Supersnusken Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Før har jeg alltid matet vesla m grøt og "bløt"mat (middagsglass, fruktpure, yoghurt osv), brød og annet i biter har hun spist selv. Nå siste uker nekter hun å spise hvis hun ikke spiser, eller dvs prøver å spise selv. Får i henne grøt kun hvis hun får ha hånden nedi grøten... Prøver å holde i skje også, men har ikke forstått konseptet og spiser ikke noe grøt selv, kun grising. Liker også å gni grøten utover duken og daske på den.. Syntes dette var søtt i starten, men nå er det ganske slitsomt. Føler jeg har prøvd alt, men får altså ingenting i henne hvis hun ikke får ta på maten. Nå har dette utvidet seg til å gjelde all mat, så mating har bitt et problem. Helsesøster har rådet oss til å la henne ta på mat, og jeg skjønner jo det, men må jo vaske hele kjøkkenet og henne etter hvert måltid...+ at det tar jo veldig lang tid! Og man kan jo ikke akkurat spise borte... Lurer på når man ikke lenger skal tilltate lek m mat? I starten har jeg jo ledd av og med henne, hun er jo veldig søt, men nå prøver jeg å begrense sølingen så mye som mulig. Dessverre vil hun ikke lenger ha brød, hadde jo vært enklere å gå over til det og droppe grøt.. Hadde noe grøt gått inn i munnen hadde man jo i alle fall tenkt at hun lærer seg å spise, men her er det kun søkig og grising, selv når hun burde være kjempesulten.. Andre m erfaringer?
Underveis --> Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Min grisegutt er nå tre år og det har bedret seg betraktelig! Vi kunne mate ham, men hjelper lite når neven går i munnen, for så å gni seg i ansiktet HVER GANG! Vi droppet kampen og har i dag en gutt som spiser det meste med stil Han elsker mat og er gjerne med og lager den, i får smake på alt. DET har vært en velsignelse! Mitt råd: ikke skap konflikt i matsituasjonen, det kommer dere til å tjene på senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå