Tantrum Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Vi har en datter på 2 år fra før og har det siste året jobbet med å få til nummer to. Da dette ikke gikk like fort som med førstemann (det tok knappe seks uker), så oppsøkte jeg lege. Tok blodprøve og hormonmessig var alt ok. Ble henvist til gynekolog, fikk full utredning der og fikk beskjed om at "rørmessig" så var jeg frisk og fin og det var ingen grunn til at jeg ikke skulle få dette til. Fikk utskrevet prego-kur og beskjed om å ta kontakt om jeg ikke var blitt gravid på 6 mnd. Vel, dro hjem med oppskriften i hånden, mnd gikk og nada skjedde. Jeg skulle ta prego annen hver mnd. De mnd hvor jeg ikke tok prego, begynte jeg å småblø ca dag 2 etter antatt eggløsning og småblødde da fram til mensen (28 dager syklus). De mnd jeg tok prego, småblødde jeg ikke. Men altså: null resultat. Gubben fikk henvisning til spermprøve og i går var jeg hos gynekologen og fikk vite svarene på den. I prøven /utstryket fant de to (TO!!!) spermier og de var "ubevegeleige".... Så gubben er per definisjon steril.... FLOTT!! Og hvorfor: det vet ingen. Hun vi har er hans... Det var visst sånt som kunne skje helt spontant. Gyn. mente hun var flaks... Og at om vi skulle ha en til, var det IVF/MESA neste. Nå skal han inn til kontroll og ny spermprøve om 4 uker- resultatet her vil avgjøre hva vi gjør videre.... Syns det hele er helt for j***#"¤¤!!! Har ikke lyst på IVF og hele den prosessen, men ønsket om en til er jo så stort... Noen som har vært i samme båt her inne? Altså har fått til en uten å egentlig prøve for så å prøve i et år og få beskjed om at "her var det ikke noe å skryte av"? Prøvde dere noe annet imellomtiden, mens dere ventet på tur til IVF? Vi bor i Bergen og vil bruke KK (altså ikke privat), så det er jo laaaaaaaaaaaaang ventetid; typ 6-7 mnd. Jeg er 36 år og har jo bare 2 år igjen før jeg ikke vil ha muligheten lengre.....
Tante_Esel Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 dra en tur til Ken purvis i oslo! sier det igjen jeg billigere med en liten tur til oslo, enn 15000 i ivf medisiner
Tantrum Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2012 Ja, avhengig av hva neste prøve viser, så er det absolutt verdt en tur Evt også sjekke Frøyaklinikken....
Tutla Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Vi klarte aldri å få til noen selv, men hos gynekologen for 7 år siden fikk vi beskjed om at mannen var helt steril! Intet liv å finne! Vi visste at han hadde dårlig kvalitet, men så dårlig var vi ikke klar over - så jeg ble helt apatisk og gråt masse i ukene og månedene som gikk. Etter flere prøver hos gynekologen, med samme resultat, fikk vi tipset om androlog Ken Purvis. Mannen fikk seg en time der, to timer, tre, fire og fem. Etterhvert i behandlingen ble det mer og mer sædceller å finne i prøvene og flere og flere med brukbart med liv i. Men ikke nok til at vi har blitt spontant gravide noen gang. Men vi har to flott barn på 4 og 2 år, og en til på vei :-) Takket være behandlingen hos Ken Purvis! Så ikke gi helt opp håpet, ta en telefon til Oslo - hopp over den nye timen hos gynekologen din og få utredningen dirkte hos han. Ja, det koster litt å reise frem og tilbake - men det kan gjøre underverker! Lykke til og stor klem!
Desember mamma 2014 Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Hei, Ser dere ikke ønsker å bruke privat klinikk,er selv like gammel som det og som du sier,så har man ikke så lang tid selv. Her hadde min samboer dårlige sperm,men de fant noen brukbare. På tredje forsøket lyktes det å bli gravid Jeg har en gutt fra før,så dette er hans første. Jeg ville anbefalt dere å bruke Klinikk Hausken som ligger i Blomsterdalen oppe ved Flesland. De er kjempe dyktige,du kommer igang med engang og utrolig bra oppfølging. Vet det koster litt,men de er som sagt dyktige og kan sakene sine. Det du kan gjøre, er ta en tlf til dem og hørt med dem. Evt et forsøk der mens dere venter på KK er kanskje en mulighet?? Vet at dersom det ikke er noe liv i spermen,kan de ta å hente ut sperm fra bitestiklene og sjekke dem. Uansett hva dere bestemmer dere for,så lykke til. Bor selv i Bergen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå