Gå til innhold

Shoppinga har startet, men hvilken str?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dag tenkt til å kjøpe de første babyklærne (23+5, har holdt meg lenge nok). Men hvilke størrelse skal jeg kjøpe til nyfødt? Kan ikke forestille meg at mageboeren min er en petit da både jeg og barnefar var hhv. 4500 og 4000 g. da vi kom til verden for 30 år siden og har fremdeles vikingfasongen i intakt.... Er det greit med str. 56?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille gutt var 56 cm ved fødsel, så vi brukte omtrent ikke 50 i det hele tatt. Du kan jo heller ønske deg str. 50 i barselgaver hvis babyen viser seg å være liten? De fleste kjøper ikke gaven før barnet er født uansett tror jeg (ikke i min familie hvertfall).

Skrevet

Babyen blir ofte som svigermor sine, har jeg hørt. Stemte her, så poden gikk nesten rett inn i 62 :P Hadde heldigvis ingenting i 50 og kun noen få klesplagg i 56..

Skrevet

Stemte virkelig ikke med svigermorstr her i gården. Hvor stor baby man får kommer jo an på hvor stor man er selv også, og hvor stor mannen er.. min søster fikk beskjed om at hun ikke kom til å få store barn siden hun selv er under 160 og mannen er såvidt over 170. Begge hennes er under gjennomsnittet.

Mannen min var 4500 da han kom og jeg var 3600 - snuppa var 3550 og 52 cm lang... og brukte str 50 en stund og str 56 og 62 litt om hverandre i flere mnd...

Skrevet

Dette er et spørsmål man sjelden blir klok på :)

Jeg var selv 3500 g og 52 cm lang og mannen min var noe av det samme, men frøkna som kom til verden var 47 cm og 3000 g 11 dager på overtid. Jeg hadde heldigvis hørt med søsteren min om størrelsen på hennes barn så hadde kjøpt litt i 50 ettersom hun druknet i 56.

Dersom du har andre i nærmeste familien som har små ville jeg spurt dem, og så trur jeg at du kan satse på str 56. (evnt et sett + pysj i 50 til å ha i bagen på sykehuset)

Skrevet

Vi får nr 2 i november,forrige gang fikk vi en gutt å hadde mest klær i 56,men denne gangen kjøper jeg nok noe i strl 50 til sykehuset,så lille bebissen slipper å drukne i klærne...

Alltid greit å beholde prislapper på så kan man evt bytte,hvis noe ikke skulle passe.

Heldresser passer fint selvom det er litt stort;)

Skrevet

Jeg ville kjøpt ca 3 plagg i str 50 ivertfall, og resten i 56. Er jo bare og brette litt opp på armene. Og hvis babyen din er liten , eller normal i str når h#n kommer ut, så kan du jo ønske deg str 50 i barselgave :)

Skrevet

Jeg kjøper litt 50/50 med str 50 og 56. Mest 56 kanskje egentlig

Skrevet

Jeg tenker å handle mest i str 56, og litt i str 50. Får vel en del gaver i str 50 tenker jeg :)

Skrevet

Vi opplevde å ha for lite i størrelse 50, så bestemor ble sendt på haste handling for å finne klær, og det var ikke lett! Så denne gangen kommer jeg til å handle litt ekstra i str. 50, for i de andre størrelsene har vi altfor mye av..

Gutten vår kom 4 uker før termin, men veide faktisk 3300gr og var 49 cm. Tror han brukte str. 50 i ca 3-4 uker før vi gikk helt over str. 56.

Tror det kan være lurt å ha noen plagg tilgjengelig i str. 50, sånn just in case :)

Skrevet

Har hørt at man skal se på hvor store barna til farmoren vår var:-) det stemte iallefall bra her:-) ei lita frøken på 47 cm og 3 kg :-) det eneste settet vi hadde i str 50 var litt for stor, men hun vokste fort inn i det , og ut av det igjen :-) spent på hvor stor neste blir, siden h*n har en annen pappa :-)

Skrevet

Har hørt at man skal se på hvor store barna til farmoren vår var:-) det stemte iallefall bra her:-) ei lita frøken på 47 cm og 3 kg :-) det eneste settet vi hadde i str 50 var litt for stor, men hun vokste fort inn i det , og ut av det igjen :-) spent på hvor stor neste blir, siden h*n har en annen pappa :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...