Prompeloff Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har gitt snuppa tran med engangssprøyte siden hun var 6uker, men nå sliter vi veldig med å gi henne tran. Hun er nå 10 mnd, og jeg vurderer å begynne med D-dråper istedet. Transøl er ikke noe kjekt Hva gir dere barna?
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 D vitamin dråper, mye enklere.. Styrete med tran som smaker drit...
Babyønske �� Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Det er vel så viktig med omega 3 som d-vitamin. Jeg takler ikke tranlukta så jeg har gitt linfrøolje i grøten fra hun begynte med grøt. Det er vegetabilsk omega 3(og 6). Burde gjerne gitt d-vitamin i tillegg, men har slurva litt med det. Men hun har fått mme og spiser makrell i tomat og jeg bruker smør i maten, så litt har hun da fått i seg.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Det er vel så viktig med omega 3 som d-vitamin. Jeg takler ikke tranlukta så jeg har gitt linfrøolje i grøten fra hun begynte med grøt. Det er vegetabilsk omega 3(og 6). Burde gjerne gitt d-vitamin i tillegg, men har slurva litt med det. Men hun har fått mme og spiser makrell i tomat og jeg bruker smør i maten, så litt har hun da fått i seg. Selger de dette på matvarebutikkene? Har to som nekter å ta tran. Smaker det noe, og er det en tykk eller tynn olje?
Gjest Mafan Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Tran er en norsk greie. Det er ingen andre enn norske barn som får tran fra fire ukers alder. Vi prøvde tran i begynnelsen, men da så og si ingenting gikk inn i munnen, og alle klærne til slutt luktet fisk, gikk vi over til dråper og det får en fremdeles. Dersom en ammer, og særlig når en fullammer, er det like viktig at man tar tran selv (eventuelt kapsler) eller spiser godt med fisk. Når barnet begynner å spise er det viktig med fiksemiddager og eventuelt makrell i tomat.
zassy☆ Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Gir eskimo kids, bruker sprøyte så går det fint uten søl så lenge jeg gir litt og litt og lar henne få tid å svelge ned.
Prompeloff Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2012 Solstråle : Jeg er usikker på om det selges dagligvareforetninger, men de har ihvertfall dråpene på apotekene. Har aldri gitt det selv, men 5 dråper er det som skal dekke dagsbehovet av vitamin D. Selvfølgelig er omega 3 viktig, men et normalt kosthold med fisk skal være tilstrekkelig der. Tror vi begynner med dråpene så fort de er i hus
abella Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Vi gir d-vitamindråper og Udo's Choice olje. Oljen inneholder optimal sammensetning av omega 3, 6 og 9. D vitamin kjøpes på apotek og jeg tar det selv også!
Babyønske �� Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Det er vel så viktig med omega 3 som d-vitamin. Jeg takler ikke tranlukta så jeg har gitt linfrøolje i grøten fra hun begynte med grøt. Det er vegetabilsk omega 3(og 6). Burde gjerne gitt d-vitamin i tillegg, men har slurva litt med det. Men hun har fått mme og spiser makrell i tomat og jeg bruker smør i maten, så litt har hun da fått i seg. Selger de dette på matvarebutikkene? Har to som nekter å ta tran. Smaker det noe, og er det en tykk eller tynn olje? Selges på helsekost. Er litt tykkere enn vanlig matolje og har litt smak, men det kjennes ikke når det blandes med noe. Og ang problemer med å få i eldre barn tran, så er Møllers Omega 3 fisker et alternativ, det går ned på høykant hos 3 åringen her.
cent Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Vi gir d-dråper fordi småen fikk diaré av tran. Det er visstnok en sjelden bivirkning av tran. Ellers spiser jeg nok fisk og mye makrell-i-tomat så omega-3-behovet skal være dekket (omega-3 går i melka, d-vitaminer gjør det ikke), og nå får småen også nok fisk i kosten, faktisk er fiskegryte favoritten hans
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Det er vel så viktig med omega 3 som d-vitamin. Jeg takler ikke tranlukta så jeg har gitt linfrøolje i grøten fra hun begynte med grøt. Det er vegetabilsk omega 3(og 6). Burde gjerne gitt d-vitamin i tillegg, men har slurva litt med det. Men hun har fått mme og spiser makrell i tomat og jeg bruker smør i maten, så litt har hun da fått i seg. Selger de dette på matvarebutikkene? Har to som nekter å ta tran. Smaker det noe, og er det en tykk eller tynn olje? Men linfrøolje er jo en kaldpresset olje og når den blir varmet opp forsvinner næringstoffene, så i grøt blir oljen ødelagt. Kokkosolje er bedre i grøt smaker godt også for de små Jeg gir linfrøolje i smoothie til henne jeg, eller kokkosolje i grøten
Gjest Kira med en av hver Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Vi gir d-vitamindråper og Udo's Choice olje. Oljen inneholder optimal sammensetning av omega 3, 6 og 9. D vitamin kjøpes på apotek og jeg tar det selv også! Hvordan er den oljen i forhold til tran når det kommer til f.eks flekker på klær? Jeg har nemlig en storgulper, og tran er håpløst her i huset. Så foreløpig får han kun d-vitamin.
Babyønske �� Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Det er vel så viktig med omega 3 som d-vitamin. Jeg takler ikke tranlukta så jeg har gitt linfrøolje i grøten fra hun begynte med grøt. Det er vegetabilsk omega 3(og 6). Burde gjerne gitt d-vitamin i tillegg, men har slurva litt med det. Men hun har fått mme og spiser makrell i tomat og jeg bruker smør i maten, så litt har hun da fått i seg. Selger de dette på matvarebutikkene? Har to som nekter å ta tran. Smaker det noe, og er det en tykk eller tynn olje? Men linfrøolje er jo en kaldpresset olje og når den blir varmet opp forsvinner næringstoffene, så i grøt blir oljen ødelagt. Kokkosolje er bedre i grøt smaker godt også for de små Jeg gir linfrøolje i smoothie til henne jeg, eller kokkosolje i grøten Jeg har aldri varmet opp oljen, jeg blander den i grøten når den er spiseklar. Kokosolje var ikke min jente noe begeistret for.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 15. mai 2012 #14 Skrevet 15. mai 2012 Det er vel så viktig med omega 3 som d-vitamin. Jeg takler ikke tranlukta så jeg har gitt linfrøolje i grøten fra hun begynte med grøt. Det er vegetabilsk omega 3(og 6). Burde gjerne gitt d-vitamin i tillegg, men har slurva litt med det. Men hun har fått mme og spiser makrell i tomat og jeg bruker smør i maten, så litt har hun da fått i seg. Selger de dette på matvarebutikkene? Har to som nekter å ta tran. Smaker det noe, og er det en tykk eller tynn olje? Men linfrøolje er jo en kaldpresset olje og når den blir varmet opp forsvinner næringstoffene, så i grøt blir oljen ødelagt. Kokkosolje er bedre i grøt smaker godt også for de små Jeg gir linfrøolje i smoothie til henne jeg, eller kokkosolje i grøten Jeg har aldri varmet opp oljen, jeg blander den i grøten når den er spiseklar. Kokosolje var ikke min jente noe begeistret for. Den skal egentlig ikke ha lunken temperatur i det hele tatt, men da blir det iallefal ikke like skadet som i nylaget grøt.
Dini Skrevet 16. mai 2012 #15 Skrevet 16. mai 2012 tran gikk greit i en uke, så begynte hunå gulpe alt opp igjen, hele forbanna tiden, så fikk mange plagg ødelagt. Ga opp og gikk over til D-vitamin dråper. De selger det på apoteket her
SiljeSuper Skrevet 16. mai 2012 #17 Skrevet 16. mai 2012 Eskimo kids og d-dråper fra Soma her. Tran fikser jeg ikke selv, så kunne ikke falt meg inn å gi lille det.. Men omega 3 er viktig..
Surrikatt Skrevet 16. mai 2012 #18 Skrevet 16. mai 2012 Her spiser storebror Møllers omega-3 fisk, kjøpt i dagligvare, og så fort mini begynte å spise litt selv fikk han også disse. Delte de bare opp i små biter. Han elsker de!
zassy☆ Skrevet 16. mai 2012 #19 Skrevet 16. mai 2012 SiljeSuper gir du både eskimo kids og d dråper?? Blir ikke det for mye d-vitamin? eller mente du at du hadde gitt begge deler men ikke på en gang?
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 16. mai 2012 #20 Skrevet 16. mai 2012 Her i huset har det gått/går det på D-vitaminer til de nærmer seg 1 år!!! Da er "værste periode" med gulping over Tran overtar da - alle i huset tar det For å gå foran som et godt eksempel - OG da tar faktisk barna tran også! MEN det må sies at det er tran med sitronsmak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå