Gå til innhold

Beste shampoo mot fett hår??

Anbefalte innlegg

Skrevet

aldri slitt med det før men siste uka har håret vært helt seigt selv om jeg bruker masse shampoo og vaske skikkelig.. vet ikke hva jeg skal gjøre, utrolig plagsomt

Skrevet (endret)

Fett hår eller fet hodebunn? Vanligvis stammer fettet fra hodebunnen, og da trenger du en shampo som renser godt men skånsomt, du må for all del ikke massere og gnu hodebunnen da dette vil produsere enda mere fett! Skaff deg en shampo som renser godt og som dermed tar seg av den effekten du får av å massere. Jeg anbefaler en sillikonfri shampo, altså IKKE en butikk shampo ( vil kun gjøre problemet ditt værre! ). Heller invester i en god frisør shampo, da kan jeg anbefale deg følgende (slenger med en link så du kan se selv med det samme):

- Kerastase Bain Clarifant

http://www.blivakker...t-shampoo-250ml

- Redken Scalp Relief - Oil Detox

http://www.blivakker.no/product/redken/scalp-relief/RED0030/redken-scalp-relief-oil-detox-shampoo-300ml-

Som frisør har jeg kjempe god erfaring med disse shampoene, og man kan allerede etter et par hårvask se betydelig forskjell :)

Ett godt råd kan være at du unngår styling produkter, og selvfølgelig kun har balsam i tuppene om du bruker det :)

Lykke til!

Endret av dainjs
  • 5 år senere...
Skrevet (endret)

Har aldri slitt med det men etter jeg begynte vaske håret hver dag så ble det plutselig fett. Har nå begynt vaske det maks 4 ganger i uka. Og jeg masserer ikke hodebunnen hver gang jeg vasker det for da produserer det bare mer fett. Samme med når du børster håret, prøv å ikke børst hodebunnen. Altså ikke start i hodebunnen og børst. jeg har sluttet med det og det hjelper sakte men sikkert. Har også lest å børste håret når det er vått ikke er bra for hverken hodebunn eller håret. Jeg har prøvd disse tingene i 2 uker og ting har blitt bedre men skal kjøpe en god shampoo for fett hår hos frisøren. 

Endret av Journey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...