Gå til innhold

Hvor mye koster det å male en normalt stor enebolig? Og hva må vi gjøre før vi maler?

Anbefalte innlegg

Er litt uerfaren på området, for å si det sånn.

Skal for første gang siden vi kjøpte hus male det, og vi vil da skifte farge samtidig, så da må vi kanskje ha to strøk? Selv om fargene er ganske like?

Jeg har satt av 5000 kroner så langt, men ser for meg at det blir litt lite? 10 000, kanskje?

Takk for hjelp :)

Fortsetter under...

Vi har ganske stort hus, og siden det var nytt var det bare grunnet fra fabrikken. Vi brukte nøyaktig 40 liter av hovedfargen og ca 6-7 liter av hvit som vi har rundt vinduene. Dette var til ett strøk, i år skal vi gå på med et strøk til og da regner jeg ikke med at det

Gjest mela<3

Jeg tror vi brukte ca 5000 kr på maling. Lurer på om vi kjøpte tre 10 liters spann. Inkl vindusmaling.

Koster/spann osv. koster også:)

Vi malte to strøk selv om fargen var nokså lik. Den skinte gjennom likevel.

Du skriver male? Ikke beise?

Butinox har en maling som pleier å komme på tilbud om våren til rundt 600 for 10 liter. På et normalt strøk må du nok regne 20 liter.

Men først må dere gå over hele huset med skrape, og skrape bort løs maling. Deretter vasker du med husvask, og så behandler du med sopp og algedreper.

Vi maler også vårt hus, og har nok aldri brukt så mye som 5000 på en ommaling.

Gjest mela<3

Jeg tror vi brukte ca 5000 kr på maling. Lurer på om vi kjøpte tre 10 liters spann. Inkl vindusmaling.

Koster/spann osv. koster også :)

Vi malte to strøk selv om fargen var nokså lik. Den skinte gjennom likevel.

Eh..vindusmalingen utenom de 3 spannene! Der brukte jeg 4 liter.

Annonse

Vaske fasaden med husvask, deretter male. Prisen avhenger vel litt av merke og type, så kommer pensler, forlengerskaft, evt leie av stillasj eller litt, malingsfjerner for å få bort som og arbeidstakere. Spør du på malebutikken får du hjelp og råd. :-)

Det kommer litt an på hva slags maling/beis dere kjøper, om dere må leie utstyr for å komme opp i høyde osv? Vi har et hus som er 7,40 høyt, men lånte sikkerhetsutstyr og ekstra lang stige slik at v i slapp stillas. Vi la siste beisstrøket i går (Butinox futura), beiset to strøk, og endte opp med en regning på ca 7 000 ink koster/utstyr.

Vi brukte nok nærmere 10000 ja på maling og koster. To strøk må du nok ha. Tok den dyreste og mest holdbare malinga da, det lønner seg vel på sikt og man vil jo ikke gjøre dette oftere enn nødvendig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...