Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har babyer som sikler så at dem får utslett på halsen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det kanskje er det min tuppe har. Hun har utslett rundt munnen i allefall. All logikk sier meg at det er pga fukt. Aner ikke hva man gjør med det, riktignok.

Skrevet

Lurer på om det kanskje er det min tuppe har. Hun har utslett rundt munnen i allefall. All logikk sier meg at det er pga fukt. Aner ikke hva man gjør med det, riktignok.

Her sa legen at det under haken er hud mot hud, og når det er så mye fuktig så blir det sopp. Så jeg skal smøre med canesten og om det ikke hjalp så skulle jeg bruke krem m kortison.

Rundt munn anbefaler jeg barrierekrem. Da trekker ikke siklet seg inn :) Det hjalp veldig her, både rundt munn og på hender da han åt på dem konstant! :P

Skrevet

Tynt lag med Inotyol gjør underverker.

Skrevet

Det beste er å prøve å holde det tørt, dvs. prøv og tørk det vekk med jevne mellomrom. Blir det for ille bør du ta en tur til legen for å sjekke om det kan være sopp, det er bare dumt å selvmedisinere :)

Vi klarte å holde utslettet under haka sånn ca. i sjakk ganske lenge med potetmel, det tørket det opp, inotyol ble bare gris (det tiltrekker seg alt av støv og møkk). Etterhvert endte vi opp med åpent sår under haka og fikk en krem av legen med antisopp+kortison som vi smører på med jevne mellomrom.

Skrevet

Min lille har ofte utslett under haka. Smører med a-krem først, og har hatt pudder på etterhånd. Har hjulpet her faktisk!

Og utslett rundt munnen har han også hatt. Vi byttet smokk, da ble det bra med en gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...