norwegianchick Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Er det vanlig? Syntes eggløsningstester er vanskelig å tolke, finens det noen enkle typer der ute som forteller deg når akkurat du bør ha sex for å bli gravid... Hadde positiv EL test 7 mai og i dag er det 12. Fortsatt positiv. Nå skal jeg ha mensen 19 Mai Hjelp Vær så snill
heha- ny spire i magen- Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Kanskje du er gravid jeg har fått knall positive EL tester i alle mine svangerskap:)
Cybele Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Hei du! Vil svare deg, for jeg har oplevd det samme og stresset litt med det (uten grunn). Opplevd det to ganger: Første gang: Gravid, gitt! Så sjekk det først, du:) Andre gang, som var for kanskje seks uker siden, var jeg veldig redd og engstelig og googlet alt for mye. Hadde positive el tester i 17 (!) dager! Resulterte i null oggløsning og null mens. Ikke gravid. Prøvde forjeves å finne svar og rbukte unødig mye energi på å være redd for at noe var galt. Googlet, og fant at konstant høyt lh-nivå ofte er synonymt med pco(s) etc. Jeg gikk rett i kjelleren og tenkte at lille "aaaaldri får noe søsken". Men vet du. Selv om jeg aldri fant ut hva det var, så ordnet det seg likevel. En sporadisk hormonell ubalanse, trolig. Og sikkert ikke så unormalt. "vanlige" kvinner går jo ikke rundt og sjekker lh-nivåene sine ehel tiden. Så hadde vi ikke tatt de testene, hadde vi ikke visst om det. Trolig hadde det bare resultert i en sein mens. Som i følge gynekologer er helt normalt at man opplever en gang i ny og ne. Jeg råder deg til at om du ikke er gravid nå, så slutt å teste etter eggløsning. Legg hele greia fra deg noen uker. Sov, spise sunt og flytt fokus over på noe annet. mye sannsynlig ordner dette seg av seg selv. Ta en el-test igjen om, tja, tre uker. Og du skal se at den er negativ. Kansklje litt frustrerende, for prøvingen blir naturlig lagt litt på hylla når man opplever at kroppen henger seg opp på den måten.Men prøv å ha is i magen. Følg heller med på utflod. Får du en periode med el-lignede utflod igjen om en stund, så har du sex. Er nok kroppen som prøver å ha eggløsning nå. Om det ikke går, så er dte ikke farlig og heller ikke så uvanlig. Kroppen ordner opp selv og gir deg el om en stund. bare gi den litt tid:)
Cybele Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Ser at du har hatt litt tull med syklusene dine også. Kanskje du har sluttet på hormonprevansjon for ikke så lenge siden. Det er dessverre helt normalt at kroppen bruker tid på å komme i gjenge igjen. Hos mange tar dette langt over et halvt år etter prevansjonsslutt. Pust med magen. Du skal se det ordner seg. bare gi det hele litt mere tid:)
norwegianchick Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2012 Takk for fine svar. Jeg har ikke brukt prevensjon på to år. Jeg har ikke sex hver dag eller annenhver dag, men prøver det når jeg tror jeg har eggløsning- noe jeg ikke finner svar på NåR ER. Kjedelig at ting tar tid ;(
norwegianchick Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2012 Hva slags tester bruker du? billigtester sine. Vet du om noen enklere?
Cybele Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Hm... Jeg ville kontaktet en god akupunktør. Har hatt stor glede av det selv med tullete og mongo sykluser. Tatt hormonprøved (blodprøver)? Hvis ikke, gjør det. Mest sannsylig er alt ok, men hvis ikke, finner du vet fort ut:) Du kan kanskje koste på deg en mnd med digitale eggløsningstester. de KAN ikke slå feil. Samtidig kan du teste med billigtester sine. Så kan du ser om du finner en sammenheng? Men ville ikke begynt nå, om kroppen din er inne i en periode med for høyt lh-nivå. Da vil du få falskt positivt resultat på de digitale også. www.pernille.info Jeg fikk bedre call på når eggløsning er med pernille sin info. Jeg har som sagt også hatt mye syklustull. Og da kommer ikke eggløsning når du forventer. Og i stede for å blakke deg helt på tester, så ville jeg prøvd å bare følge med på utflod. Få du slimete utflod, da kan du teste med el-tester:) Og ha sex, såklart:) Vært til innvendig ul? Ville gjort det også, bare for å se om alt er ok mht systemet inni der og uregelmessige sykluser:)
Cybele Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Bar for å forsikre om at du har skjønt greia med el-tester (noe du sikkert har, altså). ser du har skrevet i et annet innlegg :"Eggløsningstesting skjønner jeg meg ikke på, hadde svakt positive hele uken og det dabbet av litt i kveldingen i dag..". Du vet at selv om det er to streker på el-test, så er den ikke positibv? Bare lurer siden du skriver svakt positive el-tester. El-tester er aldri svakt positive. de er enten megapositive, eller negative. Når de er positive er begge strekene helt like sterke, eller teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Alt annet er et negativt resultat. Selv om du ser begge strekene veldig godt, så er testen negativ og ikke streken er like sterke, eller at teststreken er sterkere. Google "eggløsningstester positive" og søk på bilder. Så får du se mange positive:)
Cybele Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=5770&page=6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå