mamma til s@lma Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har gått tomt for krem mot strekkmarker og lurer på om det r vits å kjøpe ny . Er nå i uke 36, babyen skal ut om 3 uker , så det er en stund til , vet ikke om det holder med bodylotion for extra tør hud, eller må det være ekte krem for å ha noe effekt ? Er det kanskje for sent ? Burde man bruke det også etter fødselen ? Jeg har jo en del merker fra første fødsel, har hvert fall ikke lyst på flere . Brukte før Dr Greve sitt krem , men den holder i 3 mnd ca, jeg har 3 uker igjen. Hva synes dere ? Kjøpe ny flaske eller droppe det ?
Sillylilly Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Synes du det funker, da? Fått færre merker nå enn første gang? jeg er førstegangsfødende, og har ingen merker (ennå) - er i uke 32. Har vel hørt at det ikke hjelper så mye med kremer...
OptimistHoppa Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Ingen vits å kjøpe ny, strekkmerker kommer uansett fra laget under den ytterste huden, dit når ingen kremer:)
VenterPåNr.2 Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Kommer ikke an på om du smører eller ikke, det har med huden din å gjøre.. Jeg smurte ikke, fikk strekkmerker.. min venninne, hun smurte, fikk strekkmerker, en annen venninne smurte ikke, fikk ikke strekkmerker...
Leirha Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Veldig mange får strekkmerkene de aller siste ukene av svangerskapet. Men det er ikke vits å kjøpe ny krem, det er å kaste penger ut vinduet, siden det overhodet ikke har noen som helst dokumentert effekt å smøre huden mot strekkmerker. Bodylotion er bra for det øverste laget med hud, det er jo strekkmerkekrem også da, men en himla dyr bodylotion spør du meg... Strekkmerker oppstår i det aller underste laget med hud, og ingen kremer når inn dit, dessverre. Strekkmerker er arvelig og hormoneltbetinget,så enten får du det eller ikke. Og du kan få det i et svangerskap, men ikke i neste. Huden forandrer seg..
HønePøna80 Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Ville droppa det. Er i uke 34 nå, har ikke brukt krem mot trekkmerker og ikke fått et eneste strekkmerke ennå. Trodde jeg kom til å få det, for fikk endel i puberteten. Har smurt magen med babyolje før vanlig hudkrem, men egentlig kun for å føle at jeg har gjort noe, ikke fordi jeg har tro på at man kan forebygge...
mamma til s@lma Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2012 Første gang var jeg veldig sent ute med begynne å smøre , rundt uke 20 eller noe sånt, vet ikke om det hadde vært bedre om jeg hadde begynt tidligere..denne gangen begynte rundt uke 12. Er litt usikker hvorvidt man kan unngå de, men det har sannsynligvis mye å si hvilke produkter man velger og om man masserer den godt inn eller bare smører magen, litt som med cellulitt .
live09 Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Jeg smurte med strekkmerkekrem og trodde jeg ikke hadde fått et eneste strekkmerke. På sykehuset tok samboer bilde av meg med bånd på magen som målte aktiivteten i magen etter at vannet gikk, og på det bildet, underst på magen, var alle strekkmerkene jeg ikke hadde sett! ha ha, bannet litt for meg selv og ikke minst fordi jeg hadde brukt hundrevis av kroner på strekkmerkekrem! Denne gangen er det bodylotion som gjelder...
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Det finnes oljer som inneholder eteriske oljer som rekker lenger ned enn første hudlag Brukte ikke noe de 2 første svangerskapene, og var full av strekkmerker... i mitt 3.(etter bukplastikk) og nå mitt 4. har jeg ikke fått noen Har troen på eteriske oljer(som gravide kan bruke vel og merke)
Mamma´n til lillemor Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har ikke noe tro på at krem fungerer mot strekkmerker, men vet detber mange som gir det et forsøk likevel. Uansett er det vel mot slutten huden er mest utsatt. Forrige gang fikk jeg ikke noen før ca uke 38, denne gangen er jo merkene der fra før så de sprakk liksom opp igjen og da litt tidligere, kanskje uke 30. Vet jeg er disponert for jeg fikk noen i tenårene også, så ble ikke overrasket selv om det er lite kledelig.
Leirha Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Men uansett så er det ikke per dags dato noen krem som trekker ned til det tredje laget med hud, der hvor strekkmerkene oppstår. Uansett eteriske oljer eller ikke. Ikke for å virke over negativ, men jeg blir bare litt lei meg for alle som går å kjøper på dyre kremer,for strekkmerkekremer er dyrt, når det ikke har noen effekt uansett. Og de som smører seg og ikke får strekkmerker går fram med god reklame for produktet, for de fikk jo ikke strekkmerker... Men virkeligheten er jo at det ikke har noe med smøringen å gjøre. Og har du fått strekkmerker i tenårene så har ikke det noe betydning for om du får strekkmerker under en graviditet å gjøre. to forskjellige faser av livet og litt andre hormoner som forårsaker det, bl.a. Men for alt i verden smør, det kan ihvertfall bidra til p redusere litt på kløe som kommer av at huden blir spent,og da erdet jo godt for noe
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 Ingen kremer kan nå de nederste hudlag nei, men eteriske oljer gjør det,men da må d være rene oljer av høy kvalitet(derav prisen). oljene stimulerer friske cellers fornyelse og vekst, har regenererende evner, og de trenger gjennom kapillærer og cellevev når de påføres huden.
BABY-JENTE Skrevet 12. mai 2012 #13 Skrevet 12. mai 2012 Ingen kremer kan nå de nederste hudlag nei, men eteriske oljer gjør det,men da må d være rene oljer av høy kvalitet(derav prisen). oljene stimulerer friske cellers fornyelse og vekst, har regenererende evner, og de trenger gjennom kapillærer og cellevev når de påføres huden. Hvilke oljer/eteriske oljer har disse egenskapene? Jeg bruker Mama Mio sin tummy rub olje...
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Ingen kremer kan nå de nederste hudlag nei, men eteriske oljer gjør det,men da må d være rene oljer av høy kvalitet(derav prisen). oljene stimulerer friske cellers fornyelse og vekst, har regenererende evner, og de trenger gjennom kapillærer og cellevev når de påføres huden. Hvilke oljer/eteriske oljer har disse egenskapene? Jeg bruker Mama Mio sin tummy rub olje... Aldri hørt om den oljen... Rose og lavendel bl.a. er veldig bra for huden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå