Gå til innhold

Større mage, men ingen vektoppgang?

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg er 14+0 imorgen og har gått opp marginalt i vekt, vekten varierer jo fra dag til dag som den gjør for ikke-gravide også, men i snitt er det snakk om maks 200-300 gram. Likevel opplever jeg at magen er større, jeg skjønner ikke hvordan det kan henge sammen? Burde jeg ikke gå opp mer i vekt for at magen skal vokse?

Er klar over at det magen kan bli oppblåst og det opplever jeg også innimellom. Men selv tider på døgnet hvor magen ikke føles oppblåst virker den større?

Lurer også på om forbrenningen øker når man er gravid? Føler jeg spiser mye mer nå enn før, men går likevel ikke opp noe særlig i vekt. Jeg er ikke mer aktiv enn tidligere for jeg trenger mer søvn.

Takk for svar, om noen vet...

Fortsetter under...

hos meg har vekta først gått opp 2 kg så ned 5 kg da kvalmen kom. men magen vokser. tarmene blir jo presset oppover og babyn og morkake og livmora vokser jo lell. grunnen også til at jeg gikk ned i vekt var at jeg måtte spise en brødskive annenhvær time. noe jeg ikke gjorde før. så da får en jo opp forbrenninga også. sist svangerskap gikk jeg heller ikke noe sæli opp før på slutten. men rett etter fødsel var jeg lettere enn før fødsel.

jeg er 17+5 og har så langt kun gått ned 3kg, ikke opp igjen noe. men magen vokser, for livmora vokser jo, og tarmer ol har blitt dytta opp i toppen.

hørte med jordmor på fredag, og hun sa det gikk helt greit, babyn legger på seg, og oss det er ikke så farlig med;)

jeg var sånn sist å, men ikke så lenge husker jeg. men jeg gikk opp 15kg lell, på slutten:P

Annonse

Jeg er 19+4 og er på startvekten :P Gikk først opp 1 kg så ned 2 kg pga liten matlyst og så 1 kg opp igjen. Og her er magen STOR! føles ut som at jeg er kommer mye lengre enn jeg er. Men det får ul i neste uke bestemme :P

Jeg tror du bare skal være glad til! Kiloene kommer alltids tids nok...det er iallefall min erfaring :) Her var det også kun magen som ble større frem til uke 17-18, men nå i uke 24 kommer kiloene farlig fort, og nå er det plutselig pluss 5 kg :o

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...