Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Har prøvd siden Juli og mistet i oktober.Er klar over at mange har prøvd mye lenger enn meg,men er så sykt lei av hele greia;( Jeg har et barn fra før og vært hos gynokolog,ingen ting er galt med meg.Brukt monitor i 6 mnd uten hell.Så slitsomt å måtte ha sex spesielle dager da jeg jobber som nattvakt og sover borte halve mnd. Også noe drit at man må leve som gravid,si nei takk til alkohol,ikke spise visse ting osv. Noen flere som legger prøvingen på hylla og er drit lei? (Ahh sorry måtte bare få det ut)
To ute! :) Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er ikke der, men jeg tenker det kanskje er greit å ta en sommerferie fra prøvinga? Bare fortsette å ha deilig sex uten beskyttelse i sommervarmen? ;-) Så kan dere evt. starte den litt kjedelige "pliktsexen" til høsten igjen om dere bestemmer dere for å prøve igjen! ;-)
PeppaPig Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Men hvorfor lever du som du skulle vært gravid? Jeg prøver veldig hardt å bli gravid, men lever ikke som gravid for det. Jeg drikker alkohol og spiser blåmuggost og biffen skal helst være så rød som overhodet mulig. Alt dette vil jeg ikke gjøre når jeg blir gravid, men inntil det skjer så lever jeg som helt vanlig. Hva med å legge bort monitoren og pliktsexen og heller bare kose deg over sommeren nå. Ha lange dager i solen, nyt et glass vin eller mojito, hopp på en berg-og-dalbane og prøv å legg alle tanker om graviditet, el, ikm og alt på en hylle. Jeg vet det er mye lettere sagt enn gjort, men siden alt med graviditet er et "ork" nå så er det kanskje på tide å ta et skritt bort og få det litt på avstand bare for en periode. Når det er sagt så kan du sikkert forvente et liknende innlegg fra meg om 6 måneder om jeg ikke har blitt gravid
Gjest Shanti ♥ Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Man behøver vel ikke leve som gravid? Det er bare beskrevet noen få tilfeller i verdenshistorien av smitte av toxo til fosteret hvor moren spiste noe infisert før graviditeten f.eks. Og listeria skal det vel også mye til at gjør skade såpass tidlig. Jeg kjørte "ingen alkohol mellom EL og IKM"-regimet og koste meg med et glass vin mellom IKM og EL og følte det var en mellomløsning jeg var komfortabel med. Ser ikke for meg at noe skal skades før egget er befruktet og implantert, liksom.. Når det er sagt: Forsøkte i 13 PP (14 MND) og hadde 2 SA - så jeg forstår utmerket godt at du er drittlei. Kanskje det hadde vært deilig med en liten pause bare? Lykke til i jakten på positiv test i alle fall
stch85 Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 skjønner godt at du er drittlei, er også lei etter snart ett år.. at det skal være så vanskelig lissom, føles ut som "alle" andre får det til på første ell andre forsøk..
Cybele Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har faktis tro på et en lykkeligb og avslappet kropp gir større sjanse for graviditet enn en stresset og asketisk kropp som ikke får lov til noen ting. Dette er sikkert å banne i krika, men jeg drikker et glass vin frem til positiv test, jeg. det kan jo ta lang tid. Ser INGEN grunn til å påføre seg selv et asketisk levesett bare fordi man prøver å bli gravid. Nå skal det sies at jeg regner med at du spiser sundt og ikke er alkoholiker, da. Jeg gjør dette i prøveperioden: *Går på yoga *Spiser det jeg har lyst påm når jeg har lyst på det *Lager all mat fra grunnen (ikke så troa på ekle tisetningsstoffer) (men ikke fanatisk!) *Spiser ingen lettprodukter. Kroppen skal være klar for graviditet, da får den heller ha litt ekstra fett. Slanke oss kan vi gjøre når vi er førtiåtte og et halvt;) (nå skal det sies at jeg regner med du har normal bmi. er du for tykk, er saken såklart en annen. Men tror faktisk de fleste kvinner i dag er for strenge med seg selv hva kosthold angår. dfett og karbohydrater er nødvendig for en glad kropp!) * Tar folat, en multivitamin og dong quai hver dag * Har sex når jeg har lyst, men er ekstra obs når jeg ser eggløsningsslim. Ha har jeg samtidig ekstra lyst, så naturen ordner det der av seg selv * Mannen tar sink og vitamin e * Drikker moderate mengder alkohol og tenker at baby kommer når den kommer. Men. Jeg har ikke alltid vært sånn avslappa og hippi på dette, altså. Var totalt opphengt i el-tester, livmortapp, mensen, kropp, etc før mitt forrige svangerskap. det gjorde bare vondt verre. det var først når jeg slappet av og dreit i greiene at jeg ble gravid:) Tenk, kvinnrr har blitt gravide til alle tider i alle kulturer. Og de har aldri (utenom i det aller siste) drevet med el-testing, monitorer etc. Lykke til! Ha tillitt til egen kropp. Pust med magen. det ordner seg - helt sikkert!
magica fra tryll Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Hva med å leve og så bare ha sex liksom? Ta en pause,-er jo verdt et forsøk da. Og å leve som om du var gravid? -Da ligger alle mine tynt an;)
LadyInRed Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Jeg er på akkurat samme sted som deg... Prøvd i 1,5 år nå og er så ubeskrivelig forbanna og frustert. 1 syklus ble kastet bort pga inngrep i livmor for å fjerne polypp. Ny syklus ødelagt nå pga startet for en uke siden på p-piller (!). Gynekologlegemannen mener at slimhinna mi er for tykk eller no i den dur til å kunne sette i gang med inseminering. Forferdelig kjipt å måtte kaste bort en hel syklus (og kanskje mer) på dette... men må faktisk innrømme at det føles bittebittebittebittelitt godt å vite at det uansett ikke vil funke denne syklusen, så det er ikke vits å stresse og styre slik jeg vanligvis gjør. Det er på en måte en pause fra alt det jeg har nå. Men pausen er likevel ikke en 100% pause fordi jeg jo er innom kalenderen flere ganger daglig for å telle ned til når jeg skal til ultralyd den 21.mai for å sjekke slimhinna... jeg er innom "due date calculator" og leker med tanken om når jeg kan ha termindato dersom neste hormonbehandling starter rundt 1.juni... jeg er innom statistisk sentralbyrå og sjekker navnene vi har valgt for n'te gang... og jeg blir fremdeles driiit forbanna hver gang jeg ser ei gravid dame et sted. Konklusjon etter min erfaring... dersom du tror du klarer å legge bort minst 80% av stresset og tankene, så ta deg en pause. Dersom du vet at du uansett kommer til å kjenne etter om du kan kjenne eggløsningen, se etter eggløsningsslim, telle dager, tenke på lille nurk som du har så lyst på osvosv, så er det likså greit å bare kjøre på. Da blir det ikke pause likevel.... ønsker deg masse lykke til!!
Tina-30 Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Tusen takk for svar alle sammen;) Jeg merker at jeg har begynt å slappe mere av,selv om baby-ønsket selvfølgelig er der.Tok abort som ung og dum,fikk en sønn i 2008 og mistet i uke 6 i oktober.Er nok litt overvektig, men har regelmessig eggløsning og vet jeg kan bli gravid da;) Jeg tenker å ta en pause nå,heller konsentrere meg om å gå ned i vekt og spise sunt,vitaminer osv.Er sykt å si det men er litt lei av sex hehe.Jeg drikker svært sjeldent alkohol,men det siste halvåret har jeg blitt invitert til flere drita-fester hvis dere skjønner hva jeg mener.Det eneste jeg ikke blir dårlig av er whiskey(av alle ting).Klarer bare ikke å drikke det når jeg``kanskje``har en spire i magen.Nei nå skal jeg kose meg og ta en skikkelig fest i slutten av mai:) håper vi alle her blir gravide snart da. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Skjønner deg godt! Holdt på en stund vi og før den satt både første gang og nå..... Tenkte bare jeg skulle si hva som funka for oss denne gangen... Mest uromantiske unnfangelse ever.... Både jeg og gubben jobber turnus, og fikk i utgangspunktet ikke til å ha sex da jeg hadde el, da vi egentlig ikke så hverandre.... Men fiksa det sånn at jeg sa fra når jeg var på vei hjem, han fiksa sakene i et glass han la i lomma til jeg kom, før han føyk ut av døra... Jeg trakk opp i ei sprøyte, full fart inn, beina høyt i en halvtime.... Så dro jeg å henta eldstemann i bhg..... Og den satt;-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Her klaffa det da vi tok en "pause" og bare hadde tilfeldig sex og tenkte ikke på det. Vipps - 5 uker på vei før jeg fikk summet meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå