Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilke tegn viste at dere burde gå fra 2 til 1? Snuppa her trenger tydelig mer våkentid nå for å sove lengre enn 30 min.. Så jeg lurer på om vi skal gå over til 1 lang istedenfor 2 korte.. Men hun er bare 9 mnd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann slå vi de to duppene sammen rundt ettårs alder. Litt for tidlig, tenker jeg nå. Men, dette kommer jo selvsagt an på barnet. Ved 12-18 mnd en gang, eller når det måtte bli et behov fra barnet...:-)

Skrevet

Er ett år jeg også har tenkt.. Men jeg tenker 2 30 min dupper eller 1 2,5 times dupp? Hun klarer fint å være våken 4-5 timer uten å sove.. Jeg får prøve meg litt frem!

Skrevet

Her har det vært 1 dupp nå i en måned eller to. Knøttet er 11 måneder nå. Her har det vært en velsignelse. Hun gikk fra å sove 2 korte dupper på 45 minutter, til en lang på 2-2,5 time.

Hun regulerte det selv da, for når hun plutselig begynte å sove 2,5 time på formiddagen, så hadde man ikke sjans til å få henne til å legge seg igjen før til kvelden. Så da...

Hun er våken ca 3 timer, kanskje litt mer, før hun legger seg og så en hun våken 6 timer, noen ganger 7 før hun legger seg på kvelden. Ikke noe problem.

Skrevet

Vår elstemann hadde to dupper på dagtid til han var ca 1,5 år. Etter det trappet vi (barnehagen) ned til en litt lang dagdupp.

Skrevet

Vi gikk fra to til en ved 11 mnd.. Ble en overgang på ca en uke hvor kvelden ble litt lang før natta - etter det topp!! Sov da ca 1,5-2 t fra før det 2x 40 min..

Skrevet

Da hun startet i barnehagen, 15 mnd.

Skrevet

Her har gått over til én dupp ila den siste måneden. Jenta er 11 1/2 mnd. Var ikke noe bevisst valg fra min side, men begynte å bli vanskelig å få skvisa inn 2 dupper iom at hun ikke skulle sove etter kl 15-16. Men det er tydelig at hun nå "orker" lengre våkentid, gjerne 4-5 t mot maks 3 tidligere. Nå skal det sies at vi sover relativt lenge på morgenen, står som oftest opp rundt kl 8, noen ganger senere (!) :) Hun sover stort sett fra 12-14 +/-.

Er da superklar for natta i 19-20tiden.

Etter innføring av bare én dupp sover hun i gjengjeld mye lenger om gangen! Gjerne 2 t i strekk, tidligere max 1 t. Deilig!

Skrevet

Vi har det på samme måte her, Pix. Lillemor er også 9 mnd, eller 9,5 for å være eksakt, og jeg syns det er vanskelig å få til 2 dupper for tiden. Som regel blir den siste duppen altfor sein og ødelegger litt for leggingen. Dette fordi hun også trenger lengre våkentid nå. Lillemor sover gjerne lenge på morgenen. Hun våkner ofte i 08-09 tiden og da blir det rett og slett bare tid til en dupp. Syns det er litt tidlig jeg også, men her har jeg funnet ut at jeg må vurdere hvordan jeg legger opp løpet med soving hver enkelt dag, da det er så forskjell fra dag til dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...