Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg begrense meg? Har jo hørt at dette er greit nå da! (kjøper på take away restaurant) Jeg holder meg til bitene med laks.... Men lurer på om det ikke er lurt å spise det så ofte!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det har noe å si hvor ofte du spiser det, er jo trygt å spise. Enten kan man spise noe, eller så kan man ikke, så du kan nok bare kose deg videre med sushi så ofte du vil. Spiser selv (kun fersk takeaway) sushi ganske ofte, det er jo både sunt og utrolig godt :)

Skrevet

jeg oxo! nam nam nam har ikke noe å si om man spiser det ofte! spiser kamskjell og laks! nam nam kos deg!

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Tror også det bare er å gafle innpå (fet fisk er sunt!), men det er stadig i media om sushisjapper som får hard påpakning av mattilsynet, så jeg ville valgt utsalgssted med omhu :) Her i Oslo var det bl.a. nylig stor-razzia, og stamstedet mitt var heldigvis ett av få som kom utav det uten anmerkning eller stengning. Kokt scampi er jo også en sikker vinner! og tempura, slafs!

Skrevet

Tror også det bare er å gafle innpå (fet fisk er sunt!), men det er stadig i media om sushisjapper som får hard påpakning av mattilsynet, så jeg ville valgt utsalgssted med omhu :) Her i Oslo var det bl.a. nylig stor-razzia, og stamstedet mitt var heldigvis ett av få som kom utav det uten anmerkning eller stengning. Kokt scampi er jo også en sikker vinner! og tempura, slafs!

Jeg har lurt litt på dette hvor en kjøper Sushi. Jeg har pleid å kjøpe den på Rema 1000 fra Fiskecentralen. Så leste jeg om flere her inne som sier de aldri ville kjøpt på Rema, men heller på en take-away restaurant for å være helt sikker på at den er fersk. Da tenkte jeg at er det ikke mer sannsynlig at det er "tryggere" på Rema/Fiskecentralen? Tenk hvilke konsekvenser det vill fått for de om det viser seg at det ikke er trygt å spise derfra... Mens jeg ofte hører om slike razzier, der mattilsynet oppdager kjempeslurv på enkelte take-away sjapper? Ble usikker pga dette og bestemte meg for å ikke spise sushi til jeg har født, men savner det sånn....!!!

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Jeg har lurt litt på dette hvor en kjøper Sushi. Jeg har pleid å kjøpe den på Rema 1000 fra Fiskecentralen. Så leste jeg om flere her inne som sier de aldri ville kjøpt på Rema, men heller på en take-away restaurant for å være helt sikker på at den er fersk. Da tenkte jeg at er det ikke mer sannsynlig at det er "tryggere" på Rema/Fiskecentralen? Tenk hvilke konsekvenser det vill fått for de om det viser seg at det ikke er trygt å spise derfra... Mens jeg ofte hører om slike razzier, der mattilsynet oppdager kjempeslurv på enkelte take-away sjapper? Ble usikker pga dette og bestemte meg for å ikke spise sushi til jeg har født, men savner det sånn....!!!

Jeg tenker intuitivt at det er mindre ferskt på Rema, men vet ikke hvor lenge de lar det ligge før det skiftes ut, og hvor lenge det kan ligge uten å bli listeriavekst i det... På den annen side slakter vel ikke sushirestauranten laksen idet du ringer inn bestillingen heller ;) Jeg har bestemt meg for å tillate meg sushi, men siden jeg bor i Oslo tar jeg utgangspunkt i denne.. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7775411 :)

Skrevet

Til Gullunger:

Tror største forskjellen er at man aldri vet hvor lenge ferdigpakkene faktisk har ligget i disken, i tillegg til at den man kjøper på bestilling (som lages direkte) er myyyyye bedre!

Kos deg med sushien du :-) Det skal finnes kvalitets anmeldelser på nett, hvertfall fra de største byene!

Skrevet

Jeg tenker intuitivt at det er mindre ferskt på Rema, men vet ikke hvor lenge de lar det ligge før det skiftes ut, og hvor lenge det kan ligge uten å bli listeriavekst i det... På den annen side slakter vel ikke sushirestauranten laksen idet du ringer inn bestillingen heller ;) Jeg har bestemt meg for å tillate meg sushi, men siden jeg bor i Oslo tar jeg utgangspunkt i denne.. http://www.nrk.no/ny...norge/1.7775411 :)

Takk for svar! På pakken fra Fiskecentralen/Rema står det produksjonsdag og siste forbruksdag. Har alltid passet på å kjøpe pakken med dagens dato. Regner også med at de har frosset ned fisken på forhånd (det er lovfestet er det ikke det?). En garanti for hvor fersk fisken er har man vel ingen steder? Hvis man ikke lager selv da...Nå har jeg bare fire uker igjen til fødselen, og skal klare å vente til da. Da skal det blir MYEE Sushi :)

Skrevet

Til Gullunger:

Tror største forskjellen er at man aldri vet hvor lenge ferdigpakkene faktisk har ligget i disken, i tillegg til at den man kjøper på bestilling (som lages direkte) er myyyyye bedre!

Kos deg med sushien du :-) Det skal finnes kvalitets anmeldelser på nett, hvertfall fra de største byene!

Takk for svar! Hvis du ser lenger oppe, så svarte jeg Shanti at det står produksjonsdatoen på pakken. Må i så fall være juks, hvis det ikke stemmer. Men har nå fått tips om noen gode Sushisjapper som jeg garantert skal prøve etter fødselen. Er nybegynner på området, og synes Sushien fra Rema er kjempegod... Men kanskje jeg blir litt mer kresen om jeg får smake fra restaurant :)

Skrevet

kjøper takeaway shsi fra alex sushi! cunchy laks er en vinner!!!!! gleder meg til middag ;) sushien fra meny er ikke så verst den heller=)

Skrevet

"Butikk Sushi" er ikke noe godt i forhold til ordentlig resturant sushi. Jeg også spiser en del sushi, men holder meg til laks, scampi i tempuramaki. Jeg er også skeptisk til sushi fra dagligvaren, har ei vennine som ble matforgiftet på det. Jeg har to take away steder som jeg har spist mye sushi fra før, og de stoler jeg på. Det du skal tenke på, er at det er mye salt i soyasausen og risen er blandet med sukker. Men sushi er digg og kos deg videre!! :D

Skrevet

Snakka med ei jordmor i natt på jobb. Jeg kunne da ikke finne på å spise sushi mente hu... Men spekemat og salami var greit.... Kjenner jeg var temmelig uenig med hu der og da.

Skrevet

Snakka med ei jordmor i natt på jobb. Jeg kunne da ikke finne på å spise sushi mente hu... Men spekemat og salami var greit.... Kjenner jeg var temmelig uenig med hu der og da.

Masse ulike meninger der ute ja. Mange synes jo sushi virker skremmende og kunne aldri tenke seg å spise det (den litt eldre generasjonen). Jeg spiser mye heller sushi enn salami og spekemat, og med god samvittighet. :)

Skrevet

Termin om 3 dager,så jeg får snart svaret på om sushi har vært skadelig;-) Har spist myyyye sushi siste månedene!! Nam-nam!!:-)

Skrevet

Kjøp i vei på Rema du :-) det er uansett tryggest å kjøpe godt innenfor utløpsdato. Restauranter er ikke alltid til å stole på som nevnt i innlegg... Du kan jo høre når de får det inn. Det er som kokt skinke, der skal du også bare spise det som er godt innenfor utløpsdato :-) Ja vi skal være forsiktige men det får da være måte på :-)
Gjest Shanti ♥
Skrevet

Dessverre ett av mange eksempler på at et tilfeldig helsepersonell ikke er til å stole på :/ "Jordmora mi sa at.." er et veldig dårlig argument! Offentlige helsemyndigheter, derimot :)

Skrevet

Nyutdanna er hu å, så tar det hu sier med en klype salt. For min del så har hu virka litt verdensmester sia hu begynte hos oss dessverre... Spiser det jeg kjenner på er trygt jeg:-)

Dessverre ett av mange eksempler på at et tilfeldig helsepersonell ikke er til å stole på :/ "Jordmora mi sa at.." er et veldig dårlig argument! Offentlige helsemyndigheter, derimot :)

Skrevet

jeg hadde fullstendig dilla på sushi før jeg ble gravid, og laksesushi er en av de tingene jeg vanligvis ikke kan få nok av, men etter at jeg ble gravid så smaker det rart, og jeg orker nesten ikke tanken engang :(

Burde jo helst sikkert spist mer fisk enn jeg gjør, og jeg tenker jo at sushi er veldig sunt, men jeg klarer bare å få ned noen få biter før jeg blir bråkvalm.. :(

satser på at det er noe som går seg til nå når kroppen begynner å venne seg til alle hormonene, og alt det rare som skjer.....

Gjest Shanti ♥
Skrevet

jeg hadde fullstendig dilla på sushi før jeg ble gravid, og laksesushi er en av de tingene jeg vanligvis ikke kan få nok av, men etter at jeg ble gravid så smaker det rart, og jeg orker nesten ikke tanken engang :(

Burde jo helst sikkert spist mer fisk enn jeg gjør, og jeg tenker jo at sushi er veldig sunt, men jeg klarer bare å få ned noen få biter før jeg blir bråkvalm.. :(

satser på at det er noe som går seg til nå når kroppen begynner å venne seg til alle hormonene, og alt det rare som skjer.....

De dagene jeg ikke spiser fisk/makrell i tomat tar jeg istedet et par omega 3 kapsler (spiser d-vitaminer også).. gjør samme nytta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...