Gå til innhold

Hva er egentlig nedpress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette burde jeg sikkert vite, da dette er andre ungen. Men altså, åssen kjennes "nedpress" egentlig ut?

Jeg kjenner snuppa romstere og presse seg rundt langt nede i livmora. Hun dæljer i blæra, av og til stikker det til nede i systemet og det føles av og til som om hun har starta å åle sg ut. Er dette nepress?

Eller er nedpress litt som å måtte bæsje, slik som pressrier er?

Kjenner man nedpress i fødselskanalen eller bakover mot rompa, liksom?

Skrevet

Tredje ungen her, men lurer egentlig på det samme som deg! ;) 13 år siden sist, så dette føles nesten som førstemann...

Skrevet

Jeg har tolket det som det førstnevnte og bruker begrepet sånn i hvert fall. Altså - press ned mot blæra/fødekanalen.

Skrevet

Det jeg tenker på som nedpress er slik jeg har opplevd det på slutten av mine to sv.skap (er ikke gravid nå), spesielt nr 2, at det nesten kjennes ut som om at ungen skal komme ut (ikke helt da, men nesten) At man rett og slett kjenner et voldsomt press, at vekten av ungen presser på. Hos meg merktes dette spes når jeg gikk.

Andres opplevelser av nedpress?

Skrevet
Hos meg merktes dette spes når jeg gikk.

Samme her! Roer seg når jeg får satt meg ned.

Skrevet

På meg kjennes det ut som "bunnen" detter ut. Leit å gå, må stoppe opp litt før jeg går videre. Noen ganger stikker det samtidig der nede, andre ganger er det bare press på hele bunnen liksom.

Noen ganger er det skikkelig ekkelt/nesten vondt, andre ganger bare ubehagelig.

Skrevet

Takk for svar! Da har jeg litt nedpress, da. Og det betyr vel atfødselen nærmer seg?. (Det visste jeg vel fra før, siden jeg straks er i uke 37...)

Skrevet

Jeg har hatt masse ubehagelig nedpress siden uke 32. Er nå i uke 39 å har fortsatt ikke født, så det trenger nok ikke å bety at fødsel nærmer seg. Handler vel mere om at hodet ligger ned i bekkenet og presser på:) men selvsagt kan det være et modningstegn:) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...