Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er det vanlig graviditetstest man tar da?

Jeg hadde innsett på fredag, og i dag ringte jeg for å få time hos lege + blodprøve på testdagen, 24 mai. (Skal tisse på pinne også, men ønsker å ta blodprøve for sikkerhets skyld) Damen i skranken var tydeligvis av det vanskelige slaget..

Jeg - Jeg skulle hatt time hos fastlegen min + blodprøve torsdag 24

mai.

Hun - Han er på kurs hele den uken.

Jeg - Ok, jeg kan få time uken etter, men jeg må uansett ha blodprøve

den torsdagen.

Hun - Du kan få blodprøve fredagen.

Jeg - Men jeg har testdag torsdagen, (forklarer at det er ivf osv), så

hvorfor kan jeg ikke ta prøven da?

Hun - Det er 17 mai på torsdag...

Jeg - Det er torsdag 24 mai jeg snakker om.

Hun - Hva slags blodprøve er det snakk om?

Jeg - Regner med det er en vanlig graviditetstest, men dere kan vel

spørre legen min?

Hun - Han er på kurs den uken.

Jeg - Ja, men er han på kurs denne uken også da?

Hun - Nei, men du må jo vite hvilken blodprøve du skal ta.

Og slik fortsatte det, fikk time hos legen uken etter, og når jeg skulle ta blodprøve, så kunne hun kanskje spørre en av legene som var til stede, hvis de hadde tid...

Så, er det bare en vanlig graviditetsprøve man tar? Dere er sikkert klokere enn damen i andre enden av tråden....

Fortsetter under...

Søte deg:) Æsj, vanskelig dame da....

Den bp du skal ta heter en HCG prøve - det burde hun da vite.

Bare møt opp på legekontoret, så tar de bp ila minutter.

Hvilke klinikk hører du til? Bor du langt fra et sykehus/lab? Jeg fikk med meg eget blodprøveskjema fra klinikken og tok det med meg til labben på sykehuset. Tok bp kl08 og fikk svaret kl13 på en og samme dag :)

Absolutt å anbefale om du har mulighet :)

Lykke til og håper det ikke e sura som stikker... ;)

Takker for svar søte mennesker!! :) Trenger ikke time hos legen, det var bare at jeg ikke har snakket med ham siden han sendte henvisningen i juni i fjor, så han aner ikke hvordan jeg ligger an.

Jeg hører til Haugesund, og har 3 timer kjørevei. De sa jeg bare skulle tisse på pinne, at det var godt nok, så fikk ikke med meg noe blodprøveskjema derfra. Så den tar jeg på egen initiativ, rett og slett fordi jeg har lest mye rart her inne ang tester. ;)

Jeg tropper opp på legekontoret når de åpner kl 08.00, og sier rett og slett at de må ta en HCG prøve. Nydelig! :)

Takker for svar søte mennesker!! :) Trenger ikke time hos legen, det var bare at jeg ikke har snakket med ham siden han sendte henvisningen i juni i fjor, så han aner ikke hvordan jeg ligger an.

Jeg hører til Haugesund, og har 3 timer kjørevei. De sa jeg bare skulle tisse på pinne, at det var godt nok, så fikk ikke med meg noe blodprøveskjema derfra. Så den tar jeg på egen initiativ, rett og slett fordi jeg har lest mye rart her inne ang tester. ;)

Jeg tropper opp på legekontoret når de åpner kl 08.00, og sier rett og slett at de må ta en HCG prøve. Nydelig! :)

Har du vært på Fertilitetssenteret eller hos Hausken?

Jeg har vært begge steder........bor i Stavanger :) Venter nr.3 som alle e made by Hausken :) :) :)

Ja, tropp opp og krev din rett! Ikke la det nautet ødelegge for deg :)

Masse lykke til!

Annonse

Jeg ringte klinikken og de faxet en henvisning til blodprøve på sykehuset "blodavdeling" , hvor jeg kunne møte når jeg hadde tid, trekke kølapp og ta prøve. Svaret kom samme dag og ble oversendt klinikken, som ringte meg ang resultatet.

Jeg ringte klinikken og de faxet en henvisning til blodprøve på sykehuset "blodavdeling" , hvor jeg kunne møte når jeg hadde tid, trekke kølapp og ta prøve. Svaret kom samme dag og ble oversendt klinikken, som ringte meg ang resultatet.

Stemmer helt det som Puma sier her - og funker kjempebra! Garantert den beste løsningen når det gjelder dette :) Prøve og svar på en og samme dag :) Sånt liker vi!

Og du HI - tar du bp hos legen din 24.mai......så kan jeg (nesten dessverre) love deg at du ikke har svaret før tidligst 29.mai.... 28.mai er helligdag. Så klart - du kan jo være veldig heldig å få svaret på fredagen!! Men, heller tvilsomt.... :(

Stemmer helt det som Puma sier her - og funker kjempebra! Garantert den beste løsningen når det gjelder dette :) Prøve og svar på en og samme dag :) Sånt liker vi!

Og du HI - tar du bp hos legen din 24.mai......så kan jeg (nesten dessverre) love deg at du ikke har svaret før tidligst 29.mai.... 28.mai er helligdag. Så klart - du kan jo være veldig heldig å få svaret på fredagen!! Men, heller tvilsomt.... :(

Oee... ønsker ikke å vente så lenge selvsagt!! Tror heller jeg får ta en tur til Haukeland sykehus å få tatt prøver der i stedet ja! Takk for tips!! :)

Jeg har vært på Fertilitetssenteret, trenger donor. :) Hausken høres ut som de kan sine saker da, gratulerer med nr 3 på vei!! :) Forhåpentligvis så er nr 1 på vei for oss.. *klamre seg til håpet*

Ja, det skal jeg love deg at han kan :) De kommer til å begynne med sæddonor de også - bare vent. Men det får blir når dere skal ha nr.2 :)

Lykke til!

Herregud, noen mennesker ser sport i det å skulle være vriene på telefonen sånn... Helt imponert over hvor teit noen kan oppføre seg!! :P

Masse lykke til med prøvinga og blodprøva! Jeg vurderer litt å stikke og ta blodprøve jeg og den dagen, om testen på morgenen er positiv. Blir spennende å se, gleder meg til å høre åssen det har gått med deg! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...