Gå til innhold

Veke 14+ 3- ang jm og lege.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg var til ul 8+5 pga mistanke om sv.sk. utenfor livmor- fikk sett ett lite nurk og høre ett hjerte slå.

Var til min fastlege veke 12 for vanlig registrering. Legen ba mej bestille jm om 2-3 uker etter jeg var der- allso vêr 14/15.

Jeg får ikke time hos jm før 14.06 og skal på ul 12.06. Samboeren min er borte når jeg er på ul,så det er kjipt:(

Men trenger jeg å gå noe til lege nå? Frem til jeg skal på ul og jm? Jeg er frisk og rask og symptom fri.

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg var til ul 8+5 pga mistanke om sv.sk. utenfor livmor- fikk sett ett lite nurk og høre ett hjerte slå.

Var til min fastlege veke 12 for vanlig registrering. Legen ba mej bestille jm om 2-3 uker etter jeg var der- allso vêr 14/15.

Jeg får ikke time hos jm før 14.06 og skal på ul 12.06. Samboeren min er borte når jeg er på ul,så det er kjipt:(

Men trenger jeg å gå noe til lege nå? Frem til jeg skal på ul og jm? Jeg er frisk og rask og symptom fri.

Takk for svar:)

Hei! jeg tenker at det er helt i orden så lenge du kjenner deg frisk og rask! andre kontroll, ca u 16 pleier å være hos enten lege eller jordmor. Du kan jo eventuelt ringe legekontoret å spørre om du bør komme og levere urinprøve og om blodtrykk osv skal sjekkes?
Skrevet

Jeg har risikosvangerskap så jeg går til en annen lege 1 gang i mnd som måler BT og sjekker urin, så jeg føler det er under kontroll, ,men hun gjør ingenting med babyen.

Nei noen går jevnlig til lege og jm, mens andre ikke. Men siden jeg er risiko så fikk jeg beskjed om at jeg måtte gå jevnlig, men så får jo jeg ikke time...

Legen min er 1,5t å kjøre unna så føler ikke at det er noe behov for å dra dit for bare en samtale om hvor bra form jeg er i? - men det er ikke mitt fagfelt og jeg er førstegangs, så jeg vet ikke hva de undersøker eller gjør på de timene.

Er det bare urinprøve og BT de sjekker? Magemål er jo ikke noe vitsen ennå? Min er bare full av luft :(

Kunne tenkt meg å hørt hjertelyden eneste:) hehe

Nei jeg føler meg litt forvirret siden legene var så "dramatiske" før jeg ble gravid, og nå så skjer det svært lite - noe som passer meg ypperlig!! Men jeg har ikke lyst til å ikke dra på de kontrollene jeg burde..

Skrevet

hei igjen, ring å spør så får du det beste svaret? jeg tror det som oftest bare er blodtrykk og urinprøve på andre kontroll..vekt og symptomer. Det går vel an å måle magen så tidlig, men noen stor funksjon tror jeg ikke det har ;) jeg har målt hjemme og er spent på om jordmor er enig i morgen ;) min lege har ikke utstyr til å høre hjertelyden så tidlig, kun stetoskop. Men kanskje din har? Du får vel bare vurdere hva du ønsker :) Lykke til!

Skrevet

Hehe takk for svar:) Ja jeg bare venter jeg. Kan ikke se behovet om det er bare urin og BT kontroll. Takk for svar! Ingen som har kunnet svare meg på hva legen/jordmor gjør - så jeg har ikke sett hensikten med besøket.. '

Takk :)

Lykke til med svangerskapet ditt!_=)

Skrevet

Var hos jordmor i uke 13. Fikk en god del info og kost og diverse brosjyrer. Tok også blodtrykk, urinprøve og lytta på lillegull:-) stort øyeblikk for den kommende far:-) jobber sammen med jordmora mi, så blir kanskje bare noen småkontroller nå og da om vi er på jobb sammen. Kommer ikke til å dra til legen på lenge...

Skrevet

Ok, ja det høres litt bedre ut:) Men jeg får ikke time hos jordmor før i veke 18, etter ul. Ultralyden får ikke far bli med på siden han er i nordsjøen da :( så det er trist syns han - jeg også. Er jo litt ekkelt med tanke på om noe er galt og jeg blir sittende der alene , men det er ikke noe å gjøre med. Jeg tror det er verre å ikke ha han der til å dele gleden over livet på enn behovet for å ha han der om noe skulle være galt. Kan ikke gjøre noe uansett.

Så jeg håpte på å få time med jordmor før han dro slik at han fikk høre hjertelyd :) men det gikk ikke, så da blir det etter ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...