Gå til innhold

reise til tyrkia

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei dere lurer på noe, mannen min har svensk oppholdstillatelse må kan søke visum får å reise til tyrkia? han skal reise med oss jeg og sønnen min har norsk oppholdstillatelse å vi skal reise fra norge, vi skal reise 25 mai

jeg har søkt visum til meg og sønnen min men mannen min kunne ikke reise til sverige får å søke visum han har mye å gjøre her.

det er mange som sier man får kjøpt visum på flyplassen i istanbul er det sant?

håper noen kan hjelpe meg

Skrevet

jeg har fått visum på flyplassen da jeg har reist til Tyrkia:)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Man få kjøpt visum

På flyplassene i Tyrkia. Var der for 3 uker siden g vi kjøpe alle sammen visum på flyplasse. Kostet vel 400 kr tror jeg:)

Skrevet

Er dere norske/svenske?

Norske statsborgere kjøper visum på flyplassen i Tyrkia, mener det er 20 Euro

Skrevet

Det kjøpes på flyplassen. Husk kontanter, de tok ikke kort sist vi var der.

Skrevet

Vi reiser også til Tyrkia 25.mai, og i brevet vi har fått fra reiseseleskapet står det at vi kjøper visum når vi kommer til Tyrkia.

Sto også at de kun tar imot euro der :)

Kanskje vi sees!;)

Skrevet

jeg og sønnen min har norsk oppholdstillatelse å vi har søkt visum vi får det

men mannen min har svensk oppholdstillatelse å han har ikke søkt visum han måtte dra til stockholm å han kunne ikke dra ditt.

tror dere han får kjøpt visum i flyplassen i norge? eller i istanbul?

Skrevet

ja men kanskje dere er norske statsborgere derfor får dere kjøpt visum i flyplassen, men vi er ikke norge eller svenske statsborgere vi har bare oppholdstillatelser norg og svensk.

Skrevet

Han trenger ikke visum som svensk statsborger. Enkelt og greit. ;o))

Skrevet

Ahhhh nå ser jeg! Dere er ikke svenske statborgere? Men har svensk oppholdstillatelse? Da er jeg ikke sikker på hvordan det fungerer. men kan dere ikke ringe Svenske ambassaden da. Dem vet sikkert hvordan dette fungerer. Alternativt at der ringer Svenska ambassaden I Istanbul.

Skrevet

han må få visum på den tyrkiske ambassaden i sverige siden han har oppholdstillatelse i sverige. Han får ikke kjøpt visum på flyplassen i Norge eller i Istanbul. De er veldig streng på det, så eneste mulighet er å reise til sverige til tyrkiske ambassaden å ordne det der.

Hvorfor kan han ikke reise til sverige da??

Skrevet

Kommer ann på hvilket statsborgerskap han har. Med opphold i Sverige så har han vel bare schengen-visum og det holder ikke i Tyrkia. Så da kommer det ann på hvilken visum avtale Tyrkia har med det landet han er statsborger i.

Det er mange land som får kjøpt visum i Istanbul.

Skrevet

Jeg trur dette kommer veldig an på hvilket land han er statsborger i da. Men jeg vet så pass at svenske statsborgere trenger ikke Visum i Tyrkia, ihvertfall. Men om det gjelder når dem bare har oppeholdstillatelse det vet jeg ikke.

Skrevet

takk for svarene jenter vi får se jeg sendte e-mail til ambasaden men det er mange som sier hvis man har turkish airlines flybilleter da får man visum i tyrkia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...