Elskeråværemamma Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Skal prøve meg for første gang på bløtkake.... Er det bare å ta litt melk på en spiseskje og helle litt melk på den delte kaken i midten.? Skal en gjøre det øverst på kakelokket også?? Noen som har gode tips?? Bør en lage kaken samme dag, el dagen i forveien????
VinterSol+2 Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Jeg syns det blir best bløtkake om man dynker dagen i forveien, men jeg foretrekker å ha på kremen amme dag. Jeg dynker med ananasoce da, ikke melk... Bruk en spiseskje og spre væsken utover du, det skal bli ganske bløtt, men ikke så vått at kaken løser seg opp, liksom. Ikke dekk absolutt alt, men lag feks ringer i brødet el med væsken. Lykke til!
mammas skatter <3 Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 (endret) tisp fra min bakende mor er at du skal spre melk utover på alle dele du deler kaka i.så vist det er tre lag så har du melk på alle lagene. med spisesje som du sa. tror du kan lage "bunnen"/ eller sukkerbrøde som mange kaller det. kvelden i forveien å pynte den samme dag du skal ha kaka. Endret 16. mai 2012 av romheg♥ mammas skatt♥
Soon to be mum Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Jeg bruker å ha væsken (melk, juice, lake fra fruktboks eller hva som nå skal brukes) i en kopp og bruke spiseskje og fordele væsken ut over kakebunnen i et jevnt lag. Legger liksom skjeen mot bunnen og "bikker" _litt_ på skjeen, slik at jeg har kontroll på hvor mye væske som renner av skjeen til enhver tid. Det fungerer veldig bra. Jeg dynker også det øverste kakelaget, ja. Synes nesten det er viktigst av alt, siden den nedre delen av kaka jo blir litt "fuktet" av fyllet også. =) Jeg er enig med #2 ift at det er godt å dynke og fylle kaka dagen i forveien, men pynte kaka med krem utenpå samme dag som den skal serveres. Da blir den saftig og god inni, samtidig som pynten ser fresh ut. =) Lykke til!!
Lillan C Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Gjør som de andre her sier; dynk kaken m juice eller melk. Gjør det idag hvis du skal ha kaken imorgen. Jeg legger også på fyllet idag. Krem og pynt på imorgen. Da blir det god og saftig kake:-)
My_my Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Jeg pleier å bruke ei tåteflase eller noe annet med hull i for å fordele det du dynker med... Bare å riste flaska over kaka også fordeles det jevnt og raskt! Lurt å dynke dagen i forveien sånn at det rekker å trekke godt inn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå