Gå til innhold

Andre med blodtrykksfall? Har dere noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De første 5 mnd plagdes jeg med ekstrem kvalme, oppkast, hodepine og kraftige blodtrykksfall. Men plutselig gikk plagene over og jeg kunne begynne å jobbe igjen (var sykemeldt). Men nå etter 2 mnd i jobb kom blodtrykksfallene og hodepinen tilbake igjen :( Helt grusomt!! Er nå sykemeldt 100 % :(

Jeg reiser meg sakte, spiser jevnlig og drikker ofte... Blodtrykk, blodsukker og ferritinnivå/Hb er perfekt...

Andre som plages med blodtrykksfall? Her må jeg legge med ned og ha bena høyt til anfallet går over, ubeskrivelig hvor ubehagelig det er med hjertet som raser avsted, svimmel og følelsen av å svime av :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt store problemer med blodtrykksfall, ja. Kjempeekkelt!!

Står opp og småspiser litt før morgenstell. Sitter på en ikeakrakk i dusjen. Unngår (i den grad jeg kan) å bli stående for mye, spes i butikkø!! Unngår egentlig store handlerunder, mannen tar de (han har vært suveren til å hjelpe :))

Setter meg når jeg kan, uansett hvor jeg er ;)

Føler jeg er blitt bedre ;) 3-4 uker igjen til mål nå :)

Lykke til :)

Skrevet

Det ble bedre hos meg når blodtrykket endelig steg litt mot slutten, slik at jeg ble litt høyere i utgangspunktet. I tillegg begynte jeg å drikke regelmessig mye drikke, særlig vann da seff!

Skrevet

Sliter med det samme. Føler jeg besvimer hvis jeg står lenge stille. Butikk kø er definitivt en værsting! Er mye plaget med kvalme, hjertebank, også ser jeg stjerner og "fluer" som spretter rundt. Spesielt hvis det et lyst eller lys bakgrunn.. utrolig distraherende! Er lei av å være sliten og trøtt konstant, så godt det bare er en uke til termin:)

Er ikke så mye som hjelper på blodtrykks fall.. Har hørt lakris, lakrisrot te og bringebærblad kapsler kan øke BT. Jeg tar kapsler, men har fortsatt BT fall... Husk å drikk masse!:)

Skrevet

jeg har slitt med dette hele svangerskapet. er frisør så står hele dagen, måtte kaste inn hondkledet å sykemelde meg 100% da jeg var 18 uker. da hadde jeg svima av mange ganger på jobb.

det eneste som virker er å slappe av...å ligge med bena høyt. ligger stort sett hele dagen, dysjer aldri når jeg er alene hjemme (sitter i dysjen jeg også), å setter meg ned med en gang jeg føler meg uvel...

tar kun små handleturer om gangen og går ikke så mye ut alene.

har spurt legen mange ganger om det er noe tilskudd jeg kan ta, men det er det ikke i følge han...

hadde det slik sist svangerskap også. er nå 35+1 så heldigvis ikke lenge igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...