Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har/har hatt dette.. Har dere søtsug? I så fall; hva demper det??

Da jeg ble gravid sluttet jeg å røyke på dagen, og søtsuget overtok. Har spist sjokolade og brus hver dag siden uke 12, og når jeg nærmet meg uke 30 var kosen det som fikk meg gjennom dagene. (Har alltid vært glad i sjokolade, og har alltid kunnet spise hva som helst uten å legge på meg, så vanen var jo der fra før da..)

Pga pcos måtte jeg ta denne glukosebelastningen, og fikk påvist "mild" sv.sk.diabetes (8,3 etter sukkervannet). Jordmor ringte og ga beskjed om resultatet, og at alt som inneholder sukker må kuttes ut. Har lagt om kostholdet totalt de siste to ukene, men kjenner nå at søtsuget blir verre og verre, kan det virkelig være helt krise å spise en liten bit sjokolade i forbindelse med et måltid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag deg gele!! Det har redda meg. 7,5 dl vann og 2,5 dl Fun light kokes opp. En hel pakke med gelatin.. Og en dæsj med fløte på. Eller en bit med 70% sjokolade.

Skrevet

Brus og godteri har jeg ingen problemer med å unngå, men sjokoladen...!

Det er bare 8 uker til termin, men det er altfor lenge uten. Bare tanken gjør meg deppa..! Og jeg har heller ikke fått noe oppfølging enda, annet enn et ark med "kostholdsråd" i posten. Men de var jo veldig generelle, jeg savner en konkret liste over ting som er bra å spise osv..

Skrevet

Jeg fikk 11.3 etter sukkervannet og skal vel egentlig begynne med insulin. Men har endret kostholdet totalt og klarer fint å holde det under 8. Jeg som aldri før har likt cola cero, er nå blitt hekta på den. Ellers har kokesjokolade med minst 70% kakao reddet meg. Kan glatt spise en stripe uten at det påvirker blodsukkeret :) Jeg baker også endel lavkarbokaker, de kan jeg momse i meg med "god" samvittighet. Det jeg savner aller mest er faktisk melk....

Skrevet

I hvilke uke tok dere den glukose belastninga.. Må ta det denne gangen også, men husker ikke i hvilke uke jeg tok det sist..

Skrevet

Den sukkerfrie sjokoladen som selges på helsekost- foretninger er ganske god! Den som selges på meny er ikke like god, men fungerer også, visst behovet er stort eller helsekostforetningen langt unna.

Ellers støtter jeg innlegget om gele med fun-lightsaft, jummiiiii!!

Skrevet

I hvilke uke tok dere den glukose belastninga.. Må ta det denne gangen også, men husker ikke i hvilke uke jeg tok det sist..

Jeg fikk beskjed om at den skulle tas rundt uke 28, og helst ikke etter uke 30. Jeg var 29+5 da jeg tok den.

Skrevet (endret)

Jeg tok den etter et utslag på urinprøven i uke 32.

Endret av Prøver igjen *junibaby12*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...