Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #26 Skrevet 14. mai 2012 jeg har satt ned forbud mot trampoline for minstemann. har en to-åring som er ekstremt svimete, og som skader seg på alt. har siste måneden falt ned fra sofaen og slått hull i hodet, falt ned trappa fra andre etasje, veltet en stol som hun stod på og slo løs en tann, ramlet ned fra sklia i barnehagen og kom hjem med blått øye. hvis hun hadde vært enebarn, så hadde det kanskje gått an, men med en storebror på sju som er litt voldsom i lek, så ser jeg for meg svært mange måter to-åringen kan skade seg på den trampolina. har dessuten hørt om litt for mange som har landet feil, og ødelagt knær, ankler og rygg, til at jeg er interressert i å ha trampoline i hagen..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #27 Skrevet 14. mai 2012 Vi skulle ikke ha trampoline, men vi fikk av en nabo som ungene hadde vokst fra. Så da takket vi ja og har ikke angret på det i ettertid. Syns det faktisk er bedre å ha hagen full av unger som hopper enn at ungene er andre steder og hopper som jeg ikke ser de. Nå har vi hatt den i 5 år og det har bare vært ett og annet blåmerker de har fått. Jeg pakker ikke ungene inn i bobleplast, de skal få lov til å leke og gjøre det unger skal gjøre. Av fire unger så er det bare to som har skadet seg her i huset, hun ene måtte sy etter å ha herjet for mye i sofaen, hun andre brakk en arm sykkel. Selv husker jeg at jeg støtt og stadig fikk blåveiser og måtte plastres sammen, men alvorlig skadet ble jeg aldri. At vi fikk lov å ha en stor slenghuske i skogen med grusete underlag er meg ett under, men eneste skade som ble av den var en forstua arm til ei jente. Så jeg tror unger som får utforske og lære seg selv å kjenne blir flinkere til å unngå skader enn de som aldri får lov å bli nok kjent med kroppen sin og dens grenser. Kunne ikke vært mer enig! Har en venninne som er helt hysterisk engstelig for datteren sin og setter så utrolig store begrensninger på henne. Ungen er den mest klønete ungen jeg vet om, hun får jo knapt lov til å løpe fordi "hun kan dette å slå seg". Kjenner ingen som har vært mer på legevakten enn den ungen, faller i trappa og får hjernerystelse, detter ned fra gyngehesten og brekker en arm osv osv. Ungen eier ikke kroppsbeherskelse for hun får jo aldri øvd den opp. Nei la barna herje, det er slik de blir sterke, får god kroppsbeherskelse og unngår skader! skulle tro det var min unge du snakket om (jeg har svart etter deg i tråden) min datter skader seg hele tiden, men det er ikke fordi hun ikke får lov å prøve ting. men om du hadde hatt et barn som skader seg hele tida, hadde du vel vært forsiktig du også. det er ikke så moro å være faste kunder på legevakten.. hun har bare null koordinasjon, vi øver og øver.. jeg var likedan som barn, konstant blåmerke i panna og hull på knærne.. men det går heldigvis over etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå