Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle.

Jeg har nettopp begynt på Metformin, 12 dager i kuren.

Syntes det har vært noen tøffe dager. Er veldig mye kvalm,

sliten,sur og har hetetokter.

Føler det er mye om dagen, skal ned i vekt med lavkarbo, slutte å røyke, metformin, så venter vi på mens for å begynne på pergo.

Så det er jo en spennende tid også.

Noen andre som er i denne prosessen?

Skal til å begynne?

Tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kjenner den følelsen ja, eller alle egentlig;-)

Klarte å slutte å røyke for tre mnd siden, men det er ikke lett nei. Har du lest boka? Mange som lykkes med å lese den.

Metformin er hardt på magen ja, til meg funker det best å ta den ei lita stund før frokost, blir ikke så kvalm da.

Om du plages med søtsug bruk krom tabletter eller spis masse protein, da blir det lettere.

Pergo tålte jeg ikke, så jeg går på femar.

Masse lykke til :-)

Skrevet

Viktig å ta tbl sammen med mat. Og unngå sukker til kroppen har fått regulert seg.

Hvor høy dose har du kommet i? Jeg bruker lang tid på opptrapping. Først 500mg i minimum en uke, deretter 500mg x 2 i hvertfall en uke. Jeg klarer ikke å ta 500mg x 3, så derfor øker jeg til 500mg morgen og 850mg på kveld. For å ende på 850mg x 2. Et tips jeg fikk av legen min hos klinikk Hausken.

Håper kvalmen forsvinner snart. Er bare å holde ut... =)

Skrevet

Takk for svar...

Dagene er lettere, gjør meg klar til siste økning av metformin.

Det går lettere når jeg tar første tab litt utpå dagen.

Spennende tider....:-D

Skrevet

Hold ut kjære dere. Det blir bedre etter hvert.

Jeg har gått på metformin i 5 år med et opphold i mellom. Og hver gang jeg har startet opp så har jeg blitt så utrolig kvalm og i dårlig form. Men det bedrer seg etter en måneds tid.

Nå tar jeg 4x500 mg daglig.

Det har ikke vært "nok" hjelp for å bli gravid, men jer har gått ned 65 kg med det. Så nå skal jeg be om pergo som hjelp. Skal først ha en glukose belastning om to uker for å se hvordan insulin nivået er i blodet.

Skrevet

Er i min første pergo kur og fikk samtidig metformin. Jeg er nå oppi 3 tabletter om dagen. Tar di sammen med mat å kjenner ingen bivirkninger. Går samtidig på Grete Roede kurs. Har tatt av 6,5 kg så langt. Har mye igjen men det er en god begynnelse. Har ikm på lørdag..... Kjenner det er spennede tider. Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...