Gå til innhold

Snille jordmor!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som forbarmet seg over mine bekymringer for stor baby ( fødte gutt på 4800 gr for to svangerskap siden), og gjorde vekstestimering i dag uke 31 på kontroll :o)

Der så jeg en liten tulle som lå i seteleie, og som lå akkurat riktig på kurven! Selv om det som jordmor sa var altfor tidlig å estimere riktig ennå, så jeg får en til senere.

Lille tullemor satt med rumpa godt plantet ned i bekkenet ( så nå skal jeg sikkert begynne å bekymre meg for seteleie også, hadde det med førstemann) og sparket og fektet mot høyre side. Sånn har hun ligget en stund har jeg kjent, men jeg var usikker på om rumpa el. hodet var ned. Gleder meg sååå til å hilse på henne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint!

Men sa hun at det var for tidlig altså? Jeg fikk vekstestimering i uke 31, og da sa fødselslegen at jeg ikke kom til å få stor baby (var også midt på normalen). Må jeg begynne å grue meg for stor baby igjen nå...

Skrevet

Så godt at du slipper å bekymre deg for størrelsen! Jeg har vært bekymret for at gutten min ikke vokste nok, siden alle sier jeg har så liten mage. Men han ble også estimert til å bli helt på snittet.

Han lå med rumpa ned han også i forrige uke, uke 31, for meg, men jordmora sa at han har god tid til å snu seg enda. Så jeg gidder ikke bekymre meg for seteleie før jeg må:))

Skrevet

Nei jeg gidder egentlig ikke bekymre meg for seteleie heller, det er ennå lenge igjen. Jeg også har hatt veldig liten mage, alle har sagt det, men sist lå jeg over på SF kurven, og da begynte jeg å bekymre meg :)

Sillililly: Hun sa det var tidlig, og egentlig ikke noe vits..?! ( Men det er vel fordi det er jo stort sett fra nå og framover de legger ordentlig på seg) Hun skulle hvertfall gjøre det samme om en stund når det nærmet seg terminen. Men skulle du bare ha den ene estimeringen da?

Skrevet

Til Sillylilly: Jeg hadde vekstestimering i uke 32, skal tilbake nå i uke 38. Legen sa at det var umulig å si så tidlig som i uke 32 om han kom til å legge seg på estimert kurve, høyere eller lavere. Trodde det var vanlig med 2 kontroller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...