Gå til innhold

noen som har født prematur som merka ting tilig?

Anbefalte innlegg

har hatt mye sammentrekkninger dette svangerskapet (nr2) og merka det vell fra uke 13.

men en natt så låg eg våken pga mye sammentrekkninger og di var litt ubehaglige.. kan ikkje sammenligne med rier som gir smerter men ganske ubehaglige. og varte mangen timer.

føler og at det presse litt ned av og til men det kan jo ver at magen og livmoen er tyngre ?

har googla litt kynnere og står at di skal stoppe om du slapper av og kommer mest når du gjør noe.. men eg får det mest når eg slapper av og ligger i senga. får jo ligamentsmerter itilegg så føles kansje verre enn det er :P

føler på meg at eg ikkje kommer til og gå til termin. (nr kom 11 dager før termin)

noen som har født prematur som har merka noe før fødsel eller kom det brott på ?

Fortsetter under...

Nei, det er feil. Kynnere kommer gjerne ETTER aktivitet, når du slappe av!

Får du mye kynnere nårndu ligger i senga, så skift stilling! Jeg får kynnere bare jeg TENKER på kynnere, så at du ligger og kjenner etter og bekymrer deg, så trigger du helt sikkert.

Du er annengangs, da kjenner du kynnerne bedre. Vær glad for dem, da stiller du med topptrent livmor til fødsel!

Jeg fødte prematurt sist, ikke mye, en jeg kjente allerede tidlig at her var det modning. Derfor dro jeg inn til en ekstra sjekk, "neida" sa gyn, "man kan ikke KJENNE modning" og så ble han stille gitt,ø. Hehe. For joda, det kan jeg!

Jg gikk med åpning en god stund før jeg fødte, og hadde bla sexforbud, badeforbud etc, men gutten kom som en kanonkule en måned før termin likevel.

Førstemann hadde jeg like mye kynnere med, men hun kom på overtid ;) så jeg ville ikke bekymret meg, men dersom du er usikker, gå til gyn og sjekk livmortappen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...