Gå til innhold

Noen her med positivt resultat etter overstimulering?

Anbefalte innlegg

Ligger nå på sykehuset på 3.dagen med overstimulering og kjeder livet av meg, og da svirrer selvfølgelig tankene veldig mye, og slett ikke alt er positivt.

I informasjonen vi fikk fra Haugesund står det at en eventuell overstimulering ikke vil påvirke en eventuell graviditet. I tillegg har jo flere her inne sagt at de har hørt at sjansen for graviditet øker da fordi forholda for den lille spiren da blir så bra. Og det er det jeg prøver å fokusere masse på, for vil jo så gjerne! Dessverre sa legen i dag at hun ikke har tall på det, men at det her ikke gir gode utsikter for at jeg skal bli gravid... Hadde innsett på torsdag, så er altfor tidlig å si noe nå om resultatet, så det blir kun spekulasjoner fra alle hold. Og det gjør jo meg gal, for sitter med tanken at når jeg er så dårlig som nå så kan det her aldri gå bra...

Derfor lurer jeg på om noen har noen erfaringer med overstimulering, og testresultat etterpå? Har bare litt lyst til å forberede meg på hva jeg har i vente, hva alle leger og informasjonsskriv sier gir meg liksom ikke så mye, får mer ut av at man deler erfaringene sine.

På forhånd tusen takk for alle som vil svare! Tankene er fæle å ha her man ligger... :(

Fortsetter under...

Ikke kjekt å havne på sykehuset altså! Jeg slapp unna, men var overstimuelrt - ved begge ICSI forsøkene våre. Første ICSI ut 16 egg, 7 befrukta og av god kvalitet. Ble ikke gravid på ferskforsøket, men sitter med ei jente f. 07 og en gutt f.10 begge fra første forsøk. Så ville vi jo han enda en til (mye vil ha mer :-p ) og gikk privat. Ble overstimulert denne gangen også, men ikke så mye som ved første ICSI. 13 egg ut, 3 befrukta og av grei kvalitet. Ble gravid på ferskforsøket og har 2 egg til på frysen :-)

Håper du blir gravid nå. Jeg fikk også høre, både av gynekologen og andre, at det nesten var "positivt" med tanke på å bli gravid når en var overstimulert. En produserte mer av de gode hormonene da, men så er det jo riktig pyton å ha så vondt etterpå. Jeg har desverre vært dårlig lenge etter dette ferskforsøket (har vel ikkje kjent noe særlig vondt etter uke 14), men ting er mye bedre nå :-) Og spiren sitter den!

Lykke til med både å få tankene til å snu, få tiden til å gå og rugingen!

Jeg lå inne 2 uker med overstimulering og var sikker på at dette kunne ikke noe foster overleve. Men etter å ha ligget inne i 1 1/2 uke var det testdag og fikk vite at jeg var gravid, senere viste det seg at det var tvillinger :)

Så lykke til, krysser fíngrene og håper på det beste for deg!!!

Åh, tusen takk for svar, folkens! Veldig godt å høre at noen har hatt "positiv" opplevelse med overstimulering, gjør at man klarer å holde motet litt mer oppe!:)

Er jo fremdeles klar over at muligheten er der for at testen den 23. er negativ, men har nå heldigvis fått et lite håp om at det faktisk kan gå bra også! Så får vi bare håpe tanken holder seg:P

Tutla: Kjempekoselig å lese! :D Jeg fikk dessverre ingen på frys... 21 egg ut, 6 ble befruktet, men kun det ene her overlevde... Prøver å tenke at det er en grunn til at dette ene overlevde, og at det er det lille gullet vårt! :D Tror kanskje det gjør hele greia litt ekstra vanskelig siden jeg veit at jeg ikke har noen i bakhånd heller... Men alt håp er ikke ute enda, jeg krysser fingrene!:)

bølla mi: Åh, så herlig å lese! :D Tusen takk for svar! :D

Thea-81: Oi, så fantastisk, gratulerer!!! :D Jeg har blitt advart gjennom hele prosessen at det er fare for flerfødsler ved slik assistert befruktning, og at vi må være obs på det. Samboeren min og jeg er litt der at om det blir tvillinger så er det bare en bonus, det er jo mirakel x 2! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...