Gå til innhold

Hvor sover deres nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er nå 2 uker og vi har samsovet hele tiden. Skal etter noen uker til introdusere sprinkelseng som står ved siden av min seng.

Hvor sover deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Min lille frøken på 1 mnd har aldri samsovet om natten. samme opplegg nå som med første mann.

Frøkna sover i sprinkelseng fra første dag hjemme. Sengen står 1 meter unna min seng. Kun opp om natta for mat, og tilbake i sengen sin.Gjør sengen lun og god. Jeg har rullet sammen et teppe og lagt det i en bue i hodeenden slik at det legger seg nært kroppen hennes. Har også et lite saueskinn som hun ligger på. Noen varmer også opp senga før leggetid med en varmeflaske.

Lykke til :) det er nok værre for deg å "skilles" enn for en lille...

Skrevet

Vi samsover. Legger han først i senga si som er ved siden av min, men han ender alltid opp ved siden av meg. Gidder ikke grining om natta, han sover best sammen med meg.

Om dagen sover han helst i fanget mitt eller i bæresjalet, men kan kæbbe litt i vogga eller vogna også. Han er 1 mnd.

Skrevet

Vi har sprinkelseng til gutten vår. Rett ved siden av vår seng. Han har ikke ligget noe særlig i den ennå, han liker best å samsove, jeg også forsåvidt :)

på dagtid ligger han i våre armer for det meste, eller på skinn i sofaen eller i vognbagen.

Han er bare 9 dager gammel.

Skrevet

Ligger i vogga om natta, rett ved siden av sengen min.

Om dagen ligger han i en kurv ved siden av sofaen.

Han er tre uker, og har sovet alene fra dag en.

Skrevet

Nå har småtten riktignok blitt 3 mnd, men han har sovet i vogga fra dag en. Samme som storebror. Tror det er enklest å venne de til å sove selv om man gjør det helt fra starten. I tillegg sover jeg utrolig dårlig med barna i senga.

Skrevet

Han sover i mykbag ved siden av meg i senga. Dvs, det var planen, men han sover nok like mye rett ved siden av meg :). Bruker litt tid på å få han til å sove i bagen og siden jeg er så innmari trøtt, så orker jeg ikke alltid det. Etterhvert skal han sove i vugge ved side av senga. Han er to uker gammel.

Eldste ble forsøkt lagt i egen seng de første ukene, og det var mye styr. Ble bedre da jeg dreit litt i det. Men da han var ti uker var det ingen problem å få han over på eget rom.

Skrevet

Han sover i vognbagen som står oppi senga.

Både han og jeg sover best da, samsoving funker ikke for han vil bare ha puppen i munnen HELE tida.

Skrevet

Har ikke nyfødt nå men den gang prakiserte vi det jeg kaller utvidet samsoving. Tok bort den ene siden fra sengen og stripset den fast i vår seng. Var i samme høyde og kunne da ha babyen nærme uten å være redd for å legge meg over i søvne, fall el.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...