HH72 Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Fikk for et drøyt år siden beskjed om å glemme håpet om flere egne barn. Hadde også litt høyFSH og få follikler på eggstokkene. "Hvis jeg var deg, ville jeg spart pengene og vurdert eggdonasjon" , var rådet fra erfaren ivf-lege. Nå er jeg nybakt tvillingmamma etter ivf ved cfc:-). Håper alle andre også lykkes med å få sitt barneønske oppfylt!:-)
En to og tre Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 For en fantastisk historie!!! Gratulerer så mye!!:-D
Tante_Esel Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Fikk for et drøyt år siden beskjed om å glemme håpet om flere egne barn. Hadde også litt høyFSH og få follikler på eggstokkene. "Hvis jeg var deg, ville jeg spart pengene og vurdert eggdonasjon" , var rådet fra erfaren ivf-lege. Nå er jeg nybakt tvillingmamma etter ivf ved cfc:-). Håper alle andre også lykkes med å få sitt barneønske oppfylt!:-) åå Gratulerer så mye Gjorde de noe annerledes siden det klaffet hos cfc?
fisken2015 Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Så kjekt! Hva ble gjort der i forhold til i Norge?
HH72 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2012 Takk:-). Forskjellen er vel at de gadd å gi meg en sjanse. Hadde neppe fått det i norge??? Men måtte uansett til danmark siden jeg er singel. Og cfc er kjent for å gi folk en sjanse+ er billigere enn mange andre klinikker-+ legene der er høyt anerkjent innen fagmijøet. Responderte ok på stimulering med max dose gonal f, fikk ut få egg, men tydeligvis bra kvalitet da jeg ble gravid på både første forsøk(endte m spontanabort) og andre forsøk. På forsøk 2 ble det gjort assisted hatching, dette gjør de hvis det trengs(eldre egg som mine har litt hardere skall eller noe sånt?)
fisken2015 Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Dette gir håp ja. Har også AMH på under 1, og har egentlig bestemt oss fir ED etter et avbrutt forsøk her. Var det kort regime du hadde, og hvor store dose medisiner gikk du på? Jeg tok 350 ie Puregon, men ingen utvikling av eggposer.
Håp&tro Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Dette gir håp ja. Har også AMH på under 1, og har egentlig bestemt oss fir ED etter et avbrutt forsøk her. Var det kort regime du hadde, og hvor store dose medisiner gikk du på? Jeg tok 350 ie Puregon, men ingen utvikling av eggposer. Jeg har også amh på under 1. Gikk på 300 og 350 ie første forsøk og fikk ingen poser. Neste runde fikk jeg 450 ie hele veien og da fikk jeg 6 poser. 13 dager med sprøyter. Så for meg hjalp det og øke dosene. Jeg gikk på menopur.
fisken2015 Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Dette gir håp ja. Har også AMH på under 1, og har egentlig bestemt oss fir ED etter et avbrutt forsøk her. Var det kort regime du hadde, og hvor store dose medisiner gikk du på? Jeg tok 350 ie Puregon, men ingen utvikling av eggposer. Jeg har også amh på under 1. Gikk på 300 og 350 ie første forsøk og fikk ingen poser. Neste runde fikk jeg 450 ie hele veien og da fikk jeg 6 poser. 13 dager med sprøyter. Så for meg hjalp det og øke dosene. Jeg gikk på menopur. Så bra! Jeg har tatt kontakt med cfc nå og skal høre hva de sier. Vet de gir høyere doser i Danmark enn Norge iallefall. Var det kort regime du hadde?
Håp&tro Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Vet ikke hva som defineres som kort eller langt :-) men jeg gikk 14 dager på spray før jeg begynte på sprøyter, og sprøyter og spray i 13 dager, så ca en mnd tilsammen.
Lille Ru Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 Gratulerer! Jeg har også lav AMH, under 0,2, men har ikkje gitt opp håpet om et barn. Klinikk Hausken har tatt godt i mot oss, men har gitt oss små sjanser. Jeg har brukt Fostimon 450 i 9 dager, Orgalutran i 4 dager + Ovitrelle. I dag har jeg hatt egguttak. Dessverre fikk jeg bare ut 2 egg, men 2 egg er kanskje bedre enn ingen. Så nå er det bare å vente på tlf om eggene kan brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå