Gå til innhold

Jeg fikk ei jente i går! Rangere navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Clara

Esther

Nora

Kajsa

Mira

Min liste ville sett slik ut:

Nora (Nydelig rett og slett)

Mira (Søtt og fint)

De tre siste liker jeg ikke noe særlig, men rekkefølgen ville vært:

Kajsa

Esther

Clara

Annonse

Jeg er enig i at Mira er et dyrenavn, vet av to bikkjer som heter det :P

Ellers er jo Nora kjempefint. Ble også litt nysgjerrig på Esther. Det er det ikke så mange som heter, og er jo et fint navn i grunn :)

Esther er oppkalling etter min mormor. Jenta er født på hennes bursdag, som også var termindagen! Jeg liker navnet, passer til vårt spanske etternavn også. Men usikker forde...

Vi står mellom disse, i tilfeldig rekkefølge

Clara

Esther

Nora

Kajsa

Mira

Gratulerer med lillesøster :)

Min rekkefølge er:

Vilma, Adam og Clara - nydelig!!

Vilma, Adam og Mira - passer kjempefint!

Vilma, Adam og Esther - stilig!

Vilma, Adam og Kajsa - fint!

Vilma, Adam og Nora - fint!

Flotte navn alle sammen :)

Vilma, Adam og Henny

Vilma, Adam og Edith

Vilma, Adam og Eline

Vilma, Adam og Anea

Vilma, Adam og Molly

Vilma, Adam og Dea

Vilma, Adam og Saga

Vilma, Adam og Synne

Vilma, Adam og Oda

Vilma, Adam og Lotte

Annonse

Tror det blir Nora Esther. Med Nora som tiltalsnavn og Esther med for oppkallingens del! Hva synes dere? Litt tungvint å si, men har altså tenkt å bare si Nora i det daglige. Nora er jo veldig populært, men liker det så godt at jeg velger å ikke bry meg om det. Og ikke minst synes jeg hun passer til Nora. Har prøvd ut flere navn mens jeg snakker til henne ;-) Mannen min liker begge navnene :-)

Evt kan man jo skrive Norah, men tror ikke det blir aktuelt.

Tror det blir Nora Esther. Med Nora som tiltalsnavn og Esther med for oppkallingens del! Hva synes dere? Litt tungvint å si, men har altså tenkt å bare si Nora i det daglige. Nora er jo veldig populært, men liker det så godt at jeg velger å ikke bry meg om det. Og ikke minst synes jeg hun passer til Nora. Har prøvd ut flere navn mens jeg snakker til henne ;-) Mannen min liker begge navnene :-)

Evt kan man jo skrive Norah, men tror ikke det blir aktuelt.

Da syns jeg du skal kalle henne bare Nora. Evt bare Esther. Ser ikke poenget med å ha to navn bare for å ha to navn, hvis det ene bare skal være til pynt.

Jeg er HELT UENIG med de som mener det holder med ett navn. Nora Esther er kjempefint!!! Veldig koselig å kalle opp etter din mormor! Jeg har bekjente som aldri har likt sitt første navn, og som i ungdom/voksen alder har begynt å bruke sitt andre fornavn fordi de liker det bedre. Kan hende jenta de en gang har lyst å ta i bruk Esther navnet en gang. Jeg har også to navn, og selv om jeg bare bruker det første navnet i det daglige, har jeg også stor tilknytning til mitt andre fornavn.

Synes dere skal gå for Nora Esther jeg!!! Vakkert er det! :):)

Syns det er veldig kjekt med to navn jeg. Da kan man velge hvilket man vil bruke når man blir voksen. Har alltid syns navnet mitt er dritkjedelig og kunne ønske at jeg hadde fått to så jeg kunne velge (ikke for det... foreldrene mine hadde neppe vært så mye mer kreative med navn nr to). Syns Nora Esther er fint jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...