Gå til innhold

Halsbrann og tomme apotekhyller!!! AAAAAAAA!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen, ikke noe pepsiduo eller link igjen på apotekene? Når JEG er gravid med halsbrann? Nå, når jeg er plaga som verst. Tomt over alt? Tomt for Gaviscone også, som jeg egentlig spyr av, men som tross alt virker pittelitt?

PANIKK, PANIKK, PANIKK, ALARM, GRAVID OG HORMONELL MED HALSBRANN-ALARM!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med love hearts.... :-) kan hende det hjelper litt...

Skrevet

Merkelig at det er utsolgt overalt.. Fikk litt panikk selv bare av å tenke på det! Har du prøvd Novaluzid da? Den funker bra på meg i alle fall.

Skrevet

sånn frukssalt... nyko.... det funker:) kjøpes på vanlig matbutikk:) melk også!!

Skrevet

link ble tatt ut av markedet i januar... jeg som er avhegig.... har sjekka om det finnes i andre land, men er visst ikke mer i danmark heller. Så det er nok helt slutt på link..... må ta til takke med ekle gaviscon som funker halvveis og smaker dritt.....

Skrevet

Japp, link er over og ut.. Jeg har skiftet til noe som het novaluzid eller noe sånn.. Smaker "bra" og funker.. :)

Skrevet

HVAA?! LINK OVER OG UT!?!?!

Hjelp meg, noen. Link er det eneste som funker hos meg, nå som jeg ikke kan ta Nexium.

åLåRD, la meg slippe en runde til med spiserørsbetennelse.

Hva jeg gjør for deg, lille prins! Hehehe.

Skrevet

Novaluzid er akkurat det samme som Link. Link fantes i styrkene 700 mg og 1100 mg. Novaluzid ligger mellom disse i styrke og inneholder akkurat de samme stoffene. Så løp til apoteket og kjøp Novaluzid.

Skrevet

Link helt over og ut? Makan. Og Pepsiduo skulle visst ikke komme inn i hyllene før i uke 45! Litt seint for min del...

Men, heldigvis, gubben kom hjem i stad med en pose mandler, tre sitroner, en pakke med Pepcid som visstnok sammen med Gaviscon skal gjøre samme nytten som Pepsiduo. Men som gravid skal Pepcid kun brukes i samråd med lege.

Ellers er Lovehearts og melk allerede prøvd, men funker ikke når det står på som verst, nei. Håper denne miksen funker litt da, for Aargh!!!

Skrevet

[quote name=Junibaby 2012 :)' timestamp='1337106028' post='144238417]

Novaluzid er akkurat det samme som Link. Link fantes i styrkene 700 mg og 1100 mg. Novaluzid ligger mellom disse i styrke og inneholder akkurat de samme stoffene. Så løp til apoteket og kjøp Novaluzid.

Fantes ikke det en gang her...

Skrevet

Noterer meg Novaluzid. HURR.

Pepciduo virker omtrent like godt som en nøtt på toppen av hodet for min del.

En ting er halsbrann, men som følge av reflukssykdomen min, så blir den faen meg alltid til en dustete spiserørsbetennelse. Og da, da dævver jeg liten stund. Ohlala.

Skrevet

Hei. Jeg hadde det samme problemet og ble heeeelt desp! Var totalt avhengi av LINK! Da jeg fikk høre at de ikke kommer tilbake ble jeg lei meg altså, for de var det eneste som virket. Men jeg måtte jo ta noe. Jeg syntes ikke Novaluzid virket likt som Link. Men spiste de fordet. Og nå funker de kjempe bra ;) Måtte vel avvennes Link og tilvennes Novaluzid hehe :)

Skrevet

Noterer meg Novaluzid. HURR.

Pepciduo virker omtrent like godt som en nøtt på toppen av hodet for min del.

En ting er halsbrann, men som følge av reflukssykdomen min, så blir den faen meg alltid til en dustete spiserørsbetennelse. Og da, da dævver jeg liten stund. Ohlala.

Bare lurer.. Spiserørbetennels?. Får du symptomer som en kraftig influensa da?
Skrevet

Tja, jo, det er nok ikke en dårlig sammenligning. Den der karakteristiske sykefølelsen som henger med en hard influensa er i alle fall på plass. Det værste er uansett smerten i brystet. Brenner på en måte som får halsbrann til å virke hyggelig, samtidig som man ligger der med en infeksjon i kroppen. Artig.

Skrevet

Gaviscon? :)

Her går det mye i samarin, hjelper på halsbrann og kvalme :) Det finner du i alle matvarebutikker!

God bedring, halsbrann er fryktelig vondt og jeg blir virkelig dårlig om jeg ikke får dempet smertene, særlig nattestid :(

Skrevet

Ei ts natron rørt ut i et halvt glass vann:) funker med en gang:)))

Skrevet

Mangler funker som en drøm her. Og det etter at jeg har prøvd alt annet av apotekvarer.

Verdt ett forsøk?

Skrevet

Jeg har mye halsbrann men HATER alle medisinene dere nevner.. Har prøvd alt! Synes det bare blir verre av å tygge disse ekle tablettene.

Så om noen er veldig desperate har jeg en pakke Link og en Novaluzid (og en flytende Gaviscon) liggende som det er meg en stor glede å gi bort :-)

Skrevet

Vil også anbefale Novaluzid på der sterkeste!!:) smaker "bra" og funket veldig bra på meg når jeg gikk gravid!!:) kunne ikke klart meg uten!!;)

Føler med dere!!

Skrevet

Mangler funker som en drøm her. Og det etter at jeg har prøvd alt annet av apotekvarer.

Verdt ett forsøk?

Mente selvfølgelig manDler!! (damn You autocorrect )

Skrevet

Pepsiduo? Er ikkje det fy-fy for oss?

Eg er reflux pasient delux og overlever takket være vaniljesaus og flytande gaviscon.

Kjerringråd som mandler og lovehearts blir som å pisse på ein skogbrann -totalt nyttelaust.

Skrevet

Pepsiduo? Er ikkje det fy-fy for oss?

Eg er reflux pasient delux og overlever takket være vaniljesaus og flytande gaviscon.

Kjerringråd som mandler og lovehearts blir som å pisse på ein skogbrann -totalt nyttelaust.

Hahaha, det er faktisk akkurat det det er - som å pisse på en skogbrann. Reflux. <3

Skrevet

Tusen Takk for Novaluzid anbefalingene, det funker sååå mye bedre og lengre enn Gaviscon... Holdte på å gå på veggen av den korte effekten til Gaviscon... i siste fase her og det brenner som bare det i halsen i uke 38+2

Skrevet

Her gikk det i Gaviscon i mange uker (sammen med Love Hearts og Nyco), før jeg ble "immun". Kjøpte en boks med 100 (!) Novaluzid, og oppdaget i går at jeg bare har 15 stk igjen. :(

37+3 i dag, så får håpe halsbrannhelvetet snart er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...