Gå til innhold

INGEN levedyktige sædceller..:( Hva nå liksom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat fått denne beskjeden; ingen levedyktige sædceller.. Min samboer skal levere ny prøve om 6-8 uker..

Hva nå? Hva om det blir resultatet også neste gang?

Er det noen som har vært i denne situasjonen? Kan også si at min samboer går på kortison -vet dere om det er av betydning?

Setter pris på om noen vil dele sin erfaring med oss. Har som sagt akkurat mottatt beskjeden, så er nok litt i sjokk..

Tusen takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist <3

Har ei venninne som fikk samme beskjed, og de prøvde mange runder med prøverør uten resultat. I dag har de to barn, begge kom på den naturlige måten, til stor forbauselse for både leger og foreldrene. De hadde også testet seg mellom graviditetene for å prøve nytt prøverørsforsøk, noe de fikk innvilget, og vips var de gravide.

Så det er alltid håp!

Skrevet

Men vi faller vel ikke innunder den kategorien når sædcellene ikke er levedyktige? :(

Hi

Skrevet

Man kan få prøverørsbarn med donorsæd...

Har et vennepar som gjorde det.

Skrevet

Men vi faller vel ikke innunder den kategorien når sædcellene ikke er levedyktige? :(

Hi

Hm, jeg vet jo ikke hvilken diagnose de fikk helt nøyaktig, men forstod det som sjangsen for å bli gravid var null, men så fikk de to mirakler. Venninnen min forstår ingenting selv :)

Skrevet

Takk for svar!

Skal ringe legen i morgen for å få litt mer informasjon om veien videre..

Hi

Skrevet

Men vi faller vel ikke innunder den kategorien når sædcellene ikke er levedyktige? sad.png

Hi

Hm, jeg vet jo ikke hvilken diagnose de fikk helt nøyaktig, men forstod det som sjangsen for å bli gravid var null, men så fikk de to mirakler. Venninnen min forstår ingenting selv smile.png

Hehe, har mannen sjekket at han faktisk er far til de to barna? :P

Skrevet

Fikk dere ikke info om hva mannen evt kan gjøre ?

Skrevet

Fikk ikke trukket på "svar", så til Anonym: de er som snytt ut av nesen på sin far, så tror det ;) Ville bare si at det er alltid håp :-)

Skrevet

Vi fikk også den beskjeden. Det finnes en metode i prøverørssammenheng som heter TESA. Da henter man ut umodne sædceller fra mannen og modner de i et serum.

Vi skulle gjøre dette, men da dagen kom ville legen prøve sæden i serumet uten å hente den ut operativt. Det sparka liv i 8 sædceller som var nok til å befrukte mine 5 egg. Fikk en herlig jente med denne metoden:-)

Skrevet

Hos et par jeg kjenner måtte de inn i bitestiklene for å finne sædceller. Etter prøverør fikk de to flotte tvillinger, som nå fyller ni år :)

Skrevet

Det kan nok ha betydning at han går på kortison ja,spør legen om det.Jeg vet om et par som har en gutt på nå 5 år.De ønsket seg en til men prøvde og prøvde.Viste seg at han hadde 1 levedyktig celle blant millioner..de ga opp å prøve en til men fikk det jo faktisk til første gangen;) det er alltid håp,ikke gi opp! ;)

Lykke til!

Skrevet

Setter så utrolig stor pris på at dere tar dere tid til å svare!! Tusen tusen takk! Er mye lei meg nå, så godt å lese om andres erfaring!

Etterlyste prøvesvar da det var godt tre uker siden samboer leverte prøven (-da vi skulle fått svaret innen en uke) -da sa damen i andre enden at ; din samboer har ingen levedyktige sædceller. Ny prøve tas om 6-8 uker. Avslutningsvis ble det sagt at min samboer vil motta brev i posten. Thats it....

Så nå aner jeg ingen ting om veien videre..-hva vi bør innstille oss på, prognose osv osv...

Er èn av flere muligheter at vi får sæd fra en ukjent donor, eller gjør de ikke det i norge? Noe som vet?

HI

Skrevet

Godt å lese at kortison kaaaaan påvirke... -samtidig vil jeg ikke ha falske forhåpninger.. :/ får bare ta en dag av gangen + ta utgangspunkt i at vi per nå ikke kan få barn sammen..

HI

Skrevet

Så lenge problemet ligger hos mannen får dere donor her.

Skrevet

Godt å høre:) -om det blir løsningen for oss....

Hi.

Skrevet

Vil du virkelig ha barn med "en annen mann" via donor sæd?

Kan dere ikke heller prøve TESA metoden der man får liv i sædcellene via et serum?

Skrevet

Barn med en annen mann?

Blir ikke helt slik da.

Noen må ha donor får å kunne få barn, utrolig fantastisk å kunne ha den muligheten.

Skrevet

Du kan jo knulle med kompisen til mannen din? ;-))

Skrevet

Du kan jo knulle med kompisen til mannen din? ;-))

Skrevet

TESA-metoden skal absolutt tas opp i samtale med legen!! Vil prøve det som kan prøves før vi evt tenker i retning sæd-donor, fosterhjem osv..

HI

Skrevet

Håper dere som skriver sånn selv får oppleve på kroppen hvordan det er å ikke få barn.

Skrevet

Takk for støtten, anonym #22!

Hi

Skrevet

Bare hyggelig:)

Har selv hatt flere runder med icsi, og havnet opp med donor.

Resultatet er tre herlige barn:))

Lykke til.

Skrevet

Har ikke hørt om icsi, men så kjekt å lese en slik solskinnshistorie som din!! :) Har du tid og ork til å kort fortelle om hva som skjer dersom en ender med en donor?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...