MissDawn Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Lurer på om noen vet om noen typer ammeinnlegg er tynnere enn andre. Har store nok pupper før fødsel og trenger ikke mer polstring enn nødvendig.
ticalinda Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Det går an å kjøpe slike vaskbare innlegg. De er ofte tynnere, men litt masete da syns jeg... Vet du kan kjøpe på boots apotek i hvertfall.
1+1 blir 3 Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Nå har jeg ammet i litt over 5 mnd, og vært gjennom flere runder med forskjellige ammeinnlegg, lekkasjer, såre brystvorter, kaldt ute og varm mamma, osv. Mine personlige erfaringer er: Kjøpte inn to sett ull ammeinnlegg før fødsel, totalt bortkastet da de hang seg fast i brystvortene, og jeg lakk tvers gjennom. Var derfor avhengig av andre ammeinnlegg innenfor, noe som resulterte i kjempeklumpete pupper... Vil jo gjerne føle seg litt fin oppi ammetåka, og det ble i tillegg bare tull når puppen skulle fram hver time og det fløy ammeinnlegg i alle retninger... Likevel, brystbetennelse var jo ikke ønskelig, og amming på vinter kombinert med luftetur med vofsen = frossen mamma. Redningen for meg har vært tynne ulltrøyer fra Pierre Robert. Lette å amme i (superstretchy) og holder puppene gode og varme. Når det gjelder engangsinnlegg har jeg prøvd mye forskjellig, men vender alltid tilbake til chicco sine. God oppsuging, henger seg ikke fast i brystvortene, deler seg ikke, og blir kun klumpete hvis det faktisk er en del melk i de. Hamstrer flere pakker når jeg er på barnas hus, men har gåtttom ved flere anledninger (hurra for ammetåka) og har derfor, uplanlagt, måttet prøve andre innlegg. Pigeon sine er de tynneste jeg har prøvd, men de deler seg i stoffet, og puppene blir faktisk klamme i de... + at de er rosa, ser litt rart ut gjennom hvit ammebh, så foretrekker hvite ammeinnlegg! Ble langt dette, men alt i alt, chicco sine er verdt å investere i. Og ulltrøyer for litt kalde dager (bruker disse på sommeren også, når været er dårlig, som den frossenpinnen jeg er). Har aldri hatt antydning til brystbetennelse eller tilstoppede melkeganger, heldigvis! (har også vært flink til å pumpe ved spreng, da mini kun tar et bryst per måltid, veeeldig glad i min elektriske brystpumpe fra avent!) kan vel ha litt å si det også, og uansett, brystvortene er vondt!
1+1 blir 3 Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Ikke brystvortene, brystspreng. Hurra for autocorrect på iPhonen.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Stemmer for chicco. Beste ammeinnleggene. Blir ikke klumpete og synes ikke igjennom toppen:-)
Bilba og gutta :) Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Jeg finner ikke chicco på apoteket mer. Hvor kan de kjøpes, bortsett fra Barnas hus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå