Gå til innhold

Hvilket forhold har du til din søster/bror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har du kontakt med din bror/søster? Tenker på motsatt kjønn.

Forutsatt at dere har samme foreldre, vokst opp sammen og ikke mer enn 5 års aldersforskjell.

Slik er grunnlaget for min mann og hans 5 år eldre søster. Jeg synes det virker som de ikke kjenner hverandre så godt....De har så lite kontakt, synes det er så rart når de er vokst opp sammen. Jeg selv er enebarn og derfor spør jeg...

Selv synes jeg det er svært vanskelig å komme inn på svigermor-/søster, selv om vi har vært sammen i 19 år!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har veldig lite kontakt med min søster.Nesten ingenting.Hun er en svært sjalu person som ikke ønsker noen godt unntatt sine barn.Er en selvdigger egoist som hele tiden har ødelagt for meg.

Går rundt og kaster dritt om meg og mine barn isteden for å gå og plukke barna sine fra gata.

Orker ikke å ha kontakt så lenge hun oppfører seg som hun gjør nå.Hun er rett og slett ondskapsfull.

Gjest yrild
Skrevet

Har ikke mye kontakt med min bror, men jeg bor i utlandet så det er vel litt av grunnen. Synes det har blitt lettere å ha kontakt "gjennom" barna våre. Jeg er veldig glad i ham, men vi kommuniserer ikke så bra...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er det 7 år til min eldste bror da, så jeg er vel untatt å svare. Kan si at jeg ikke har noe kontakt med han, selvom han bor hos mamma. Er en enstøing som lever på rommet sitt alene. Har 2 søsken til hos pappa, som jeg ærlig talt ikke vet hvor gamle er engang...Men jeg er venn med hu ene på facebook da, om ikke annet.

Mannen har 2 søsken, han er eldst. Det er 7 år mellom han og den i midsten, og 15 år til den yngste. Han har ikke så mye kontakt med noen av de egentlig.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Det er 4 år mellom min lillebror og meg, og vi har god kontakt.

Treffes ikke så ofte, men det er fordi han bor i et annet land. Han og hans familie er vel her omkring 5 ganger i året, og vi er hos dem 1-2 ganger i året. Ellers snakkes vi per telefon, meldinger og på facebook.

Vi har også begge to døtre som er litt over 2 år, og forhåpentligvis får disse jentene et godt forhold når de blir litt eldre.

Skrevet

Har ikke mye kontakt med min bror, da vi bor et stykke fra hverandre og lever to helt forskjellige liv. Jeg er gift og har 3 barn, han er singel, bor med kompiser, livet hans består mest av jobbing og festing ;)

Vi kjenner hverandre godt likevel, snakkes ofte (daglig) på fb, skype el. Han er en flott onkel, og han og mannen min er så gode venner at min mann valgte han som forlover i bryllupet vårt =)

Han er en flott onkel, og ungene elsker han.... mellomste på tre er utrolig betatt faktisk ;) Fniser og blir rød når hun snakker om hvor kjekk onkel er, og at hun ønsket han var hennes kjæreste <3

Det er bare 2 år i mellom oss =)

Skrevet

Jeg er nok veldig heldig, for min bror er en av mine aller nærmeste venner :) Vi har alltid hatt god tone, syk humor som kun vi forstår, og vi stiller opp for hverandre når det røyner på. Vi snakkes på telefon støtt og stadig og besøker hverandres familier ukentlig. Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten min kjære storebror ;)

Skrevet

Har en fem år eldre bror. Vi har ikke så veldig ofte kontakt, men jeg har kontakt med kona hans minst ukentlig. Jeg og kona har også vært på ferieturer sammen. Jeg har vel kontakt litt sporadisk med storebror (men får jo høre en del via svigerinne om hva som skjer da).

Føler at jeg kjenner ham veldig godt med alle hans styrker og svakheter og vi vet at den andre er der om det skulle være noe. Trenger jeg hjelp er det bare å knipse, så er han der. Det samme gjelder andre veien. Vi samarbeider veldig godt. Hvis du hadde sett oss i aksjon med en oppgave, ville du ikke trodd noe annet enn at vi hadde jobbet som team i alle år.

Skrevet

Mange ting som spiller inn her, bl.a personlighet. Er ikke alle mennesker man kan bli "bestevenn" med, uansett om de er søster eller bror.

Jeg har fire søsken jeg, og det er ikke alle jeg har et like nært forhold til. Kan prate med et av søsknene mine flere ganger i uken, mens det går måneder mellom hver gang jeg snakker med en annen.

Det vi alle har felles er at vi er glad i hverandre, bryr oss om hverandre og ønsker det beste for hverandre. Vi vil alltid stille opp for hverandre, uansett hva det skulle være en trenger hjelp til osv. Jeg er veldig veldig glad for alle mine søsken, også de jeg ikke snakker med hver uke. De er familie og vil alltid være der for meg, selv om vi lever veldig forskjellige liv og ikke har så mye felles i hverdagen.

Skrevet

Har en 5 år eldre storesøster og en lillebror som er 14 mnd yngre. Naturlig nok var meg og lillebroren min verdens beste venner som små, men begynte å "vokse" fra hverandre på ung. skolen. Vi snakker vel sammen annenhver uke ca, og har en godt forhold.

Jeg er mye med søsteren min siden vi bor 7 min kjøring unna, og begge er i permisjon. Vi har kjempe godt forhold vi også, som venninner :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har en bror som er 4 år yngre enn meg og vi snakker sammen flere ganger i uka. Vi er veldig gode venner og jeg gleder meg MASSE til å se ham igjen til sommeren :)

Skrevet

Har to søstre som er 4 og 6 år eldre enn meg, og jeg snakker med dem flere ganger i uken, stort sett. Noen ganger mer, mens andre ganger kan det gå nesten en uke mellom hver gang. De bor ganske nærme da, og vi treffes ofte hos våre foreldre.

Skrevet

Min fire år eldre storesøster er min beste venn. Vi er så nær hverandre som to mennesker kan være uten å være i et romantisk forhold. Hun leser tankene mine, fullfører setningene mine og backer meg alltid opp. Til tider skjønner hun meg bedre enn min kjære :)

Jeg og min kjære storebror (2 år eldre) er også gode venner, men ikke så nærme, men vi ringes hver uke og snakker om alt:)

Så er det min elskede lillebror, som jeg forguder!! Har vært nær ved å miste han flere ganger (han har FAS) og han er derfor svært spesiell for oss alle i familien. Han er 14, 6 år yngre enn meg - og jeg elsker det at vi nå kan snakke om litt dypere ting.

Jeg er så glad i alle søsknene mine.

.. Så har jeg ei "søster" som snart er 28. Hun har to barn, er gift og er min fars datter. Henne har vi ikke kontakt med - både min far og min mor har tatt masse initiativ, men hun ønsker ikke kontakt. Kompliserte forhold med andre ord:). Hun kommer når hun er klar for det.

Skrevet

Jeg har en søster som er 4 år yngre enn meg, og hadde vi ikke vært søsken, så hadde vi aldri i livet kjent hverandre. Vi er så ekstremt ulike i alt, at det hadde vært en umulighet. Men vi stiller da opp for hverandre, og vi snakker godt sammen etter at vi har blitt godt voksne. Men vi er ikke venner, slik man er med noen man snakker fortrolig med. Vi klarer det bare ikke, for vi er altfor ulike som personer.

Og så har jeg en bror som er 10 år yngre enn meg, og vi er helt på samme plan i det aller meste :) vi har lik personlighet, og er ganske avslappet i det meste og mer åpne begge to. Samtidig kjemper vi mye for det samme.Men vi kan krangle så tårene triller og busta fyker, men vi er mest enige og så utrolig glad i hverandre likevel :)

Skrevet

Eeeeeelsker storebror!!!

Han har alltid passa på meg; først mot de "slemme" på skolen, deretter med lekser og skole, og nå i voksen alder hjelper ham meg alltid med praktiske ting.

Han er min store helt og forbilde :)

Snakkes flere ganger i uka, besøker hverandre og drar på hytteturer sammen.

Skrevet

Jeg har to "helbrødre", to og fire år eldre enn meg. Vi har en noe brokete fortid, og det er alltid en trygghet at vi kjenner hverandres historie ut og inn. Vi har alltid backa opp hverandre i vanskelige tider. Likevel kan det noen ganger gå noen uker, og kanskje til og med måneder, uten at vi snakker noe særlig sammen (enda vi bor bare 10 min gange fra hverandre). Har et litt bedre forhold til eldste broren, da vi nok er likest personlighetsmessig. De to ses ofte uten meg da, siden de har samme vennegjeng og bor et par hus fra hverandre bare.

Ser eldste broren min noe oftere nå som han har fått barn også, og det er bra :)

Hvor ofte har mannen din kontakt med søsteren sin da? Kan være mange grunner til at man ikke er så god venn med søsknene sine.

Skrevet

Har en tre år eldre bror og har lite kontakt med han. Hender jeg treffer han når jeg besøker mine foreldre i hjembyen et par ganger i året(han bor 1 km fra våre foreldre). Hans samboer er faktisk en tidligere klassevenninne av meg, men vi er veldig forskjellige alle sammen. Sikkert derfor. Jeg og min bror var ikke spesielt nære i oppveksten heller. Min datter er oftere på besøk hos mine foreldre en helg i ny og ne så hun har et godt forhold til sin onkel.

Skrevet

Har en to år yngre bror. Vi kranglet mye som barn, men var jo mye sammen også. Nå i voksen alder er vi gode venner, og er mye sammen med familiene våre (har barn på samme alder).

Vi drar på ferier sammen, tilbringer helger osv.. veldig kjekt at barna våre er så gode venner også :)

Min mann og min bror er veldig gode venner, og snakker oftere sammen enn det jeg og min bror gjør faktisk:)

Skrevet

5 år mellom meg og min bror. Vi har veldig god kontakt vil jeg si, selv om det kan gå noen uker uten at vi snakkes. Han er singel og barnløs, det er ikke jeg. Så det kan vel forklare noe :)

Skrevet

5 år mellom meg og min bror. Vi har veldig god kontakt vil jeg si, selv om det kan gå noen uker uten at vi snakkes. Han er singel og barnløs, det er ikke jeg. Så det kan vel forklare noe :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Har et helt greit forhold til storebroren min (to år mellom oss). Vi snakker kanskje en gang hver andre uke, men det pleier ikke å være så dypt og lenge. Vi møtes sjeldnere, og det er ålreit og alt det der, men vi kommer nok aldri til å bli bestevenner. Vi er rett og slett for ulike som personer, selv om jeg liker og er glad i ham.

Med lillebroren min (seks års forskjell, så det er et år over grensen din) har jeg et supergodt forhold. Vi snakker rimelig ofte sammen og har mange av de samme interessene. Har et mye bedre forhold til ham enn storebroren min, men jeg vet at det er utelukkende fordi vi er like og har vår egen greie.

Skrevet (endret)

Har ett veldig godt forhold til min liklebror(2år yngre), vi snakker kanskje 1-2 ganger i uka på tlf, og møtes alltid når jeg er hjemme. Han kommer også på besøk til oss, bare han, noen ganger i året (det er 70 mil mellom oss). Også har samboer og lillebror ett veldig godt forhold, noe jeg er kjempeglad for!

Endret av kat87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...