Gå til innhold

Åssen bilsete har du til 1-2 åringen,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er du fornøyd? Jeg er på utkikk etter et bakovervendt sete,som er behagelig å sitte i.. Gjerne at man kan legge setet litt bakover hvis ungen sovner... Og som ikke tar kjempe stor plass :) send meg gjerne link hvis du har et sete å anbefale :)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi har Acta Graco Cosmic Confort S Lyon, veldig fornøyd med det :) Sitte delen kan lett justeres med et dreiehjul frempå, da kan man "skru" ungen over i en mer liggende stilling, så hodet slipper å tippe fremover. Skal kjøpe det samme setet til vår datter, når hun skal bytte setet sitt.Er fra ca 5 mnd til 5-6 år.

Det former seg etter barnets kropp, og nakke/hodestøtten gir god støtte når ungen sover :)

Skrevet

mulit tech :) fornøyd, andre gangen vi kjøpte dette setet :)

Skrevet

besafe combi x 3 tror jeg det heter.. er et fint sete, han sitter godt.. men det tar stor plass og vi kommer nok ikke til å kjøpe et slikt da vi må ha ett til, blir veldig lite plass til den som sitter forran det.. det er 3-4 hakk men jeg synes ikke den sovestillingen er noe særlig sovestilling..

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lenge dere brukte det bakoverlent? er det mellomrom mellom setekant i bil til setekant på barnesete? eller går det helt inntil seteryggen? (hvis du skjønner hva jeg mener.. hehe)

Skrevet

Vi har Acta Graco Cosmic Confort S Lyon, veldig fornøyd med det :) Sitte delen kan lett justeres med et dreiehjul frempå, da kan man "skru" ungen over i en mer liggende stilling, så hodet slipper å tippe fremover. Skal kjøpe det samme setet til vår datter, når hun skal bytte setet sitt.Er fra ca 5 mnd til 5-6 år.

Det former seg etter barnets kropp, og nakke/hodestøtten gir god støtte når ungen sover :)

Går det an å ha det forovervendt også? :)

Skrevet

Vi har Besafe Izi Combi X3 eller noe sånt.

Veldig fornøyd, guttungen sitter høyt og kan se ut. God plass i setet og til beina. Det tar litt plass i bilen, så man bør ikke ha liten bil. Men sikkerheten først :)

Vi har i tillegg isofix så det er veldig enkelt å montere det.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Går det an å ha det forovervendt også? :)

Ja, er både fremover og bakover vendt sete :) Veldig praktisk og behagelig :) Det er en støttefot som må stå i gulvet når det er bakovervendt, så eneste minuset er at det ikke kan stå i midten av baksetet.

Skrevet

Vi har Britax High-way II, har ingenting å klage på i forhold til det setet. Kun bakovervendt (0-25 kg). Kan ikke justere sittestilling, men etter at vi fikk en slik kloss (fikk fra butikken) under setet så er vinkelen veldig bra og hun sitter godt. Litt småklurete å feste selene.

Setet skal være ganske lite plasskrevende i forhold til andre, men har ikke hatt andre seter selv, så kan ikke si det med sikkerhet Tar ikke helt borti forseteryggen (i vår bil).

For meg var det trygt å vite at setet er Plus-godkjent

Skrevet

Vi har Britax hiway til frøkna og besafe izikombi til mini. Begge står bakovervendt og hiwaysetet tar desidert minst plass men vi har det i midten og da står det mellom forsetene. Har acta graco cosmic comfort hjemme hos mine foreldre og det er like plasskrevende som besafe sitt, jeg liker det ikke noe særlig. Vanskelig å feste riktig, plundrete løsninger på å tre beltet (kontra Britax sine løsninger) og virker generelt mer shabby enn besafe og Britax. Nesten så jeg vurderer å ha setet forovervendt til toåringen når han sitter i det, da jeg synes det er mye lettere å feste riktig da.

Gjest peacock
Skrevet

Vi har Britax hiway til frøkna og besafe izikombi til mini. Begge står bakovervendt og hiwaysetet tar desidert minst plass men vi har det i midten og da står det mellom forsetene. Har acta graco cosmic comfort hjemme hos mine foreldre og det er like plasskrevende som besafe sitt, jeg liker det ikke noe særlig. Vanskelig å feste riktig, plundrete løsninger på å tre beltet (kontra Britax sine løsninger) og virker generelt mer shabby enn besafe og Britax. Nesten så jeg vurderer å ha setet forovervendt til toåringen når han sitter i det, da jeg synes det er mye lettere å feste riktig da.

Ikke sett toåringen til fremovervendt vel! http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Bakovervendt/

HI, jeg ville valgt et sete som er plus-godkjent siden dette er den strengeste testen på markedet. De norske tester er ikke like bra, til eksempel kom et av britaxsetene dårlig ut fordi de bare testet det fremovervent (forstå det den som kan)...

Testen kan du se her: http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar.asp

Britax, Besafe og et par Acta Graco seter er godkjent. Besafe og det ene Acta Graco går bare til 18 kg og er korte i ryggen, og da er det stor sjanse for at barnet vokser fra setet før det er ferdig med å sitte bakovervendt. Ville heller gått for et sete som går til 25 kg (britax/acta graco). Britaxsetene er veldig fine (maxway og hi-way2 er godkjent, multi-tech er ikke godkjent men er kommet godt ut i tester ellers).

Test setene i bilen for å se hvordan de passer, og få betjeningen i butikken til å hjelpe deg med å sjekke at de er festet riktig (for isofix er bare godkjent til 18 kg).

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Testen kan du se her: http://www.ntf.se/ko...lbarnstolar.asp

Britax, Besafe og et par Acta Graco seter er godkjent. Besafe og det ene Acta Graco går bare til 18 kg og er korte i ryggen, og da er det stor sjanse for at barnet vokser fra setet før det er ferdig med å sitte bakovervendt. Ville heller gått for et sete som går til 25 kg (britax/acta graco). Britaxsetene er veldig fine (maxway og hi-way2 er godkjent, multi-tech er ikke godkjent men er kommet godt ut i tester ellers).

Hva mener du med at multitech ikke er godkjent?

Gjest peacock
Skrevet

Testen kan du se her: http://www.ntf.se/ko...lbarnstolar.asp

Hva mener du med at multitech ikke er godkjent?

Vet ikke om den ikke er testet, men plus-godkjent er den ikke. Ifølge hjemmesiden til plus-testene. Se på linket over.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Okay sånn sett. Jeg så ikke noe sted at den sto som ikke godkjent, bare derfor jeg lurte :)

Gjest peacock
Skrevet

Okay sånn sett. Jeg så ikke noe sted at den sto som ikke godkjent, bare derfor jeg lurte :)

Står i nestesiste spalte... Denne er tom for setene som ikke er godkjent :-)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Hah! Se der ja. Ikke så greit å se når øya er i veien :P

Skrevet

vi har britax max way og er veldi fornøyd. Den kan også kun monteres bakovervendt. Vi slet litt med å forstå hvordan man monterer de der forankringsselene, men når vi først skjønte det så var det jo faktisk ganske så enkelt :) Gutten stortrives i bilen no! Før ble han lei med engang bilen stoppet (om så bare i rødt lys). No koser han seg og babler og smiler :)

Jeg mener å huske å ha lest om den der plus testen, at en stol ikke kan bli godkjent (for denne vekt/alder) hvis stolen kan monteres forovervendt. Det kan godt hende jeg ta tar feil her, men tror det var slik.

Skrevet

Ja, det stemmer at ikke stolen blir plussgodkjent hvis den kan monteres forovervendt. Feks be-safe-stolen som kun er bakovervendt er plussgodkjent, mens den som er combi er ikke plussgodkjent. Men hvis man har combi bakovervendt vil jeg tro den er like sikker som den som kun er bakovervendt.

Vi har forresten britax hi-way og er superfornøyd. Sitter kjempefint og henger aldri framover med hodet når han sover. Tar liten plass og kan plasseres i midten bak, som er et stort pluss synes jeg.(tryggeste plassen i bilen)

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lenge dere brukte det bakoverlent? er det mellomrom mellom setekant i bil til setekant på barnesete? eller går det helt inntil seteryggen? (hvis du skjønner hva jeg mener.. hehe)

oii, ikke sett varsel på denne før nå.

Vi brukte det bakover til gutten var litt over 3,5 år og han er laaaang for alderen. var ca 107 cm da vi kjøpte beltestol.

Nå har lille søster likt sete, å da vi kjøpte det testet vi det bare på stue gulvet på øverste hakk, guttungen på 118 cm fikk plass!

men om det hadde stått i bil hadde han jo så klart ikke hatt plass pga bena.

tenker du på da det står fremover vet jeg ikke, vi brukte det ikke fremover. men bakover skal de være 1 cm mellom setet og setet forran :)

Skrevet

Vi hadde besafe til jenta vår, og gutten vår på ett år har nå Britax Two-Way og sitter veldig godt bakovervendt. Veldig fornøyd med det setet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...