Gå til innhold

Har noen hørt om denne kromosomfeilen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har hørt om den, men kan ikke så mye om den. Men det finnes en egen pasienforening for de med denne diagnosen og deres pårørende. De har egen hjemmeside: http://www.vcfs.no/

Pasientforeningen har også noe som heter Likemenn, som er en person som enten har denne diagnosen selv, eller barn med diagnosen. Kan ikke se at det ligger noe kontaktinfo til likemennene på hjemmesiden, men du kan jo forsøke å bruke kontaktskjemaet deres og be de gi deg kontakt info til din likemann.

Det er også oprettet en egen facebookside, den heter" velo cardio facial syndrom norge", der vil jeg tror det er mulig både å stille spørsmål og komme i kontakt med andre i samme situasjon.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svaret :)

Skrevet

Vet om en som har det! Les amerikanske artikler, de ligger milevis foran mtp korrekt medisinering mtp psykiske lidelser som schizofreni som kan være en del av denne diagnosen. Har dere fått bekreftet at det er det det er?

Skrevet

Tror jeg har lest alt som er på nett om det... Ja, det fikk vi vite når jeg var 18 uker på vei så!

Skrevet

Aha, tror ellers det er en diagnose som ofte stilles ganske sent?

Skrevet

Det kan det også gjøres ja... Men pga hjertefeilen hennes så ble det tatt fostervannsprøve som igjen viste DiGeorge... Så alt dette fant de ut veldig tidlig...

Skrevet

Så bra for dere da :) Godt å kunne forberede seg! Vedkommende jeg vet om fikk diagnose veldig sent, hadde vel egentlig bare vært litt "rar" hele livet, var det psykiske som var verst...

Sikkert mye som kunne vært gjort annerledes mtp medisinering og sånt om man hadde visst det tidlig.

Skrevet

Ja, har hørt om at de kan slite mye med det psykiske.. Er det lov å spørre hvordan vedkommende har hatt det psykisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...