Gå til innhold

Bytter dere på å stå opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 3 åring som vi bytter på å stå opp med i helgen.

Han er stort sett oppe rundt 7. Er i uke 31 nå, og sover ekstremt dårlig, så jeg kjenner vel egentlig på at dette er noe jeg ikke har så lyst å dele lenger, trenger hviiiiile!

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett er det far som er oppe først i helgene, og jeg får sove lengre. Men det er rett og slett fordi han er en morgenfugl og ikke klarer ligge lenge. Det er jo fint for meg :-D

Skrevet

Du det var gubben her og, FØR vi fikk barn!! Sto alltid opp 6-7, selv i helgene og selv om vi hadde vært på fest. Men nå kan han plutselig sove til både 10 og 11!! Ganske irriterende at han ikke beholdt den egenskapen

Skrevet

Jeg er 38+1. Vi deler fortsatt.. Er ganske trett ja..

Skrevet

Er 38+3 og vi har bytter på enda.. Trøtt som en svamp, men pappaer trenger også søvn :)

Men om jeg spør pent så står han opp :)

Skrevet

Pappaene sover hvertfall ubesværet hver natt. Uten mage i veien og halsbrann og urolig kropp.

Skrevet

Vi står som regel opp sammen alle tre.. :) noen ganger får pappa sove, og noen ganger får jeg sove :)

Skrevet

Jeg som står opp. 40 fullgåtte uker i dag. Mannen sover visst så dårlig for tiden, ha-ha!!! ....men er han som står opp barna våkner på natten, for jeg bruker 5 min på å komme meg ut av sengen pga bekkenet...

Jeg sover også dårlig, men er ikke trøtt. Ligger stort sett å venter på at det skal bli morgen fra rundt 04.30.... Så da kan jeg like så godt stå opp kl 06 liksom :-) Mannen tar m seg barna ut og lar meg hvile litt utover dagen om jeg ønsker det!

Skrevet

Vi bytter på! Mannen står opp begge dager i helgen hvis han har svært lyst til å gjøre noe for seg selv noen timer på dagen. Hvis jeg står opp er han flink til å la meg hvile litt senere på dagen. Er såvidt over i 3 trimester nå, men er så trøtt som en strømpe fortsatt...

Skrevet

Vi har en 4 åring fra før. Hun koser seg i stua med teppe eller dyne rundt seg, også ser hun litt barnetv (helg, ikke hverdag!). Lager frokost til henne og legger meg nedpå igjen.. Så henter hun en av oss når hun vil, alt fra 30-90 min senere. Jeg er oppe på do uansett i 7 tiden når hun våkner, så er stort sett jeg som ordner da. Pappaen pleier å stå opp når hun vil ha selskap, gjerne begge dagene.

Har ikke dårlig samvittighet for å "bruke" tv litt på starten av dagen. Vi er veldig lite ellers, så hun gleder seg til morgenkos i helgen :-) og mor og far får noen ekstra min søvn :-)

Skrevet

Vi bytter på å stå opp med toåringen, med mindre jeg har migrene. Men jeg strekker meg langt for å la mannen sove ut en dag. Jeg er sykemeldt og kan sove ut i uka, og mannen er veldig, veldig omsorgsfull og gjør absolutt alt av husarbeid og slikt nå som jeg er preggersdårlig. Så jeg vil veldig gjerne gi ham mulighet til en sove ut-dag og tre joggeturer i uka. Det fortjener han så innmari!

Men hadde jeg jobba nå, hadde han nok måttet finne seg i mindre søvn.

Skrevet

Her er det pappa som står opp med jentene nå. Dagen min blir så fæl hvis jeg må sove på ettermiddagen, mens han syns det er greit. Jeg sover da senest til kl 9. Jentene våkner ca 7, så det er ikke så innmari mye de rekker å gjøre, han ser som regel litt tv med de, og bygger lego eller tegner.

Er han veldig sliten, så legger jeg meg tidlig, slik at jeg står opp med de, men det har vel bare skjedd to ganger tror jeg!

Skrevet

Pappaen står opp med han nå. Jeg sover såvidt om natta, og klarer bare å sove kanskje 30min-1time etter de har stått opp... han er oppe tidlig uansett, vi delte på det før, og kommer til å dele på det når jeg ikke er gravid, men jeg klarer ikke løfte han lenger så da er det litt vanskelig å stå opp med 1 på 20mnd aleine :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...