Gå til innhold

Er jeg gal hvis vi vil ha barn nummer 2?

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 år og vi har en sønn på 2 og et halvt. Har en fantastisk samboer (24), MEN som ikke vil ha flere barn. :( Jeg er snart ferdig med videregående (til jul) men ønsker meg flere. Vi har en stabil økonomi og snart eie av vårt eget hus. Hvordan skal man da presentere at man ønsker seg en til? nå med en gang. Eggstokkene mine verker når jeg ser små babyer rundt omkring.......

Fortsetter under...

Du må rett og slett snakke med samboeren din..

Har han sagt at han aldri vil ha flere barn eller er det bare noe du tror?

Jeg og mannen hadde en helt åpen og ærlig samtale om dette med å få flere barn for noen måneder siden. Før det så hadde jeg bare hintet og trodde jo etterhvert at han ikke ville ha flere siden han aldri tok hintene mine. Men det viste seg jo at han ville ha flere barn, han ville bare vente til visse ting hadde stabilisert seg på jobben sin (som de nå har gjort og vi prøver derfor på nr2)

• 2 uker senere...

Hei. Jeg anbefaler absolutt ikke å slutte på p-pillen. Om du da blir gravid må du leve med den løgnen for alltid. Jeg ble gravid på p-pillen når jeg og samboer hadde vært sammen et år. Det førte til tre måneder med usikkerhet og et forhold hvor vi ikke kunne snakke om det. Jeg var ganske sikker på at jeg ikke klarte å ta abort, mens han ikke var klar for barn i det hele tatt. Det endte med at jeg trosset han og beholdt. Til alt hell ble han, og vi fikk verdens beste gutt. Men det går ikke alltid sånn. Se på det du har. Jeg trodde ikke min sambo skulle ville ha nummer to, men tre år senere bestemte han seg for det, med litt pushing fra min side. Og jeg er nå gravid med nummer to, og barnet er ønsket av oss begge.

Mitt råd er å gi det litt tid. Ta opp temaet med jevne mellomrom, så kanskje han også snur om et år eller to. Klokka begynte å tikke litt mer for meg, siden jeg snart blir 33, så nyt at du er ung ennå. Vet det er en klisje, men det er så utrolig sant!

Annonse

Han har sagt det.. Å det er jo litt vanskelig nÅr han ikke vil.Vurderer Å slutte pÅ p pillene Å komme med den derre ''ops, jeg er gravid'', siden han er stormotstander av abort.

Det er et stort tillitsbrudd om du gjør det..

Jeg hadde heller sagt til han at pillene blir kastet og han får stå for prevensjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...