Gå til innhold

Jeg måtte takke nei til drømmejobben :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg jævlig rett og slett! Det var virkelig drømmejobben, men med et stort minus.

Det var ikke fastlønn. Kun provisjon og det tør jeg ikke. Vi er avhengig av minst 10 000 fra meg i mnd. og går det dårlig en periode sliter vi.

Sjefen i bedriften sa jeg skulle tenke meg om et par dager til og se om jeg ombestemte meg, men jeg vet jo hva det blir til. Faen :(

Videoannonse
Annonse
Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva slags jobb det er snakk om, men personlig ville jeg gjort det samme. Er alt for usikkert å jobbe med provisjonslønn. For, som du sier, om du har noen trege måneder så risikerer du å ikke få betalt noe særlig. Velger man den type jobb, bør det være en fastlønn i bunnen som man kan leve av.

Skrevet

Føler meg jævlig rett og slett! Det var virkelig drømmejobben, men med et stort minus.

Det var ikke fastlønn. Kun provisjon og det tør jeg ikke. Vi er avhengig av minst 10 000 fra meg i mnd. og går det dårlig en periode sliter vi.

Sjefen i bedriften sa jeg skulle tenke meg om et par dager til og se om jeg ombestemte meg, men jeg vet jo hva det blir til. Faen sad.png

trist. leit å si fra seg en drømme jobb.

Skrevet

Hvis de ønsker deg veldig kan du prøve å forhandle ;)

Skrevet

Undersøke hva snittet ligger på av de andre ansatte med samme

stilling da? Mannen min har fastlønn, mens de med provisjon tjener MYE bedre i snitt..

Skrevet

Og mannen har en grei lønn til å bo der vi bor i landet, er vel rundt 700.000-800.000,- (han tar på seg noen ekstravakter)

Skrevet

Om du bare trenger 10000 i mnd hadde jeg gått for det... Kan jo ikke være mye som skal til for å komme opp i det?

Skrevet

Hvis dere bare er avhengig av at du skal tjene ti tusen i måneden (før eller etter skatt?) så kan det jo ikke være mye som skal til for å få det til vel??

Ti tusen i måneden er jo virkelig ingenting..

Kjipt å måtte si fra seg drømmejobben!

Skrevet

Tror jeg hadde takket ja jeg? 10 000 burde jo være mulig å nå vel? Det er skummelt, men hvis det er noe du brenner for vil jeg tro du glatt kan tjene det ?

Skrevet

Antar at det er snakk om en salgsjobb?

Jeg jobber med salg selv, og har minimalt med fastlønn. Likevel tjener jeg på en dårlig måned ca det samme som en gjennomsnittlig lønnstaker.

Ti tusen på konto kan umulig være vanskelig å få til, klarer du ikke det, så har du nok ikke noe i jobben å gjøre uansett.

Er det forresten fastlønn i startfasen?

Skrevet

ja di må nesten kunne garantere 10000 i mnd?.. ingen voksne folk tar en jobb med mindre en det i mnd vis det er full stilling..

når eg bynnte som lærling fekk eg 10000 utbetalt det første hal året. så steig det hver 6 mnd.. men kan no ikkje vere under lærling lønn hvertfall ?

Skrevet

Går du på dagpenger akkurat nå, eller er du i fast jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...