Gå til innhold

Plutselig kvalm i uke 18 med smerter øverst i magen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kun litt kvalme på første trimester, og etter det har jeg ikke merket noe til det. De siste 3 dagene har jeg plutselig fått tilbake kvalmen (er nå i uke 18), samt at jeg har smerter øverst i magen (ikke hele tiden, men kommer å går). Prøvde å søke litt på Internett etter dette, men vanskelig å finne noe konkret. Eneste jeg kunne lese meg fram til var at livmoren vokser og presser på tarmene, sånn at det kan oppstå halsbrann. Men jeg har ikke halsbrann (ikke enda iallfall).

Noen andre som er i liknende situasjon, opplevd noe liknende?

Fortsetter under...

Ja,for noen uker siden. Veldig vondt opperst i magen,og kjempekvalm. Gikk over når jeg hadde spydd. Var nok bare god gammeldag magesjau ;)

Hadde du vært lenger burde du ha ringt lege,for vondt oppunder ribbein (om det er sånn vondt du har) kan jo være tegn på svangerskapsforgiftning,det tenkte jeg på,men hadde blodtrykksmåler og det var veldig lavt. Men det oppstår jo vistnok først etter uke 20.

Kan også være magesyre... Det kan gjøre veldig vondt uten at det har noe med halsbrann å gjøre. Du kan prøve når du får slik vondt igjen å ta litt for halsbrann el drikke melk... kan hende det hjelper:)

Endret av julibebis12

Jeg har det akkurat som du beskriver, var lit kvalm i første trimest.. men for noen dager siden fikk jeg vond der magesekken ligger og legen sa at det kan være magevirus/infeksjon, og det var jo det, har kastet opp flere ganger i dagen etter hver måltid. Men det trenger jo ikke være det samme hos deg da! ;-)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...