Soon to be mum Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Det var kun egg på venstre side, men der var det til gjengjeld 8 bra egg og et som muligens er i minste laget. Har en merkelig blandig av optimisme og pessimisme i forhold til dette denne gangen. Tenker at antallet egg var bra, og er sånn sett fornøyd, men likevel så fikk jeg en ordentlig reaksjon når jeg kom hjem. Ble ordentlgi lei meg og gråt til og med (!), noe som er veldig uvanlig til meg å være. Rar følelse. Dette er tredje egghøsting for min del. Første gang hentet de ut 6 egg og ingen ble befruktet. Andre gang hentet de ut 9 egg og to ble så fine at de satte inn begge, ingen på frys. Så nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt for at de skal ringe å si at ingen av eggene ble brukbare, eller at det ikke skal bli noen graviditet, eller at det skal gå galt. Før har jeg alltid klart å være optimistisk å ta ting som det kommer, men kjenner allerede nå at tiden nå fremover, med all ventingen, kommer til å bli tyngre enn før. =/ MEN!! 8 egg!!!! Det _er_ bra!
Håp&tro Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Har hatt 4 uttak. Første kun ett egg, avbrutt forsøk. Andre 6 egg, 5 befruktet, og to satt inn, ingen på frys. Tredje 5 egg, 4 befruktet, 1 satt inn, ingen på frys. Denne siste gangen 6 egg, 3 befruktet og satt inn 2. De er kun 2 og 3 delte. Alle de andre gangene har det gått greit synes jeg. Har selfølgelig hatt en nedtur når det har gått galt som alle andre, men har vært i full jobb og klart å holde motet oppe. Men denne gangen synes jeg ventingen og usikkerheten har vært tøff. Har valgt og sykmelde meg i rugeperioden, og skjønner ikke hvordan jeg har klart å jobbe fullt de andre gangene. Jeg er dypt imponert over de jentene som går igjennom alt dette når de har barn fra før. Det står det respekt av. Føler med deg og håper det er vår tur nå :-)
AnitaLilja Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Så flott at du fikk ut 8 egg da!! Skjønner godt at du er litt skeptisk og fikk en reaksjon, det fikk jeg også etter uthenting, til tross for at det var mitt første forsøk. Fikk ut 21, 6 befruktet og kun ett bra som ble satt inn. Er et virkelig slag i trynet å sitte der for seg selv med tankene, er vanskelig å holde seg selv positiv, spesielt om man kanskje er øm, sliten og hormonell, det alene kan jo lage krig oppe i hodet til en! Det er lov å ha noen svake øyeblikk hvor man ikke klarer å være så positiv. Tidligere har du vært sterk, nå er det din tur til å senke forsvaret litt og la andre være positive for deg. Jeg krysser alt av fingre og tær for deg, og sender deg masse lykkeønsker og gode tanker! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå