Gå til innhold

Blå hortensia som blir grønn i blomsten?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut

Jeg liker ikke hortensia egentlig. Men jeg har en i vinduet, ikke kjøpt av meg, valgt av en som er liten, og den var egentlig veldig pen da den kom og var blå uten å være sånn sykblå som mange av dem er. Men nå er kronbladene i ferd med å bli grønne! Jeg vet at hortensia skifter farge i forhold til hva den tilføres av næring, så jeg lurer på hva som kan tilføres for å få den pen igjen? (Den fikk nemlig utav mitt gode hjerte den samme organiske plantenæringa som alle andre her får, men utakknemlig nok ble den bare stygg.)

Fortsetter under...

Eller så blir de grønne når de er i ferd med å blomstre av. Da kan du gjødsle alt du vil. Gir du den rododendrongjøding blir den rød, for å bli blå må du ha magnesiumetellerannet.

Annonse

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Kan jeg låne tråden litt? Dere har så bra peiling:) fikk en flott hortensia for bare et par uker siden, den vannes og vannes den drikker så mye , me. Nå er den brun i blomsten og tørr i

Bladene! Den ser ulykkelig ut, er det noe

Håp? Hva kan jeg gjøre for å redde hun stakkars??

Gjest sug lut

Kan jeg låne tråden litt? Dere har så bra peiling:) fikk en flott hortensia for bare et par uker siden, den vannes og vannes den drikker så mye , me. Nå er den brun i blomsten og tørr i

Annenhver dag må den druknes. Annen vanning er unødvendig. Sett hele plana med potta helt opp til og med jorda ned i et kar med vann, hold den under til den slutter å boble. Det høres ut som CSI, men det funker.

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Annenhver dag må den druknes. Annen vanning er unødvendig. Sett hele plana med potta helt opp til og med jorda ned i et kar med vann, hold den under til den slutter å boble. Det høres ut som CSI, men det funker.

OI såpass ja, ser Hortensia ikke er helt blomsten for meg da med litt dårlig husk på slikt no. Men da skal jeg kjempe litt til for henne og håpe hun overlever denne kampen.

Takk! CSI liker jeg egentlig bedre å se på tv enn å oppleve selv, men men litt spenning i hverdagen.. Lenge leve Hortensian, stay tuned...

Beklager, ikke magnesium, aluminium skal hortensia ha for å bli blå.. det er spesialgjødsel. Har du naturlige forekomster av aluminium i jorda så vil det kunne gi blå farge sammen med surgjordsgjødsel. Leste noen hadde fiksa det ved å trå spiker i jorda sammen med planten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...