Ingvild80 Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Har brukt otrivin nå flere dager på rad. Tenkte at det var greit. Tror jeg gjorde det sist jeg var gravid også,men nå sier de på apoteket at man ikke skal gjøre det når man er gravid. Saltvannsspray hjelper jo overhodet ikke. Jeg blir gaaal av å ikke få puste, men blir stressa av å tenke på at babyen kanskje blir skadet. Noen som har snakket med lege om dette?
Mambaa Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Min lege fortalte meg at det sannsynligvis er trygt dersom man holder seg til doseringen som står skrevet på, og at man ikke bruker det over lenger tid (10 dager).
hennipenni Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Er trygt å bruke hvis du holder deg til doseringen og ikke mer enn 10 dager ja
lillebie på`n igjen Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Om du kjøper rhinexin for barn (eller var det rhinox den het) grønn pakke, for barn 2-10 år, så står det i pakkningsvedlegget at den trygt kan brukes av gravide:) og funker like bra som den for voksne
TurboPrinsessen:-) Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Har samme problemet. Jeg fungerer ikke om jeg ikke får åpnet nesen. Blir ekstra trøtt og sliten og fryktelig tørst av en eller annen grunn. Jeg bruker nesesprayen for barn, og sikkert gjort det i en måned nå. Legen sa jeg burde prøve å la være, og helst bruke saltvann, men hun sa ikke at det var fare for barnet. Som hun over sa, så står det at den kan brukes av gravide. Saltvann funker ikke, selv om den sterkeste av de hjelper en smule, men ikke godt nok. Generelt anbefales det jo ikke å bruke nesespray for lenge, da du kan ødelegge slimhårene(? eller noe annet i nesen, sto stille nå plutselig ) og du kan bli avhengig. Vet om et par det har skjedd med.. Men jeg tar sjansen... orker ikke et halvt år uten skikkelig pust.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå