Gå til innhold

Når vi snakker om vekt ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag, r nå 36 uker på vei, og har tydeligvis ikke lagt på meg noe siden siste kontroll i uke 32. 12 kg så langt, både jordmor og lege mener det er fint . Jeg ble faktisk ganske overrasket selv, hadde regnet med et par 2 kg mer siden det r på slutten og jeg merket at klærna blir enda trangere ( hvis det går an ) . Glad ble jeg også , for jeg er en av de som sliter veldig med å bli kvitt av hver overflødig kg , men samtidig litt engstelig . Et dette normalt ? Lege var på ingen måte bekymret , men jeg tenker jo at babyen vokser jo 250g i uken , jeg får mer vann i kroppen, klærna er blitt mye mer trange siden siste kontroll , så hvordan i all verden er det mulig at jeg veier like mye nå som for 4 uker siden ? Jeg hadde ikke spist noe særlig mye før forrige kontroll og hadde på omtrent like mye klær , så det er lite sannsynlig med feil på selve vekta .

Føler jeg blir ikke klokk på det :-(

Er det noen som har peiling hvordan er vekt fordelt i slutten av svangerskap ? At babyen utgjør minst 3000 g vet jeg , men hvor mye veier sånn ca morkake , fostervann , forstørret livmor og større bryster da ? Teller da ikke fett som kommer jo ofte , men bare det "basis " som vi alle vet forsvinner hos oss alle når babyen er ute ( unntatt bryster som blir større = tyngre da ) .

Har noen av dere tenkt på det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har holdt meg stabil, om mulig gått litt ned, siste ukene.. Er 36+3.. 12,5 kg pluss her sånn ca.

Jeg tror det er fordi jeg føler meg så stappa, så etter middag i 17-18 tiden blir de ikke mye annen mat enn vannmelon..(min siste dille!) Også har jeg kutta ut brødfrokosten til fordel for havregrøt. Har heeeelt dilla på det (og!), med kanel og en dæsj jordbærsyltetøy :-)

Den lille får det den skal ha, og hadde det vært grunn til bekymring ville lege og JM tatt affære! Vi har begge gått opp innenfor hva "som er anbefalt" (nå kjenner ikke jeg utgangspkt ditt, er selv normalvektig.. Hva må enn det er, hihi).

Kanskje du er på et lite "hvileskjær"?! Så lenge du spiser næringsrik kost er det det viktigste. Jeg spiser frokost, lunsj og middag.. Men får sjelden i meg kveldsmat nå. Er ikke bekymret :-)

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg. Vekta mi er den samme nå som da jeg ble gravid, og jeg i uke 31. Magen har blitt stor og babyen vokser og har det bra. Har hatt mange ekstra kontroller og ul for å følge med. Finner det merkelig at det mulig å ikke legge på seg, men egentlig glad for det så lenge babyen har det fint og vokser som den skal. Så ville ikke bekymret meg om jeg var deg.

Skrevet

Hei! Jeg har heller ikke gått opp noe (er 35+3), gjorde ikke det med førstemann heller. Så ikke bekymre deg ;-)

Skrevet

Nei da, jeg er på ingen måte bekymret, tvert i mot , har jo gått opp 12 kg foreløpig så det er mer enn nok for meg :-) var bare veldig overrasket , for jeg trodde alltid at det var på slutten vekten økte raskest . Men førstemann på samme tidspunkt veide jeg nesten 90 kg, med 74 som utgangspunkt . Nå er det 84 kg og 72 fra før , så jeg er fornøyd med det.

Skrevet

Jeg la på meg nesten 34kg i mitt første svangerskap! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...