Gå til innhold

Noen som kan om bilskade? hvem har rett her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt i bilen og ventet på grønt lys, det var rushtid og mange biler stå foran meg, da lyst ble grønt kjørte bilene som stå foran meg veldig sakte og jeg gjorde det samme etter. Plutselig kommer en bil bak meg med høyt fart (40-50 km) og krasja meg bak. Jeg hadde med ett barn i bilen som ble kjempe redd. Da jeg kom ut av bilen så jeg at det var en ung kvinne som påkjørte meg. Hun kom og spurte om noen hadde blitt skadet, jeg var veldig sint og skrekk til henne.

Så ble hun veldig aggressiv og nektet og skrive skademelding. Da måte jeg tilkalle politiet for at hun skal skrive. selv om politiet var der ville hun allikevel ikke skrive. Alle kryss feltene var tomme og ingen tegning ble tegnet. Politimannen sa at vi ikke trenger å tegne fordi forsikringselskapet klarer uansett å se at hun gjorde feil.

Nå har jeg fått brev fra forsikringselskapet og der står det at hun hadde skrevet at jeg bråbremset og hun fikk ikke stoppet i tide. Og at jeg var veldig sint noe som gjorde at hun ble redd og ringte til politiet.

Hvem vinner saken her? Jeg som er ærlig eller hun som lyver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel alltid bilen bak som har skylden? Man skal alltid ha mulighet til åstoppe uten å treffe bilen foran selv om den bråbremser.

Tenker du er ganske trygg!

Skrevet

Politie har bevis på at det var du som ringte og siden hun ikke ringte har hun ikke bevis + at du snakket med politiet på stedet.

Her vinner selvfølgelig du.

Skrevet

Du vinner. Hun skal kunne stoppe for enhver påregnelig hindring, uansett!

Jeg regner også med at politiet har loggført hendelsen, og da vil det fort komme fram hvem som ringte og gjorde hva.

Skrevet

I en forsikringssak er det alltid, alltid, alltid den som kjører på en bil bakfra som har skylden. Om du virkelig hadde bråstoppet hadde det fremdeles vært hennes skyld fordi hun skal holde god nok avstand til å klare stoppe om du må bråbremse pga et dyr i veibanene e.l.

Spiller ingen rolle hvem som ringte til politiet heller, hun kan lyve så mye hun vil. Du ble påkjørt bakfra og da er det hennes skyld!

Bare skriv din versjon av saken så forsikringsselskapet får begge, men det er uansett hennes skyld.

Skrevet

Hun sier at hun har ringt politiet først, jeg vet ikke om hun snakker sant, men jeg så at hun gikk til side og ringte. Vet ikke om det er politiet da.

eg har fått brev fra forsikringselskapet og de sier at vi må dele på, hvis jeg ikke har noe i det motpart forklaringen.

HI

Skrevet

du kontakter politiet og sier som alt er,så står nok politiet som vitner for deg.det er du som er uskyldig her.

og er hun veldig vrang,så hadde jeg jaggu anmeldt henne av en eller annen slag, for det er ikke lov å ikke skrive skademelding.

Skrevet

Hun sier at hun har ringt politiet først, jeg vet ikke om hun snakker sant, men jeg så at hun gikk til side og ringte. Vet ikke om det er politiet da.

eg har fått brev fra forsikringselskapet og de sier at vi må dele på, hvis jeg ikke har noe i det motpart forklaringen.

HI

Hvilket forsikringselskap fikk du dette brevet fra? Hennes?

For hvis det er ditt, vil jeg anta at dere har samme selskap, og at de prøver å komme seg billigst unna her. Ikke gi deg. Kontakt politiet og NAF hvis du er medlem der.

Skrevet

Men beholder politiet notater eller noe fra hendelsen?

Hun har også skrevet at jeg var så sint at jeg nesten skulle slå til henne. Det er ikke sant, det var hun som var sint, ikke meg. Jeg var sint i begynnelsen fordi min sønn ble kjempe redd.

HI

Skrevet

Vi har forskjellige selskaper, min er gjensidige.

HI

Skrevet

Da er det hennes selskap som prøver seg, ditt selskap vil aldri godta dette.

Ring ditt selskap og be om råd/hjelp, det er nå du skal kreve den hjelpen du hver måned betaler for å få når noe skjer.

Om hun kjørte på deg bakfra er det hennes forsikringsselskap som skal betale for da er det hennes skyld.

Kontakt ditt forsikringsselskap i morgen og fortell om brevet du har fått og be om råd for hvordan du nå skal gå frem. De har advokater som nå skal jobbe for deg.

Det ordner seg dette, det blir en sak mellom de to forsikringsselskapene og ditt vil vinne.

Skrevet

Dette er ikke din feil, uansett om du bråbremset.

Jeg ble påkjørt bekfra for 2 mnd siden. En bil kjørte rett ut foran meg og jeg bråbremset. Jeg rakk og stoppe, men det gjorde ikke bilen bak meg og den smalt rett i "baken" min.

Forsikringsselskapet sa at det ikke spilte noen rolle om jeg bråbremset, bilen bak har ansvaret for å kjøre etter forholdene. Hvis hun ikke klarte å stoppe, så kjørte hun egentlig for nærme.

Ikke gi deg, regner ikke med at ditt forsikringsselskap går med på at det er din skyld heller.

Skrevet

Hei!

Jeg er politi. Der det ikke er personskade oppretter ikke politiet noen sak med mindre det er skade på tredjeparts eiendom eller andre spesielle hensyn. Uansett har ikke politiet sett hendelsen, og kan ikke si noe om hva verken den ene eller den andre gjorde. Så dette er en ren forsikringssak. Selve opdrage vil nok ligge i interne logger, men som sagt, ingen form for rapporter.

Når det er sagt, er det uansett åssen man vrir og vender på det den som kjører på bakfra som har skylda. Så her skal du ikke frykte noe som helst. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt i morgen, så fikser de opp i det:-)

Skrevet

I utgangspunktet vinner du.

Min far lå på forkjørsvei hvor en bil kjørte rett ut og i han.

Han hadde vitner, men det ble delt skyld.

Så ta ikke noe får gitt sier jeg bare.

Skrevet

Men han ble ikke påkjørt bakfra, men i siden vel? Det kan ikke bli delt skyld når noen kjører på deg bakfra

Skrevet

Hvordan i alle dager kunne forsikringselskapet mene at dette var skyldeling?

Gikk ikke faren din videre med saken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...