Gå til innhold

Har du farget håret fra mørkebrunt til lysebrunt noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør du det?

Mitt ble myyye mørkre enn det var fra før :(

Skrevet

Hvis du har gjor det hjemme kan jeg tenke at problemet er dette: De aller fleste tror selv at de har en mørkere farge på håret enn det de egentlig har. Dvs at det som i frisørverdenen kalles blond (tonehøyde 7) vil de fleste andre enn frisører kalle brunt. Så hvis/når du kjøpte hårfargen har du mest sannsynlig kikket på bildet på esken,fargen har sett fin ut,mens tallet på esken som forklarer hvor mørk fargen er, er mørkere enn det du er. Feks er en 4 på esken ganske så mørk. (1 er sort) Uff vanskelig forklart men... Hvis du i tillegg har valgt en kald askefarge,så vil den fargen oppfattes mørkere enn en varm/gylden farge vil.

Skrevet

Fargen jeg hadde kjøpt er 7 (blonde) står det....

Men det ble sååå mørkt :(

Skrevet

Hmmm men da kan jo ikke du være mørkebrun? Det betyr jo i såfall at du har blitt svart nå?!

Skrevet

Jeg var mørk bun fra før, å på pakken var det bilde av akkurat min hårfarge og t bilde av hvordan det ville bli,men så ble det mye mørkre enn det var fra før, å det skjer alltid når jeg skal ha håret lysebrunt.

Striper går helt greit,men prøver jeg å farve håret lysere brunt,blir det alltid mørkere :P jeg må jo ha noe rart med håret mitt

Gjest peacock
Skrevet

Om du vil bli lysere må det høyst sannsylig en avfarging og omfarging til. Om du har rødt skjær i håret og du har brukt hjemmefarging kan fargen sitte ganske fast altså! Jeg gjorde det på frisørskolen - da betaler du bare for materialer. Mitt hår ble ganske oransje, så måtte farge det på nytt og stripe litt. Ble fint til slutt, men hadde ikke gått hjemme!

Skrevet

Du kan ikke farge håret lysere - det eneste du oppnår er å tilføye mer pigmenter i håret, derfor har du blitt mørkere.

Du må nok bleke/ avfarge først og så velge den brunfargen du vil ha.

Skrevet

Du må til frisøren og få en avrensning - denne vil gjøre håret lysere og trekke ut pigmenter. Dette er ikke like ille som en avfarging men obs den sliter denne også

Skrevet

Du kan ikke farge håret lysere - det eneste du oppnår er å tilføye mer pigmenter i håret, derfor har du blitt mørkere.

Du må nok bleke/ avfarge først og så velge den brunfargen du vil ha.

Så lenge man ikke har farget håret fra før, så kan man farge håret lysere.

Men jeg som frisør skulle ønske at alle store hårprosjekter ble gjort hos en frisør. Oppryddningsarbeidet etterpå kan ofte være en nesten umulig oppgave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...