Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Kan da umulig stemme det her! jeg har mål på 90 cm under brystene og 120 cm der brystene er størst, i følge kalkulatoren skal jeg da ha BH-str: 90J! Men Bh-ene virker for store nå som jeg bruker 90D.. Må da være en feil her.. Er det noen her som vet om en plass på Hamar, Gjøvik eller lignende, hvor man får tatt målene sine rett?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Den kalkulatoren var dårlig gitt! Skrev at jeg hadde 77 cm under brystene og 90 der de er størst, og endte opp med 80 a-? Altså, ingen pupper? (bruker 75B til vanlig, som passer perfekt). Tror ikke du kan stole på det der.
Gjest Miryks Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Jeg bruker også J-str og har 117-118 rundt brystene. Vil anbefale deg å finne en butikk, så får du prøve en J-cup
Gjest Miryks Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Den kalkulatoren var dårlig gitt! Skrev at jeg hadde 77 cm under brystene og 90 der de er størst, og endte opp med 80 a-? Altså, ingen pupper? (bruker 75B til vanlig, som passer perfekt). Tror ikke du kan stole på det der. Når jeg skrev inn det samme for deg, så fikk jeg 75B.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Den kalkulatoren var dårlig gitt! Skrev at jeg hadde 77 cm under brystene og 90 der de er størst, og endte opp med 80 a-? Altså, ingen pupper? (bruker 75B til vanlig, som passer perfekt). Tror ikke du kan stole på det der. Ok, andre jeg prøver nå: Mammanett: 90I 85b.org: 90J Så uansett, så blir det jo ikke rett etter hva jeg opplever med mine Bh-er i str 90D..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Ble riktig på mine mål, men hjelper ikke når de ikke har modeller som passer meg likevel... :/ Anbefaler å stikke innom "Det Lille Under" på Paleet i Oslo - de er fantastiske til å hjelpe og finne riktig størrelse og modell!! Har vært fast kunde hos dem i 13 år nå, og de reddet meg virkelig etter at jeg hadde vært i butikker over hele landet uten å finne riktig størrelse.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Jeg bruker også J-str og har 117-118 rundt brystene. Vil anbefale deg å finne en butikk, så får du prøve en J-cup Men BH-cupen på 90D gaper jo på toppen her, og da sitter den perfekt i stropp og rundt under brystene, så i følge det, så skulle jeg jo hatt mindre enn D-cup ikke J-cup eller I-cup
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 Jaja.. Da ble jeg ikke anonym lenger.. Samme pokker, uansett hva, så stemmer det vel ikke at jeg da skal opp i str, brystene tyer jo ikke ut til alle kanter, slik det (etter mitt hode) burde gjøre om cupen er for liten..
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Den kalkulatoren var dårlig gitt! Skrev at jeg hadde 77 cm under brystene og 90 der de er størst, og endte opp med 80 a-? Altså, ingen pupper? (bruker 75B til vanlig, som passer perfekt). Tror ikke du kan stole på det der. Når jeg skrev inn det samme for deg, så fikk jeg 75B. Sorry, mente 78 og 90. Ikke 77
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Ble riktig på mine mål, men hjelper ikke når de ikke har modeller som passer meg likevel... :/ Anbefaler å stikke innom "Det Lille Under" på Paleet i Oslo - de er fantastiske til å hjelpe og finne riktig størrelse og modell!! Har vært fast kunde hos dem i 13 år nå, og de reddet meg virkelig etter at jeg hadde vært i butikker over hele landet uten å finne riktig størrelse. Ser ikke helt for meg at jeg reiser til Oslo bare for Bh hjelp Men må vel finnes noe her i Hedmark/Oppland også.. Hvor stor sjanse er det for at jeg måler feil da? Enda jeg ikke kan fatte hvordan jeg kan gjøre det heller..
Musemorbr / Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Ta med deg de resultatene, og prøv deg frem. Gå gjerne til en butikk hvor de kan måle deg, om det ikke er for ukomfortabelt. Det er en grunn til at de fleste bruker feil str. Alle de tror jo deres bh passer, inntil de får på en som virkelig passer. Jeg har opplevd det selv og med andre. Min søster var 95cm rundt, men insisterer på at hennes str skulle være på 85cm, men med for stor cup. Det passet jo. Mange misforstår skjemaene også.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Men får man tatt målene "hvor som helst" eller må man inn i undertøys foretning, noen som vet om de gjør det på H&M f.eks?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Ble riktig på mine mål, men hjelper ikke når de ikke har modeller som passer meg likevel... :/ Anbefaler å stikke innom "Det Lille Under" på Paleet i Oslo - de er fantastiske til å hjelpe og finne riktig størrelse og modell!! Har vært fast kunde hos dem i 13 år nå, og de reddet meg virkelig etter at jeg hadde vært i butikker over hele landet uten å finne riktig størrelse. Ser ikke helt for meg at jeg reiser til Oslo bare for Bh hjelp Men må vel finnes noe her i Hedmark/Oppland også.. Hvor stor sjanse er det for at jeg måler feil da? Enda jeg ikke kan fatte hvordan jeg kan gjøre det heller.. Hvis du måler riktig så burde det jo bli riktig, men kan jo evt være en feil i kalkulatoren? Men jeg vet jeg var ikke på den kalkulatoren for en god stund siden også, og da var den ikke riktig for meg. Vet det er langt til Oslo "bare" for en bh, men tro meg, jeg har fått et nytt liv etter jeg begynte å kjøpe mine bh'er der. Det som er er at brystene til ulike kvinner er så forskjellige og i tillegg er det kjempestor forskjell på ulike bh-produsenter og de ulike modellene deres. Jeg har kun funnet to merker (fra samme produsent) som jeg kan bruke modellene til - men ikke alle modellene hos disse heller. Jeg er normalt 70E, men har faktisk i en modell brukt 65G!!!!! Fordi den modellen var helt anderledes i cupen enn alle andre jeg har prøvd. Så skal du innom Oslo i et annet ærend, så ta deg tid til å stikke innom "Det Lille Under" likevel - du vil ikke angre!!
Musemorbr / Skrevet 14. mai 2012 #14 Skrevet 14. mai 2012 Min erfaring er at det kommer an på den ansattes innstilling, erfaring og lyst til å hjelpe. Har en gang fått topp målehjelp på lindex, der hjelpen jeg forventet ikke kom på en av de dyreste butikkene. Se deg ut en trivelig person uansett hvilken butikk, og spør deg frem. De som har jobbet der i mange år vet hva de snakker om og kan måle.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #15 Skrevet 14. mai 2012 Jeg ble målt til veldig ulike størrelser i butikker før jeg kom til "Det Lille Under". Det var delvis fordi de ikke kunne måle og delvis fordi de "rundet av" til den størrelsen som var nærmest noe de hadde i butikken og kunne selge meg..... min størrelse finnes nesten aldri i vanlige butikker.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #16 Skrevet 14. mai 2012 Tja, får jeg stikke innom undertøysbutikken her jeg bor, eller så får jeg forhøre meg om noen jeg kjenner vet om en plass man får hjelp med det. Ser ikke for meg at jeg skal til Oslo med de første årene gitt..
L-8 Skrevet 14. mai 2012 #17 Skrevet 14. mai 2012 De fleste skal opp i cup og ned i omkrets når de blir målt. Jeg gikk rundt med spenningshodepine og nakkevondt med bh'er i 85dd, alt er mye bedre nå med 75h!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 14. mai 2012 #18 Skrevet 14. mai 2012 De fleste skal opp i cup og ned i omkrets når de blir målt. Jeg gikk rundt med spenningshodepine og nakkevondt med bh'er i 85dd, alt er mye bedre nå med 75h! Hvordan kan det ha seg da at kalkulatoren på underverker.no måler meg til å være 75B med 78 cm under og 90 cm rundt, og 80 A- med kun EN cm mindre under og samme rundt? Blir puppene plutselig 2 str mindre fordi jeg har 1 cm mer under?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #19 Skrevet 14. mai 2012 Rundt under rystene er jo ikke så vanskerlig, der er jeg jo 90 cm, og da skal jo BHen være 90 også, værre med den cup'n, når D-cup virker for stor, så blir det riv ruskene feil i hodet mitt at jeg skal OPP til I-cup eller J-cup...
L-8 Skrevet 14. mai 2012 #20 Skrevet 14. mai 2012 Bh skal jo sitte stramt for å støtte godt, tror faktisk jeg er over 85 cm rundt, men 75 passer finfint, sitter godt, er jo elastisk... Den kalkulatoren hadde jeg ikke satt min lit til. Må da være en undertøysforretning i Lillehammer? Hva med change eller noe sånt?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #21 Skrevet 14. mai 2012 Bh skal jo sitte stramt for å støtte godt, tror faktisk jeg er over 85 cm rundt, men 75 passer finfint, sitter godt, er jo elastisk... Den kalkulatoren hadde jeg ikke satt min lit til. Må da være en undertøysforretning i Lillehammer? Hva med change eller noe sånt? Er en her jeg bor, men aldri gått innenfor døra der engang, så vet ikke om de tar mål eller ikke, tenkte å høre med dem, eller så får jeg forhøre meg litt om det er noen i byene i nærheten som gjør det
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #22 Skrevet 14. mai 2012 De fleste skal opp i cup og ned i omkrets når de blir målt. Jeg gikk rundt med spenningshodepine og nakkevondt med bh'er i 85dd, alt er mye bedre nå med 75h! Hvordan kan det ha seg da at kalkulatoren på underverker.no måler meg til å være 75B med 78 cm under og 90 cm rundt, og 80 A- med kun EN cm mindre under og samme rundt? Blir puppene plutselig 2 str mindre fordi jeg har 1 cm mer under? 75B og 80A er jo samme cupstr.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #23 Skrevet 14. mai 2012 De fleste skal opp i cup og ned i omkrets når de blir målt. Jeg gikk rundt med spenningshodepine og nakkevondt med bh'er i 85dd, alt er mye bedre nå med 75h! Hvordan kan det ha seg da at kalkulatoren på underverker.no måler meg til å være 75B med 78 cm under og 90 cm rundt, og 80 A- med kun EN cm mindre under og samme rundt? Blir puppene plutselig 2 str mindre fordi jeg har 1 cm mer under? 75B og 80A er jo samme cupstr. Ja tenkte det samme. Det er jo samme cup. Siden 77 er nærmere 75 får du 75 B med 77 cm rundt. 78 er nærmere 80 og du får da 80 A. Jeg har brukt den kalkulatoren og det er ingenting galt med den.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 14. mai 2012 #24 Skrevet 14. mai 2012 De fleste skal opp i cup og ned i omkrets når de blir målt. Jeg gikk rundt med spenningshodepine og nakkevondt med bh'er i 85dd, alt er mye bedre nå med 75h! Hvordan kan det ha seg da at kalkulatoren på underverker.no måler meg til å være 75B med 78 cm under og 90 cm rundt, og 80 A- med kun EN cm mindre under og samme rundt? Blir puppene plutselig 2 str mindre fordi jeg har 1 cm mer under? 75B og 80A er jo samme cupstr. Ikke helt. For det første, havnet man på A-, altså mindre enn A. For det andre, hvis man går opp i omkrets og ned i cup, blir puppene seende mye mer flate ut, noe som ikke er så pent. Så nei, 75B, og 80A- er ikke samme størrelse, og jeg forstår ikke hvorfor det skal være så stor forskjell på grunn av 1 cm i omkrets.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #25 Skrevet 14. mai 2012 75B og 80A er jo samme cupstr. Du ser det står 80A- ikke 80A ja?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå