Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst til å ta bilen og kjøre sørover i sommer, med vår lille bil, et lite telt og stormkjøkken. Skal besøken en venninne på sørlandet, men siden lillemor ikke er glad i å kjøre bil og jeg ikke vil plage venninnen min for lenge, så tenkte jeg at å campe litt her og litt der kunne være en god ide. Vi er bare meg, sambo og lillemor, men bilen vår er ikke stor. Vi har et telt i boden, som hadde vært greit om vi kunne bruke, men tror det bare er 2-manns eller maks 3-manns telt.

Blir det helt på styr tror dere? Det værste er vel kanskje å få henne til å sove i teltet om kvelden, vet ikke jeg..

I fjor fløy jeg bare ned og det var jo selvfølgelig veldig greit, men kom meg ikke så mye rundt da

Fortsetter under...

Skrevet

Spørs hvor du bor :-) Hvis du bor i Finnmark høres det litt langt og slitsomt ut å kjøre så langt med en liten tass. Hvis reiseveien ikke er så lang, ville jeg gitt det et forsøk. Viser det seg at telting er no skikkelig dritt, er det bare å pakke snippen og dra hjem igjen :)

Skrevet

Hei :)

Nei ikke tullerusk, men dette må planlegges nøye.....(og du bør ha en backup plan om det ikke skulle fungere) Hvor mange dager skal dere sove i teltet, hvordan er værforholdene (nedbør temperatur ect). Du skriver at dere kommer nordfra, er vel midnattsol der opp på disse tider, så dine antagelser om knertas soveproblemer tenker jeg er riktige, hvordan kan man løse dette?

har dere råd til å kunne bruke penger på overnatting dersom telt ikke fungerer?

Dere bør kanskje også tenke på utstyr. Telting med dårlig utstyr er gru&%$&/%$ (unnskyld språket). Hovedgrunnen til mine motforestillinger mot denne type ferie er mine foreldres gøyale "familieferier i telt" med det vi har fått herfra og derfra av utstyr gjennom oppveksten....

God tur:)

Skrevet

Kjører fra Bergen

Skrevet

Jeg var på camping med en på 1,5 i fjor. Gikk veldig greit. Hadde som du sier problemer med å få han til å legge seg til å sove i teltet på kvelden. Men det løste vi veldig greit ved å legge han vogna, for så å løfte han over etter at han hadde sovna.

Husk å ta med godt med klær til å sove i, det kan fort bli kaldt i teltet. Særlig kommer det kulde fra bakken.

Skrevet

Så lenge dere har utstyret i orden - som gjør at ungen- og dere andre kan ha det varmt og dere slipper masse plunder mht. det praktiske er det bare å kjøre på:)

Vil anbefale sterkt å ta en prøvenatt i teltet før dere reiser, finn en egnet teltplass og test det ut ;) Da får dere en god pekepinn mht utstyret- og dere -og ungen.- vet mere hva dere går til...

Vogna skal dere sikkert ha med uansett, så bruk den på kvelden som hun over anbefaler. Hold på kveldsrutiner, om mulig også legg til rette for at dagduppen(e) blir mest mulig til rette tidspunkt, samme med måltidene. å legge inn tid for lek osv. ila dagen er jo greit, så poden ikke sitter inne med masse ubrukt rørepåseg- energi når kvelden kommer, og i tilleg har sovet mye og sent på dagen.... ;) Siden dere ikke er superdrevne mht telt med ungen med, så vil jeg også anbefale å ha "kriseløsninger" tilgjengelige- om været eller andre ting skulle gjøre det vanskelig å gjennomføre det hele... Husk også at det ikke er kulden som er største "problemet " mht overnatting i telt- den kan man "sko" seg for- værre er det når man våkner klokken fem om morgenen og teltet er overopphetet av morgensolen ;) Riktig god tur og lykke til:)

Annonse

Skrevet

Jeg har sovet i telt med datteren min på den alderen. Som du selv forutser var det ganske vanskelig å få henne lagt - men hun elsket å ligge å sove sammen med meg på den måten. Vi hadde en på alle andre måter veldig fin ferie. Det gir også friheten til å tilpasse dagen litt etter barnet. Orker hun ikke kjøre langt en dag stopper man bare tidlig og slår opp teltet.

Men jeg ville sjekket størrelsen på teltet først. Dere må jo ha plass til å ligge ok alle tre samt litt klær og mat mm......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...