Leirha Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Nå er det en måned til termin, og navn har jeg ikke funnet. Sliter virkelig med det. Det er tredje gang jeg kikker gjennom guttelisten, og jeg tror jeg seriøst var ferdig med guttelisten etter første barn. Ikke det at jeg ønsker meg en jente, men det er bare atjeg ikke finner noen navn jeg ønsker å bruke... Jeg har et navn, men samboer er fortsatt ikke helt enig. OG jeg orker rett og slett ikke å kikke mer, blir bare drittlei.
*LilleTroll + spira Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Magetrollet mitt er og enn så lenge navnløst.. Storesøster hadde navn fra 5. mnd i svangerskapet, verre med lillesøster. Er 36 uker i morgen (søndag), og ser for meg at "lillesøster" blir navnet enn så lenge.. Sukk! Vi leter etter et navn som klinger fint på både østlands-og vestlands dialekt. I tillegg er hun halvt britisk, så må klinge bra på begge språk..
Frk Ludvig Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Vi hadde termin på onsdag og har fortsatt ikke navn...frustrerende! Jeg har alltid synes det er rart med dem som ikke har navn på barnet til fødselen, for "de har jo tross alt hatt 9 mnd på seg!" men nå ser jeg problemet... Skulle jeg bestemt alene så hadde saken vært grei, men pappa har jo litt han skulle ha sagt han også...uheldigvis :-P Vi har omsider blitt halveis enige om et knippe på 3 navn vi begge syns er fine, så får håpe at svaret gir seg selv når vi endelig får møte prinsessa! Lykke til med navnevalg! Håper dere har det klart litt før oss
Gullunger Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Uff ja, vi har sluttet å snakke om det for vi kommer ingen vei. De tre navnene jeg kunne tenkt meg mest, er ikke mannen min helt med på lenger (det er faktisk de jentenavnene vi snakket om når vi skulle velge navn til de tre første barna, men det ble tre gutter). Han nevner hele tiden kun ett navn. Jeg synes det er et fint navn, så kanskje jeg går med på det etter hvert Jeg fikk "viljen" min med to av guttenes navn, og han med en av gutta. Så da er det vel mest rettferdig at han nå får siste ordet. Er bare litt rart å gi slipp på mine favorittnavn, og det å faktisk ta en avgjørelse når man har vært så usikker. Uansett blir ikke avgjørelsen tatt før jenta er født
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Her er det også vanskelig. Forrige gang hadde vi navnet klart i uke 6, men denne gangen sliter vi, men synes ikke det er så viktig å bestemme oss før vi ser babyen heller. Vi vet ikke kjønnet, så det gjør det jo også litt mer vrint for vi sliter skikkelig med guttenavn. Nå er det 5 dager til termin og vi snakker ikke så mye om navn lengre, men morer oss mest over den kommende storesøsters forslag: Timmy, Bell og Kirsti ( fra Bakkebygrenda)
Eskimo Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Vi har heller ikke navn... med første hadde vi navnet klart da vi hadde vært på ordinær ul og visste hva det ble. Denne gang har vi noen få navn som KAN være aktuelle, men ikke noen som begge liker godt... termin på torsdag.. Vi har lagt det på is en stund, får se når baby kommer ut om det hjelper
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Vi stresser ikke med navn i det hele tatt, ikke har vi lister heller. Men nr en så var det ikke ett navn på listen som passet gutten når han kom ut og han fikk et navn som vi ikke hadde på lista en gang, et som vi rett og slett ikke tenkte på før han kom. Vi venter til hun kommer å så ser vi hva hun passer til rett og slett.
Kosemosepose Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Magetrollet mitt er og enn så lenge navnløst.. Storesøster hadde navn fra 5. mnd i svangerskapet, verre med lillesøster. Er 36 uker i morgen (søndag), og ser for meg at "lillesøster" blir navnet enn så lenge.. Sukk! Vi leter etter et navn som klinger fint på både østlands-og vestlands dialekt. I tillegg er hun halvt britisk, så må klinge bra på begge språk.. Hadde samme problemstilling med mine to jenter - måtte klinge godt på engelsk og vestlandsk og nordnorsk. Falt ned på en Ella og en Lucy :-)
anonym91 Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 ett venne par av meg skreiv navn på lapper og trekkkte en lapp og tror det var slik alle 3 barna deres fikk navn hadde aldri vågd det selv men
julibebis12 Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Vi har helle ringen navn, har 10 uker igjen, men tror nok ikke vi klarer å finne noe før småtten er ute:) Når vi får se han er det sikkert lettere, håper jeg
Kosemosepose Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Min eldste hadde navn tidlig - men da hun ble født ombestemte vi oss!! Da "så " vi liksom hva hun måtte hete!
*LilleTroll + spira Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 Magetrollet mitt er og enn så lenge navnløst.. Storesøster hadde navn fra 5. mnd i svangerskapet, verre med lillesøster. Er 36 uker i morgen (søndag), og ser for meg at "lillesøster" blir navnet enn så lenge.. Sukk! Vi leter etter et navn som klinger fint på både østlands-og vestlands dialekt. I tillegg er hun halvt britisk, så må klinge bra på begge språk.. Hadde samme problemstilling med mine to jenter - måtte klinge godt på engelsk og vestlandsk og nordnorsk. Falt ned på en Ella og en Lucy :-) Eldste heter faktisk Ella :-) Vi har to vi smaker på... Men fy så vanskelig det skal være!
Kosemosepose Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Magetrollet mitt er og enn så lenge navnløst.. Storesøster hadde navn fra 5. mnd i svangerskapet, verre med lillesøster. Er 36 uker i morgen (søndag), og ser for meg at "lillesøster" blir navnet enn så lenge.. Sukk! Vi leter etter et navn som klinger fint på både østlands-og vestlands dialekt. I tillegg er hun halvt britisk, så må klinge bra på begge språk.. Hadde samme problemstilling med mine to jenter - måtte klinge godt på engelsk og vestlandsk og nordnorsk. Falt ned på en Ella og en Lucy :-) Eldste heter faktisk Ella :-) Vi har to vi smaker på... Men fy så vanskelig det skal være! ikke lett, nei! For meg var det viktigsteat navnene skulle uttales likt på begge språk - da er mulighetene temmelig innskrenket!
Gjøkeredet③ Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 Ja vi er ikke noe nærmere noen løsning her heller.. Kan ikke fatte å begripe hvordan denne ungen noen gang skal få et navn, vi er heeeelt blanke! 37 uker i dag
*LilleTroll + spira Skrevet 13. mai 2012 #15 Skrevet 13. mai 2012 Akkurat samme kriterie her, kosemosepose :-) Ellers blir det liksom 2 forskjellige navn. Vi lurer på Augusta eller Alma! Jeg holder en knapp på førstnevnte, men vi er jo to om saken... Så vi får se!
Briskeby Skrevet 13. mai 2012 #16 Skrevet 13. mai 2012 4 dager til termin,og navnløs jente i magen:-(
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 13. mai 2012 #17 Skrevet 13. mai 2012 2 dager til termin og i har heller ikke klart navn. Om det er jente har vi i allefall noen alternativer, men blir det gutt er det ingen navn vi virkelig vil ha... Satser på at vi vet navnet når vi har møtt babyen :-)
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 13. mai 2012 #18 Skrevet 13. mai 2012 Hva med Emmie? Evn Emmy? Liker det godt selv, men har rn bekjent som har brukt det. Funker godt når man er halvt britisk og:)
Kosemosepose Skrevet 13. mai 2012 #19 Skrevet 13. mai 2012 Akkurat samme kriterie her, kosemosepose :-) Ellers blir det liksom 2 forskjellige navn. Vi lurer på Augusta eller Alma! Jeg holder en knapp på førstnevnte, men vi er jo to om saken... Så vi får se! Alma er kjempefint! Emily og Sofia funker også :-)
Leirha Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #20 Skrevet 13. mai 2012 Jeg føler meg i en skikkelig klemme, pga av ale kriteriene til navnet. De to brødrene har begge internasjonale navn, greie,fine og ikke flust av gutter som heter det i Norge. Så tredjemann må/bør ha et i samme kategori. Så mine kriterier for navnet er: -ikke pompøst -internasjonalt -ikke veldig mange som heter det -Ikke et totalt ukjent navn -og viktigst av alt, je skal like det
LØVEN1 Skrevet 14. mai 2012 #21 Skrevet 14. mai 2012 ett venne par av meg skreiv navn på lapper og trekkkte en lapp og tror det var slik alle 3 barna deres fikk navn hadde aldri vågd det selv men Står mellom 2-3 navn for oss også og mannen min foreslo å trekke navnet........venner meg til tanken nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå