Gå til innhold

hvordan spørsmål er vanlig på engelsk muntlig eksamen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest igjennom hele boka, men det er mest dikt osv osv, og jeg syns ikke det gir meg noe å lese dette. Altså jeg er ikke usikker på språket i seg selv. Men lurer veldig på hvordan slags spørsmål man kan få?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tok engelsk muntlig fordypning, som privatist for sikkert 15 år siden.

Jeg fikk pensumlisten, og så fikk jeg beskjed om levere inn en liste med så og så mange noveller, dikt og alt mulig rart.

På den muntlige eksamenen, så fikk jeg først et lydbånd jeg skulle høre på, og notere fra i ca 15 minutter(intervju med Hillary Clinton). Og notere og huske viktige poeng fra det.

Og så fikk jeg spørsmål fra dette intervjuet først, da jeg kom inn til eksamen.

Så fikk jeg spørsmål fra en av de tekstene jeg hadde skrevet i listen min. Her var det om tolkningen av innholdet. Jeg var så heldig å få spørsmål fra min favorittnovelle i tekstboken :) Ingen dikt, og ikke noe annet.

Jeg fikk 6 på den eksamenen :) Selv om sensoren sa at jeg hadde samme språkfeil som amerikanere og engelskmenn... hehehe.. men sånn er det vel når man hører engelsk hele tiden på TV?

Opplegget i eksamen kan jo ha endret seg siden da, men som eldre student var min eksamen en helt ny form for meg. Tror faktisk det var rett etter reform-97.

Skrevet

Hadde nettopp muntlig eksamen i engelsk fordypning. Jeg fikk en lyttetekst med forberedelsestid på en halvtime om helsereformen til Obama og problemer han hadde i Senatet. Jeg fikk et ark med et par spørsmål jeg måtte besvare som ble forklart i lytteteksten. Så måtte jeg fortelle litt om hvordan det politiske systemet i USA fungerer og om valgprosessen.

Så fikk jeg to emner rett over bordet som vi hadde i pensumlista. Det var om det britiske imperiet på 1600 tallet og fram til i dag og The Help (filmen og boka). Måtte fortelle om hovedpersonene, hva den handlet om og forskjellen på filmen og boka. Jeg sa også litt om 60-tallet i USA i forbindelse med The Help.

Jeg kunne ikke så himla mange detaljer om det britiske imperiet, men kunne det meste fra begynnelse til slutt. Tror det var et par ting der som dro meg ned fra 6 til 5. Blant annet opiumshandelen i Kina og da India ble selvstendig.

Hva har du eksamen i, HI?

Skrevet

HVORDAN spørsmål? HVILKE spørsmål, heter det. Kanskje greit å kunne norsk først.

Skrevet

Hadde nettopp muntlig eksamen i engelsk fordypning. Jeg fikk en lyttetekst med forberedelsestid på en halvtime om helsereformen til Obama og problemer han hadde i Senatet. Jeg fikk et ark med et par spørsmål jeg måtte besvare som ble forklart i lytteteksten. Så måtte jeg fortelle litt om hvordan det politiske systemet i USA fungerer og om valgprosessen.

Så fikk jeg to emner rett over bordet som vi hadde i pensumlista. Det var om det britiske imperiet på 1600 tallet og fram til i dag og The Help (filmen og boka). Måtte fortelle om hovedpersonene, hva den handlet om og forskjellen på filmen og boka. Jeg sa også litt om 60-tallet i USA i forbindelse med The Help.

Jeg kunne ikke så himla mange detaljer om det britiske imperiet, men kunne det meste fra begynnelse til slutt. Tror det var et par ting der som dro meg ned fra 6 til 5. Blant annet opiumshandelen i Kina og da India ble selvstendig.

Oops, leste jo ikke overskrifte, ser nå at det er engelsk ja :P haha...

Skrevet

HVORDAN spørsmål? HVILKE spørsmål, heter det. Kanskje greit å kunne norsk først.

Takk, trenger ikke noe skrivepoliti. Har nok bekymringer.

Annonse

Skrevet

Ok, nå ble jeg bare tvers igjennom nervøs. Jeg kan ingenting av det dere snakker om.... leser fra boka "Mind the gap". det er det jeg har å gå på....

Nå kom nervene for fult...Pokker!!

Skrevet

ser dere hadde fordypning. Dette er forsåvidt for vg1 . Er det virkelig så vanskelig da også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...