Gå til innhold

Noen andre som ikke sliter med å bli gravid, men med å holde på det?

*Mamma09*

Anbefalte innlegg

Har mange spørsmål om dagen :P

Noen andre i samme situasjon? Har ett barn men sliter med nr to?

Blir fort gravid men klarer ikke holde på det? ( jeg har vært gravid tre ganger på åtte mnd)

Om det er noen med erfaringer. Hva er de? Funnet ut årsak? Gått bra til slutt?

Takk for svar :)

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg kan hjelpe, men er i samme situasjon som deg. Fikk en gutt i 2009, gravid på første syklus etter p-pille slutt, og alt gikk bra. Men nummer to lar vente på seg. Blir gravid med en gang hver gang, men så mister jeg.

Holder på med utredning nå, og håper på svar denne uka. Om de ikke finner noe så kommer jeg til å insistere på albyl-e og crinone, og så krysse fingrer og tær og håpe på det beste;)

På en måte er vi jo veldig heldige som allerede har ett barn, men det gjør det ikke noe bedre, bare enda mer uforståelig. Og er bra lei av spørsmål om nå nummer to kommer! Tror at folk regner med at det er et trygt spørsmål når man allerede har fått en gang, men det er det jo ikke. Lillegull er også veldig opptatt av babyer, koser masse med søskenbarn og liker veldig godt dukker, så det stikker i hjertet når jeg tenker på at han kunne ha vært storebror nå.

Har du begynt utredning? Jeg har tatt masse blodprøver og ul, og fikk også tilbud om time med psykolog. Takket nei etter abort nummer to, skulle være så sterk, men etter den siste fant jeg ut at jeg trengte noen å snakke med. Er veldig glad for at jeg gjorde det, fikk satt ord på en del følelser som jeg ikke hadde villet ta opp med venner og familie, så er klar til å prøve igjen nå...

Hei :)

Har ikke barn fra før, men har det samme problemet. Har blitt gravid på første forsøk alle tre ganger og mistet i uke 8-10 hver gang. Har vært på utredning der de ikke finner noe galt, men ba om å få blodfortynnende og håper på at dette vil hjelpe. Ellers har jeg også vært hos en kvantemedesinist som mente jeg hadde østrogendominanse, her fikk jeg anbefalt noen reseptfrie tabletter og drikker.

Vi har nå begynt å prøve igjen, så får jeg bare håpe at jeg blir gravid like raskt denne gangen og at tablettene jeg tar hjelper. Legen min fortalte også at jeg skal få på UL en gang i uken fra uke 6 og en enda grunndigere utredning om ting ikke ordner seg neste gang.

Godt å se at det er flere som har samme problem, håper jeg får høre mer fra dere om hvordan det går og hva dere har gjort

• 2 uker senere...

Jeg blir nokså enkelt gravid, men mine første 4 svangerskap endte i Missed abortion. De tre første i uke 7-9, det fjerde i uke 15 etter at jeg hadde gått på crinone og albyl-E frem til uke 12.

Fikk utredning på Ullevål etter den tredje MA`en, men ingen svar kom ut av det. I det femte svangerskapet gikk jeg på crinone frem til uke 11 og albyl-E til uke 34 og i mai 2011 kom vår etterlengtede datter til verden. Når hun var bare 10 måneder ble vi overraskende gravide igjen og jeg er nå 17 uker på vei med nr 2, følger samme enkle oppskriften en gang til! Skal på ordinær ultralyd om 2 uker og er veldig spent. Har ikke hatt så mye tid til å gruble over alt denne gangen, litt deilig det også!

Vet hvor vondt det er å være i denne tøffe prosessen, men ikke gi opp, når det ser som tøffest ut kan det gå seg til, det er vi mange eksempler på her inne på dette forumet.

ønsker lykke til og sender varme ønsker!

Klem

Hei ! Takk for svar, måtte melde meg ut en periode, for å samle meg, tenke på andre ting og fokusere på skolen.

Er nå ferdig utdannet og har begynt å jobbe :)

Fikk positiv test isdag, nettopp tatt albyl E og otriville ( sprøyter) så da krysser vi fingre for at fjerde ganger går det bra :)

Ja jeg har hatt samme problem, har blitt ganske lett gravid, men har mistet veldig mange ganger. Jeg er så heldig at det har gått bra to ganger og har to flott gutter. Nu ønsker jeg meg igjen en til, mistet sist i april, siden da har jeg tatt mange blodprøver og de fant ut at verdiene for lavt stoffskifte lå i grenseland og at i mange tilfeller går det bra når man får det regulert, så nå prøver jeg med de tabelettene og håper at jeg blir gravid og at jeg klarer å holde på det...

Håper det går bra med deg denne gangen...

Annonse

Mistet 3 ganger på 2,5 år da vi prøvde å få nr 2, da jeg ble gravid for 4 gang skrev gynekologen min ut Albyl-E som jeg brukte frem til 5 mnd. Nå kommer lillebror snart;D

Dette med albyl-E er omstridt, jeg ble ikke utredet men gynekologen mente at det vare verdt å forsøke da en del hadde hatt suksess med dette etter gjentatte spontanaborter. Når blodet blir tynnere, øker blodgjennomstrømningen i morkaken og dermed næringstilførselen til fosteret. Dette kan være avgjørende dersom morkaken ikke fungerer helt optimalt.

Vi er overlykkelige over poden som kommer. Ikke gi opp!

Så flott å høre at du er gravid igjen mamma09, krysser alt jeg har for at det går bra i de neste 9 månedene også! å være gravid blir vel aldri det helt store for oss i denne gruppa da det blir mye tanker og nerver, på den andre siden er det muligheten for å få de etterlengtede barna vi så sårt ønsker oss.

Gratulerer til LøVEN1 også, spennende med baby på vei. Vet at mange får albyl-E "just in case" som du sier øker det mulighetene for mange og er dessuten lite fare i små doser uansett om man trenger det eller ikke. Jeg er overbevisst om at blodet er mitt problem da 4 gangene jeg mistet selv om prøvene ikke fant ut av det!

Lykke til alle tapre damer, ha en flott sommer med eplemost og munkholm! :)

Hei! Jeg er akkurat i samme båt.

Har et barn på snart 3 år og nå fikk jeg positiv test igjen:)

Går nesten rundt å fornekter at jeg er gravid, men ringte legen og fikk skrevet ut Abyl E og Crinone. Går også på Fragmin som jeg har gjort i alle svangerskap!

Skulle egentlig utredes nå men ble gravid 1 uke før utredning og da jeg ringte overlegen på sykehuset som følger meg opp sa han i telefonen: "OBS!!":))

Jeg går egentlig å venter på symptomer fra Crinone. Noen som fikk bivirkninger? Ømme bryster/kvalm?

Hvor lang tid tok dere Crinone før dere merket noe?

Fikk UL nå i uke 3/4 bare 4 dager etter forventet mens. Det var ingenting å se. Ikke fostersekk eller noen svart prikk heller.

Det eneste han så var noe som kunne være fortykket hinne som var hvit.

Blir jo bekymret av det meste, håper virkelig abyl E og Crinone gjør susen!

Tok dere Crinone morgen eller kveld!? Hver dag?

Tusen takk for svar! Hadde egentlig ikke tenkt å bevege meg på forumet før etter 3/4 mnd... Men det gikk ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...