Gå til innhold

Tekst i takkekort baby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har skrevet det slik at det er vi foreldre som takker på vegne av babyen. Føler det blir feil at babyen takker alene, selv om gaven egentlig er til den.(men mulig det bare er jeg som er sær?)

F eks:

Tusen takk for gaven vi fikk i anledning xxx's dåp

Hilsen mammas navn, pappas navn og så babyens navn.

eller

Tusen takk for gaven vi fikk når xxx kom til verden

Hilsen mammas navn, pappas nanvn og babyens navn.

Takk for oppmerksomheten i anledning xxx/min fødsel

Takk for gaven jeg fikk da jeg ble født/ xxx fikk da h*n ble født

Skriver hilsen ut fra hva som står ellers i kortet. Husker ikke helt, men tror vi skrev "takk for gaven jeg fikk da jeg ble født! Hilsen ..barnets navn... Hadde vi skrevet takk for gaven vi fikk / "barnetsnavn" fikk da hn ble født, så ville jeg skrevet hilsen alle oss med navn.

Annonse

Jeg svarte sist her, men som nevnes over, så mener jeg jo også at det er babyen som får gave, selv om det er vi voksne som bruker gaven til barnet. Det er annerledes hvis man får gaver beregnet til foreldre (lær-å-være-foreldre-bøker, kremer til seg selv, bøker til seg selv osv...). Men hos oss var det barnet som fikk gavene og ikke vi, da ville ikke jeg at vi skulle uttrykke det som at det var vi alle som fikk gave. Sånn gjør jeg jo fremdels når ungen får gaver, jeg takker på vegne av barnet, "takk for klærne hn fikk" feks, eller sier "tusen takk for gaven, på xxs vegne" osv. Slik blir det jo i lang tid fremover, men er jo faktisk til barnet og ikke til meg selv om det nesten føles som det er til meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...